Laika ziņas
Šodien
Apmācies
Rīgā +4 °C
Apmācies
Otrdiena, 12. novembris
Kaija, Kornēlija

Kā supermens un sapņu princis

To, ka ideāli skolotāji (tāpat kā ideāli cilvēki un ideāli jebkura cita darba darītāji) pa šo pasauli nestaigā, zina visi - skolēni, pedagogi, arī mēs Dienas redakcijā. Tomēr nolēmām pamodelēt, kāds varētu būt šis ideāls, ja viņam varētu piešķirt vēlamās iezīmes, un kā atšķirtos skolēnu un skolotāju vīzija par to. Uzreiz gan jāpiebilst, ka nepretendējam piedāvāt socioloģisku pētījumu, drīzāk - ierosmi pārdomām.

Divās Latvijas skolās - Rīgas 47. vidusskolā un Lizuma vidusskolā - izdalījām anketas, kurās iekļāvām jautājumus bez «remdeniem» atbilžu variantiem. Tās palūdzām aizpildīt 11. klases skolēniem un pedagogiem, aicinot katrā jautājumā norādīt atbildi, kas ir vistuvākā viņu priekšstatam par ideālu skolotāju. Rezultātā ieguvām 11 skolēnu un 18 pedagogu anketas no Lizuma un 37 skolēnu un 13 pedagogu anketas no Rīgas. Tikām arī pie dažiem interesantiem secinājumiem, ko varat izdarīt arī paši, izpētot anketas jautājumus un atbildes (tās, kuras attiecīgajā respondentu grupā saņēma visvairāk balsu, esam izcēluši).

Piemēram, lielākā daļa skolēnu un skolotāju abās skolās ir vienisprātis, ka ideālam skolotājam jābūt 30-50 gadu vecam, viņu jāuzrunā ar «jūs», no tehnoloģiskām ierīcēm viņam jāprot brīvi rīkoties ar datoru, interaktīvo tāfeli un projektoru (lai gan samērā daudz bija anketu, kur 5. jautājumā apvilkti bija gandrīz visi atbilžu varianti). Viņam bieži un par visu jājoko un jābūt drīzāk interesantai, lai gan ne tik zinošai personībai, nevis supererudītam «sausiņam» (bija gan arī šādas atbildes). Pēc vairākuma skolēnu un pedagogu domām, ideālam skolotājam jābūt savam profilam/kontam Draugos, Facebook, Twitter un Skype, tomēr aptaujas dalībnieki bieži uzsvēra - tam, kādos sociālajos tīklos skolotājs ir, nav nozīmes, būtiskāks ir darbs klasē.

Par šo to skolēnu un pedagogu viedoklis arī atšķiras. Skolēnu vairākums uzskata, ka ideālam skolotājam jābūt viņu draugam, pedagogi - ka autoritātei. Skolēni domā, ka ideāls skolotājs satrakojušos klasi savalda ar bardzību, pedagogi - ka ar pacietīgu nogaidīšanu. Tāpat skolēniem šķiet, ka ideāls skolotājs, ja viņu kaut kas neapmierina, streiko un protestē, savukārt pedagogi vairāk sliecas domāt, ka viņš turpina strādāt skolā un nesūdzas.

Ir arī vairāki jautājumi, kur atšķiras Rīgas un Lizuma skolēnu viedoklis, domas nesakrīt arī šo abu skolu pedagogiem (skat. 4., 7., 11., 12. jautājumu). Iespējams, tas liecina par zināmām atšķirībām Rīgas un lauku skolu pašreizējā ikdienā. Interesanti, ka Lizuma skolotāji, piemēram, arī salīdzinoši biežāk ideāla skolotāja rokās kā skolēna sekmju uzlabošanas ieroci ieliek citu skolēnu iesaistīšanu šajā procesā.

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Bez nosaukuma

1. Ideāls skolotājs ir
a) ap 20 gadu vecs
b) 30-50 gadu vecs
(Rīgas un Lizuma skolēni)
c) vecāks par 50 gadiem

2. Ideālu skolotāju skolēni grib un var uzrunāt
a) ar «tu»
b) ar «jūs»
(Rīgas un Lizuma skolēni)

3. Ideāls skolotājs ir
a) skolēnu draugs
(Rīgas un Lizuma skolēni)
b) skolēnu autoritāte
c) skolēnu priekšnieks

4. Ideāls skolotājs pārzina
a) savu priekšmetu līdz
vissmalkākajām detaļām
(Rīgas un Lizuma skolēni)
b) galveno savā priekšmetā, kā arī citu priekšmetu pamatus

5. Ideāls skolotājs prot brīvi rīkoties ar
a) datoru
(Rīgas un Lizuma skolēni)
b) interaktīvo tāfeli
(Rīgas un Lizuma skolēni)
c) planšetdatoru
d) viedtālruni
e) projektoru
(Rīgas un Lizuma skolēni)
f) videokameru
g) digitālo fotoaparātu
h) multimediju iekārtu

6. Ideāls skolotājs bieži un par visu joko
a) jā
(Rīgas un Lizuma skolēni)
b) nē

7. Ideāls skolotājs zina, kas ir Lēdija Gāga
a) jā
(Rīgas skolēni)
b) nē
(Lizuma skolēni)

8. Ideāls skolotājs zina, kas šobrīd notiek Latvijas politikā
a) jā
(Rīgas un Lizuma skolēni)
b) nē

9. Lai stundā savaldītu satrakojušos klasi, ideāls skolotājs
a) paceļ balsi un kļūst bargs
(Rīgas un Lizuma skolēni)
b) pacietīgi gaida, kamēr skolēni paši nomierinās
c) stundu atceļ vispār
d) iesaistās trakulībās kopā ar skolēniem

