R. Tukišs stāsta, ka ministrs pārbaudi ir uzdevis saistībā ar tuvākā mēneša laikā gaidāmo konkursu par mācību līdzekļu digitalizāciju, kurā varēs pieteikties skolas un nevalstiskās organizācijas sadarbībā ar uzņēmējiem. Tas, ka V. Kilbloka nosodījusi ministru par «familiāro» saraksti ar izdevniecības Lielvārds īpašnieku Ai-varu Gribustu sociālajā tīklā Twitter, kas liecina par iespējamo lobiju, R. Ķīļa lēmumu nav ietekmējis. «Tā kā ministrs ir uzņēmies digitālo mācību līdzekļu izgatavošanai piesaistīt jaunus uzņēmumus, ir nepieciešams izpētīt esošo situāciju. Pārbaudes laikā pārbaudīs arī iespējamo dominējošo stāvokli, jo pusgada garumā viņš ir saņēmis vecāku sūdzības par to, ka Zvaigznes ABC mācību līdzekļiem ir nepamatoti augstas cenas,» Dienai stāsta ministra padomnieks. Pārbaudes laikā R. Ķīlis vēlas noskaidrot, cik daudz izdevēju šobrīd nodarbojas ar grāmatu izdošanu. 2007. gadā veiktajā Konkurences padomes (KP) mācību grāmatu tirgu uzraudzībā minēts, ka tajā darbojas septiņi spēlētāji - Zvaigzne ABC, RaKa, Lielvārds, Mācību grāmata, Pētergailis, Retorika A un Latviešu valodas aģentūra.
Vaicāta, vai Zvaigzne ABC ieņem dominējošu stāvokli, uzņēmuma valdes priekšsēdētāja V. Kilbloka atbild, ka viņa to nezina. Izdevēja atsaucas uz KP ziņojumu, kurā atzīts, ka Zvaigzne ABC ieņem dominējošu stāvokli tikai atsevišķos mācību priekšmetos. «Visi citi pētījumi ir subjektīvi. Kāds tam departamentam ir instrumentārijs? Ko ministrs taisās paveikt viena mēneša laikā? Tā būs populistiska aptauja!» viņa komentē rosināto pārbaudi.