Laika ziņas
Šodien
Skaidrs

Ķīnas ābece iebraucējiem

Tuvi un tāli Rīgas viesi, kas galvaspilsētā iebraukuši no ziemeļaustrumu puses, tautas valodā dēvētās Pleskavas šosejas, sūdzējušies, ka pēc nogurdinoša ceļa sarežģīti veicama ir triju krustojumu plejāde, kas sākas ar Biķernieku un Ieriķu ielas krustcelēm, turpinās ar Ieriķu un Lielvārdes ielas tikšanās vietu un noslēdzas Ieriķu un Stirnu ielas šķērsojumā.

Stihisks plānojums

Skaidrs, ka šie krustojumi radušies stihiska pilsētplānojuma rezultātā pagājušā gadsimta septiņdesmitajos gados, kad radās nepieciešamība, pagarinot austrumu virzienā toreizējo 11. maršrutu, radīt jaunu trolejbusa līniju. XX gadsimta 80. gadu sākumā izveidotais 18. trolejbusa maršruts gan nodrošina satiksmi Mežciema guļamrajonā mītošajiem 16 000 rīdzinieku, gan kopīgi ar citiem sabiedriskā transporta maršrutiem ikdienas gaitās aizved 65 000 Purvciema iemītnieku, gan ar sabiedriskā transporta līniju savieno Rīgas centru, Biķernieku sporta kompleksu un Gaiļezera slimnīcu. «Ieriķu ielas pagarinājums Biķernieku meža virzienā pirms vairākiem gadu desmitiem tika izveidots kā vairāku transporta artēriju - Biķernieku, Lielvārdes un Stirnu ielas - savienojums, lai nodrošinātu sabiedriskā transporta maršrutus Mežciema virzienā,» komentē Tālivaldis Vectirāns, RD Satiksmes departamenta Satiksmes organizēšanas un kustības drošības nodaļas vadītājs.

Kā modrības kontrolieris

Iespējams, steigā veidotais Ieriķu un Lielvārdes ielas krustojums uzbūvēts, maigi sakot, dīvains. Lieki teikt, ka tas radīts, nerēķinoties ar šodienas satiksmes intensitāti. Bet problēma slēpjas citur. Ieriķu ielas brauktuves abpus Lielvārdes ielai nav simetriskas, bet gan veidotas ar savstarpēju 1,25 m nobīdi. Izbraucot cauri Biķernieku mežam pa tāda paša nosaukuma ielu, rīdzinieki un pilsētas viesi, kas dodas uz centru vai Pārdaugavu, veicot kreiso pagriezienu, nonāk meža ieskautā Ieriķu ielas posmā, kur katrā virzienā izveidotas divas, bet virzienā no centra (pie krustojuma) pat trīs joslas.

Braucot uz Rīgas centru, bieži vien var pamanīt situācijas, ka satiksmes dalībnieki, kas līdz tam Ieriķu ielā braukuši pa pirmo joslu, pēc krustojuma gluži nejauši bez stūres korekcijas nonāk otrajā joslā, bet tie, kas līdz tam virzījās pa otro joslu, pēkšņi var nonākt uz pretējā virziena brauktuves. Autovadītāji ar stāžu ar šo dīvainību sadzīvo gadu desmitiem, taču jaunajiem šoferīšiem un ārvalstu autotūristiem šis krustojums vienlaikus ir Ķīnas ābece un modrības kontrolieris.

Paaugstināta bīstamība

Par krustojuma dīvainību zina arī transporta speciālisti, jo pēdējo desmit gadu laikā krustojumā veikti vērienīgi darbi. 2004. gada vasarā visi plašsaziņas līdzekļi ziņoja par vērienīgiem asfalta seguma remonta darbiem Lielvārdes ielā. Pērnās vasaras vidū Rīgas domes (RD) Satiksmes un transporta lietu komiteja atbalstīja lēmumu piešķirt papildu 103 230 latu no programmas Mērķdotācija pašvaldības autoceļiem un ielām desmit luksoforu objektu remontdarbiem. Pret modernākiem tika nomainīti arī Lielvārdes un Ieriķu ielas krustojuma luksofori, neko no brauktuves korekcijas - paplašināšanas - darbiem neveicot.

Rīgas domes Satiksmes departaments slēdza līgumu par virzienrādītāju uzstādīšanu ar SIA Rīgas luksofors, kas kā vienīgais pretendents uzvarēja iepirkuma konkursā. Remonta gaitā tika nomainīti vecie kvēlspuldžu luksofori, uzstādot labākas redzamības un energoefektīvus luksoforus uz gaismas emisijas diožu bāzes, nomainīti vecie kabeļi, rūsējošās luksoforu statnes un novecojuši luksoforu kontrolieri. Tomēr ceļu satiksmes negadījumi šajā krustojumā notiek visai bieži, taču, par laimi, saistīti ar sīkiem transportlīdzekļu bojājumiem. Iestājoties vasarai, šis krustojums ir paaugstinātas bīstamības krustojums motociklistiem, jo gan pa Lielvārdes, gan Ieriķu ielu karstgalvji var attīstīt ievērojamu ātrumu.

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Bez nosaukuma

Laikraksts Diena uzņēmies iniciatīvu apzināt vecas un jaunas ķibeles ielu uzturēšanā un satiksmes organizācijā. Kopīgi atklāsim bīstamus krustojumus, kuros trūkst luksoforu vai satiksmes drošībai vitāli nepieciešamo brauktuves marķējumu. Saiknē - laikraksts un lasītāji - atgādināsim, ka ceturtā vara tomēr ir spēks saimnieciskas attieksmes un kartības ieviešanā!
Būsim priecīgi, ja sūtīsiet mums vēstules pa e-pastu: [email protected]

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli









Hokejs 2019

Vairāk Hokejs 2019


Positivus

Vairāk Positivus














Melu tvertne

Vairāk Melu tvertne


Vēlēšanas2018

Vairāk Vēlēšanas2018






Hokejs2018

Vairāk Hokejs2018






Phjončhana 2018

Vairāk Phjončhana 2018


Publikāciju iegāde

Vairāk Publikāciju iegāde










Jaunumi

Vairāk Jaunumi


Dabas Diena

Vairāk Dabas Diena




Citi

Vairāk Citi


Latvijā

Vairāk Latvijā


Dienas Sēne

Vairāk Dienas Sēne


Pasaulē

Vairāk Pasaulē



Velo Diena

Vairāk Velo Diena



Dienas Starts

Vairāk Dienas Starts


Viedokļi

Vairāk Viedokļi


Sports

Vairāk Sports


Skolas Diena

Vairāk Skolas Diena



Valodas Policija

Vairāk Valodas Policija



Citi

Vairāk Citi



SestDiena

Vairāk SestDiena


KDi

Vairāk KDi





Sporta Avīze

Vairāk Sporta Avīze


Dienas Gada Balva kultūrā

Vairāk Dienas Gada Balva kultūrā



Uzņēmēja Diena

Vairāk Uzņēmēja Diena





Iedvesmas Diena

Vairāk Iedvesmas Diena







Latvijas Lepnums

Vairāk Latvijas Lepnums


Dzīvesstils

Vairāk Dzīvesstils







Šodien Laikrakstā

Vairāk Šodien Laikrakstā



Vide un tūrisms

Vairāk Vide un tūrisms




Izklaide

Vairāk Izklaide







Kas notiek?

Vairāk Kas notiek?