Divās Latvijas skolās - Rīgas 47. vidusskolā un Lizuma vidusskolā - izdalījām anketas, kurās iekļāvām jautājumus bez «remdeniem» atbilžu variantiem. Tās palūdzām aizpildīt 11. klases skolēniem un pedagogiem, aicinot katrā jautājumā norādīt atbildi, kas ir vistuvākā viņu priekšstatam par ideālu skolotāju. Rezultātā ieguvām 11 skolēnu un 18 pedagogu anketas no Lizuma un 37 skolēnu un 13 pedagogu anketas no Rīgas. Tikām arī pie dažiem interesantiem secinājumiem, ko varat izdarīt arī paši, izpētot anketas jautājumus un atbildes (tās, kuras attiecīgajā respondentu grupā saņēma visvairāk balsu, esam izcēluši).
Piemēram, lielākā daļa skolēnu un skolotāju abās skolās ir vienisprātis, ka ideālam skolotājam jābūt 30-50 gadu vecam, viņu jāuzrunā ar «jūs», no tehnoloģiskām ierīcēm viņam jāprot brīvi rīkoties ar datoru, interaktīvo tāfeli un projektoru (lai gan samērā daudz bija anketu, kur 5. jautājumā apvilkti bija gandrīz visi atbilžu varianti). Viņam bieži un par visu jājoko un jābūt drīzāk interesantai, lai gan ne tik zinošai personībai, nevis supererudītam «sausiņam» (bija gan arī šādas atbildes). Pēc vairākuma skolēnu un pedagogu domām, ideālam skolotājam jābūt savam profilam/kontam Draugos, Facebook, Twitter un Skype, tomēr aptaujas dalībnieki bieži uzsvēra - tam, kādos sociālajos tīklos skolotājs ir, nav nozīmes, būtiskāks ir darbs klasē.
Par šo to skolēnu un pedagogu viedoklis arī atšķiras. Skolēnu vairākums uzskata, ka ideālam skolotājam jābūt viņu draugam, pedagogi - ka autoritātei. Skolēni domā, ka ideāls skolotājs satrakojušos klasi savalda ar bardzību, pedagogi - ka ar pacietīgu nogaidīšanu. Tāpat skolēniem šķiet, ka ideāls skolotājs, ja viņu kaut kas neapmierina, streiko un protestē, savukārt pedagogi vairāk sliecas domāt, ka viņš turpina strādāt skolā un nesūdzas.
Ir arī vairāki jautājumi, kur atšķiras Rīgas un Lizuma skolēnu viedoklis, domas nesakrīt arī šo abu skolu pedagogiem (skat. 4., 7., 11., 12. jautājumu). Iespējams, tas liecina par zināmām atšķirībām Rīgas un lauku skolu pašreizējā ikdienā. Interesanti, ka Lizuma skolotāji, piemēram, arī salīdzinoši biežāk ideāla skolotāja rokās kā skolēna sekmju uzlabošanas ieroci ieliek citu skolēnu iesaistīšanu šajā procesā.