«Vilciens var sasniegt ātrumu 394,2 kilometri stundā, tas ir pasaulē ātrākais vilciens,» lepojas Ķīnas Dzelzceļa ministrijas Transporta departamenta vadītājs Džans Šuguans. Salīdzinājumam - slaveno Japānas ātrvilcienu vidējais pārvietošanās ātrums ir 243 km/h, bet Francijā - 277 km/h.
Ambiciozā projekta izstrāde sākās 2005.gadā, tas bija daļa no ieceres paplašināt ātrvilciena tīklu, kas savieno biznesa pilsētu Guandžou valsts dienvidos un galvaspilsētu Pekinu. Jaunā vilciena izmēģinājuma braucieni notika decembra sākumā, bet pirmais oficiālais reiss - sestdien, kad tehnoloģiju brīnums no valsts austrumu metropoles Uhaņas devās uz Guandžou. Pirmā ātrgaitas dzelzceļa līnija Ķīnā tika nodota ekspluatācijā pirms Pekinas olimpiskajām spēlēm - tā savieno Pekinu ar ostas pilsētu Tiaņdzjiņu valsts ziemeļaustrumos.
Ķīnas valdība izvirzījusi mērķi paplašināt nacionālo dzelzceļa tīklu no pašreizējiem 86 tūkstošiem kilometru uz 120 tūkstošiem kilometru, padarot to par visplašāko dzelzceļa sistēmu ārpus ASV. Septembrī Pekina paziņoja par plānu izbūvēt 42 jaunas ātrvilciena līnijas.