Pirmais aizdomu vilnis par viltotajiem veikaliem sākās jūlija beigās, kad kāda Kuņminā apmetusies amerikāniete savā blogā rakstīja par viesošanos «skaistākajā pakaļdarinātajā veikalā, kāds jebkad redzēts». Sākotnēji viss šķietot atbilstošs: ne vien iekārtojums, bet arī darbinieku identifikācijas kartes un zilās krāsas krekliņi. Taču veikalu nodevis uzraksts pie ieejas. «Apple nekad neraksta Apple Store (Apple veikals) kā pazīšanās zīmi,» rakstīja sieviete savā blogā BirdAbroad. Tas izmanto tikai logo: spīdīgo ābola attēlu.
Ieraksts guva milzu popularitāti, un tam teju divu diennakšu laikā reģistrēti vairāk nekā 500 tūkstoši lasījumu, mudinot Ķīnas varasiestādes sākt izmeklēšanu. Izveidota pat telefonlīnija, pa kuru iedzīvotāji tiek aicināti ziņot par viltotajiem veikaliem. Pēc kompānijas Apple sniegtās informācijas, tās oficiālie veikali Ķīnā meklējami tikai Pekinā un Šanhajā.
Pirms pāris nedēļām tajā pašā pilsētā uzvirmoja skandāls par viltotiem Zviedrijas mēbeļu un mājsaimniecības preču tīkla IKEA veikaliem.