Laika ziņas
Šodien
Skaidrs

Koalīcijā cīņa par Rail Baltica, uzklausīs Roni un Zīli

Atbildot uz Eiropas Parlamenta deputāta Roberta Zīles (VL-TB/LNNK) aicinājumu Saeimai nevilcināties ar Latvijas, Igaunijas un Lietuvas valdību nolīguma par sadarbību dzelzceļa transporta jomā parakstīšanu, koalīcijas partijas pirmdien vienojās nākamajā sēdē tikties ar satiksmes ministru Aivi Roni un R.

Zīli. EP deputāts pagājušās nedēļas nogalē izteica bažas, ka kavēšanās ar šā nolīguma izskatīšanu var ietekmēt Rail Baltica projekta īstenošanu - tas ir iekļauts ES programmā Savienojot Eiropu, un ES finansējums tā realizēšanai no kopējām izmaksām var sasniegt līdz pat 85%, ja Baltijas valstu valdības spēs «saprātīgā laikā vienoties par tā uzsākšanu», norāda R. Zīle.

Pagājušajā ceturtdienā pēc Vienotības lūguma no Saeimas darba kārtības tika izslēgts minētais Latvijas, Igaunijas un Lietuvas valdību nolīgums. R. Zīle izsaka cerību, ka vilcināšanās nav saistīta ar Krievijas dzelzceļa līniju meitasuzņēmuma nodibināšanu Latvijā «konkurencei ar Latvijas dzelzceļu kravu pārvadājumos». Kavējot Rail Baltica īstenošanu, Krievijas uzņēmumam Latvijas politiķi palīdzētu nostiprināt pozīcijas Latvijas tranzītā. Ja ES programmas Savienojot Eiropu nauda tiks novirzīta Austrumu-rietumu virziena dzelzceļa koridora uzlabošanai, tad tikšot izpildīts Krievijas dzelzceļa līniju mērķis: «Savienosim ar tiltiem Eirāziju, strādājot ar ES TEN-T projektiem,» norāda R. Zīle.

Premjers Valdis Dombrovskis (Vienotība) pirmdien pēc koalīcijas sanāksmes to komentēja atturīgi, uzsverot, ka par šo jautājumu koalīcijā būs saruna ar satiksmes ministra līdzdalību. Jāatgādina, ka V. Dombrovskis pirms ES fiskālās disciplīnas līguma parakstīšanas vienojās ar opozīcijā esošo Zaļo un Zemnieku savienību par atbalstu ar ES finanšu stabilitāti saistīto dokumentu ratifikācijai Saeimā. Vienošanās arī noteic, ka premjers sarunās par ES budžetu 2014. līdz 2020. gadam iestāsies, lai ES finansējums kohēzijas politikas īstenošanai Latvijā būtu ne mazāks kā 2007.- 2013. gada plānošanas periodā (3,18 miljardi latu) un ka finansējums papildus Latvijas nacionālajai kohēzijas aploksnei Eiropas infrastruktūras savienojumu instrumentā (Connecting Europe Facility) tiktu piešķirts gan Rail Baltica, gan TEN-T transporta koridora Rietumu-austrumu virziens infrastruktūras projektu īstenošanai.

Vienotības frakcijas vadītājs Dzintars Zaķis skaidroja, ka Rail Baltica projekts Latvijai ir vajadzīgs, bet nolīguma atlikšana ir saistīta ar vēlmi noskaidrot, ko Latvijas tautsaimniecība no šī projekta iegūs. Esot šaubas, vai tas veicinās kravu un pasažieru apgrozījumu Latvijā, ja «tā būs viena stacija kaut kur Vecumniekos, un tādā gadījumā mēs būvētu nevis Latvijas, bet Igaunijas kravu apgrozījumu veicinošu infrastruktūru».

Lūgts komentēt pieņēmumu, ka tādā veidā tiek atbalstītas Krievijas uzņēmuma intereses, Vienotības frakcijas vadītājs sacīja, ka Krievijas dzelzceļa stratēģija balstoties uz Ziemeļu ostu attīstību un drīzāk būtu jāuztraucas, vai Krievijas interesēs nav Latviju izslēgt no kravu aprites.

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli









Hokejs 2019

Vairāk Hokejs 2019


Positivus

Vairāk Positivus














Melu tvertne

Vairāk Melu tvertne


Vēlēšanas2018

Vairāk Vēlēšanas2018






Hokejs2018

Vairāk Hokejs2018






Phjončhana 2018

Vairāk Phjončhana 2018


Publikāciju iegāde

Vairāk Publikāciju iegāde










Jaunumi

Vairāk Jaunumi


Dabas Diena

Vairāk Dabas Diena




Citi

Vairāk Citi


Latvijā

Vairāk Latvijā


Dienas Sēne

Vairāk Dienas Sēne


Pasaulē

Vairāk Pasaulē



Velo Diena

Vairāk Velo Diena



Dienas Starts

Vairāk Dienas Starts


Viedokļi

Vairāk Viedokļi


Sports

Vairāk Sports


Skolas Diena

Vairāk Skolas Diena



Valodas Policija

Vairāk Valodas Policija



Citi

Vairāk Citi



SestDiena

Vairāk SestDiena


KDi

Vairāk KDi





Sporta Avīze

Vairāk Sporta Avīze


Dienas Gada Balva kultūrā

Vairāk Dienas Gada Balva kultūrā



Uzņēmēja Diena

Vairāk Uzņēmēja Diena





Iedvesmas Diena

Vairāk Iedvesmas Diena







Latvijas Lepnums

Vairāk Latvijas Lepnums


Dzīvesstils

Vairāk Dzīvesstils







Šodien Laikrakstā

Vairāk Šodien Laikrakstā



Vide un tūrisms

Vairāk Vide un tūrisms




Izklaide

Vairāk Izklaide







Kas notiek?

Vairāk Kas notiek?