Plānots, ka koncertā piedalīsies virkne Latvijā pazīstamu mūziķu, arī Intars Busulis, Aija Andrejeva, grupa Musiqq un Latvijas Radio bigbends ar Maestro Raimondu Paulu pie klavierēm. Taču izskanējušas ziņas, ka mūziķi sākotnēji nav bijuši pilnībā informēti par veidu, kādā cilvēki tiks aicināti uz koncertu. Aicinājums aizņemties radījis neizpratni arī sabiedrībā.
«Man nav nekāda juridiska līguma ar šito lietu,» par gaidāmo koncertu sašutis ir Maestro Raimonds Pauls. Viņš norāda, ka sākotnējās sarunās viņam nav minēts, ka cilvēkiem būs jāaizņemas, lai nokļūtu koncertā. Tāpat R. Paulu pārsteigusi ar viņu nesaskaņotā reklāma televīzijā. «Arī to drīkstēja tikai tad, kad tiktu noslēgts līgums,» uzsver Maestro. «Es principā jau esmu pateicis, ka es tur nepiedalīšos,» neslēpj R. Pauls un norāda, ka viņam žēl, ka tajā visā iesaistīts arī jaunais Latvijas Radio orķestris.
«Man viņi zvanīja, ka [koncerts] būs SMScredit.lv klientiem. Tur nebija uzsvērts, kādi būs šie te klienti, tas jau ir tas jautājums,» sazvanīts saka L. Reinika pārstāvis Gatis Kidals.
«Šis koncerts ir viens no mūsu pateicības žestiem klientiem par to, ka viņi izmanto mūsu pakalpojumus,» skaidro Toms Jurjevs, a/s 4finance izpilddirektors. Viņš pasākumu salīdzina ar banku sektora piedāvātajiem labumiem par lojalitāti. Vaicāts, pēc kādiem kritērijiem aprēķināta aizņēmuma summa, viņš saka: «Izvilkām tādu vidējo ciparu, lai būtu pietiekami daudz cilvēku, kas var izmantot šo iespēju.» To, cik daudz cilvēku šādu iespēju izmantojuši, T. Jurjevs neatklāj.
«Pasākuma rīkotājs producents Niks Volmārs pauž neizpratni par Dienas uzdotajiem jautājumiem un saka, ka uz galda stāvot līgumi ar pilnīgi visiem mūziķiem. Taču, uzzinājis R. Paula viedokli, klusē un atzīst, ka janvārī parakstīti līgumi ar visiem solistiem, patlaban tiekot parakstīts līgums ar Latvijas Radio bigbendu, ar Maestro līgums neesot parakstīts. «Jebkurā gadījumā man ir grūti jebko komentēt,» nosaka N. Volmārs.
«Mūsu ieskatā dāvanu solīšana, lai saņemtu patēriņa kredītu, varētu nebūt tā labākā reklāmas prakse, jo var tikt veicināta bezatbildīga aizņemšanās bez pamatojuma un vajadzības,» saka Ilze Žunde, Patērētāju tiesību aizsardzības centra (PTAC) pārstāve. Ar normatīvo regulējumu pasākumu organizēšana klientiem neesot aizliegta, bet konkrētajā gadījumā pat esošajam klientam koncerta apmeklēšanai jāņem aizņēmums vismaz 150 latu apmērā.
«Mūsu skatījumā šāda komercprakse veicina patērētāju bezatbildīgu aizņemšanos un ir atzīstama par negodīgu,» uzskata Latvijas Patērētāju interešu aizstāvības asociācijas (LPIAA) jurists Andrejs Vanags. Viņš uzsver, ka šajā gadījumā uzņēmējs ne tikai savās reklāmās neesot norādījis uz to, ka lēmums jāpieņem atbildīgi, bet tieši pretēji - kā galveno izcēlis iespēju iegūt biļetes un īpaši pasvītrojis, ka to skaits ir ierobežots.