10. Ideālam skolotājam ir profils/konts
a) Draugiem.lv
(Rīgas un Lizuma skolēni)
b) Facebook.lv
(Rīgas un Lizuma skolēni)
c) Twitter.com
(Lizuma skolēni)
d) Skype.com
(Rīgas un Lizuma skolēni)
e) Forsquare.com
f) Instagram.com

11. Ideāls skolotājs ārpusstundu pasākumus
a) piedāvā klasei pats
(Rīgas skolēni)
b) mudina skolēnus tos izdomāt
(Lizuma skolēni)
c) ignorē

12. Ideāls skolotājs ar skolēna vecākiem sazinās
a) tikai ārkārtas gadījumos
(Rīgas un Lizuma skolēni)
b) regulāri - vienalga, vai kaut kas ir vai nav noticis
c) nekad

13. Ideāls skolotājs desmitniekus skolēniem liek
a) bieži
b) reti un tikai par kaut ko izcilu
(Rīgas un Lizuma skolēni)
c) neliek vispār

14. Ideāls skolotājs ir
a) ļoti erudīts, bet «sausiņš»
b) ne tik zinošs, bet
interesanta personība
(Rīgas un Lizuma skolēni)

15. Ja ideālo skolotāju neapmierina kaut kas izglītības sistēmā (alga, reformas u. c.), viņš
a) streiko un rīko
demonstrācijas
(Rīgas un Lizuma skolēni)
b) aiziet no darba skolā
c) turpina strādāt skolā un nesūdzas

16. Lai tiktu galā ar nesekmīgu skolēnu, ideāls skolotājs
a) strādā ar viņu individuāli
(Rīgas un Lizuma skolēni)
b) izmet viņu no skolas
c) iesaista viņa sekmju uzlabošanā citus skolēnus

Bez nosaukuma

b) 30-50 gadu vecs

Bez nosaukuma

b) ar «jūs»

Bez nosaukuma

b) skolēnu
autoritāte

Bez nosaukuma

a) savu priekšmetu
līdz vissmalkākajām
detaļām

Bez nosaukuma

b) galveno savā
priekšmetā, kā arī citu
priekšmetu pamatus

Bez nosaukuma

a) datoru

Bez nosaukuma

b) interaktīvo tāfeli

Bez nosaukuma

e) projektoru

Bez nosaukuma

a) jā

Bez nosaukuma

a) jā

Bez nosaukuma

a) jā

Bez nosaukuma

b) pacietīgi gaida, kamēr skolēni paši nomierinās

Bez nosaukuma

a) Draugiem.lv

Bez nosaukuma

b) Facebook.lv

Bez nosaukuma

c) Twitter.com

Bez nosaukuma

d) Skype.com

Bez nosaukuma

b) mudina skolēnus tos
izdomāt

Bez nosaukuma

a) tikai ārkārtas gadījumos

Bez nosaukuma

b) regulāri - vienalga, vai kaut
kas ir vai nav noticis

Bez nosaukuma

b) reti un tikai par kaut ko
izcilu

Bez nosaukuma

b) ne tik zinošs, bet
interesanta personība

Bez nosaukuma

c) turpina strādāt skolā un
nesūdzas

Bez nosaukuma

a) strādā ar viņu individuāli

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli

Vienotībai priekšā riskantas izspēles

Par scenārijiem, kā varētu attīstīties koalīcijas partneru attiecības, un dažādiem ministru sastāva restartēšanas modeļiem, kas varētu novest pie koalīcijas paplašināšanas vai valdības krišanas,...








Hokejs 2019

Vairāk Hokejs 2019


Positivus

Vairāk Positivus














Melu tvertne

Vairāk Melu tvertne


Vēlēšanas2018

Vairāk Vēlēšanas2018






Hokejs2018

Vairāk Hokejs2018






Phjončhana 2018

Vairāk Phjončhana 2018


Publikāciju iegāde

Vairāk Publikāciju iegāde










Jaunumi

Vairāk Jaunumi


Dabas Diena

Vairāk Dabas Diena




Citi

Vairāk Citi


Latvijā

Vairāk Latvijā


Dienas Sēne

Vairāk Dienas Sēne


Pasaulē

Vairāk Pasaulē



Velo Diena

Vairāk Velo Diena



Dienas Starts

Vairāk Dienas Starts


Viedokļi

Vairāk Viedokļi


Sports

Vairāk Sports


Skolas Diena

Vairāk Skolas Diena



Valodas Policija

Vairāk Valodas Policija



Citi

Vairāk Citi



SestDiena

Vairāk SestDiena


KDi

Vairāk KDi





Sporta Avīze

Vairāk Sporta Avīze


Dienas Gada Balva kultūrā

Vairāk Dienas Gada Balva kultūrā



Uzņēmēja Diena

Vairāk Uzņēmēja Diena





Iedvesmas Diena

Vairāk Iedvesmas Diena







Latvijas Lepnums

Vairāk Latvijas Lepnums


Dzīvesstils

Vairāk Dzīvesstils







Šodien Laikrakstā

Vairāk Šodien Laikrakstā



Vide un tūrisms

Vairāk Vide un tūrisms




Izklaide

Vairāk Izklaide







Kas notiek?

Vairāk Kas notiek?