Laika ziņas
Šodien
Daļēji apmācies
Rīgā +18 °C
Daļēji apmācies
Trešdiena, 25. septembris
Rauls, Rodrigo

Korejiešu auto rāda jaunus sasniegumus

Normunds Avotiņš

Kia galvenajam dizaineram vācietim Pēteram Šreijeram šis gads sākās labi, jo viņš iecelts par Kia Motors Corporation prezidentu. Pirmo reizi kompānijas vēsturē prezidenta amats uzticēts cilvēkam, kurš nav korejietis, taču tas vēl nav viss. Pat piepūlot atmiņu, nav iespējams atcerēties vēl kādu gadījumu autoindustrijā, kad galvenais dizainers kļūtu par prāva autoražošanas uzņēmuma prezidentu. Tas nav izdevies ne BMW Krisam Benglam, ne Volkswagen grupas Valteram de Silvam.

Augstākais, uz ko līdz šim varēja cerēt galvenais atbildīgais par kādas kompānijas automobiļu seju, bija vieta direktoru padomē, valdē vai, ja nu paveicas pa īstam, viceprezidenta tituls. Bet te viens eiropietis melnā uzvalkā un Filipa Starka brillēs vienā rāvienā kļūst par personu nr. 1 kompānijā, kura kā haizivs met arvien šaurākus lokus ap Toyota, VW un citiem autopasaules vaļiem.

Sešgades plāns

Sešos gados uzkalpoties no produktu dizaina stratēģa līdz prezidentam ir varens karjeras lēciens. Taču kopš 2006. gada Kia automobiļi ļoti mainījušies. Savulaik tika ražotas neizteiksmīgas «klimpas», kas piesaistīja tikai ar cenu un pieņemamu kvalitāti. Toreizējais Kia Rio kādā interneta balsojumā tika nosaukts par vizuāli mazāk pievilcīgo automobili tirgū. Tagad tam gribēja piešķirt Red Dot dizaina balvu.

Patiesībā daži modeļi, piemēram, vecais Kia Cerato, nemaz nebija daudz sliktāki par tālaika Toyota Corolla, taču nevienam pat neienāca prātā salīdzināt «korejieti» ar «japāni». Tagad skatos uz Kia Cee'd SW universāli un esmu pārliecināts, ka vismaz dizaina un stila ziņā korejieši aizšāvušies Toyota garām.

Panelis lielos gabalos

Kia Cee'd otrā paaudze jau ir tiktāl eiropeizējusies, ka universāli var iztālēm noturēt par Opel Astra Sports Tourer. P. Šreijera ieviestais Tiger Nose jeb «tīģera deguns» gan neraisa nekādas šaubas par markas piederību, un tas arī ir milzu sasniegums vēl nesen tik anonīmajiem Kia izstrādājumiem. Slaids, dinamisks un formīgs - Cee'd universālis vedināt vedina uz tuvāku iepazīšanos. Salonā vīd podziņu miriādes un vēss jaunākās paaudzes mērskalu apgaismojums.

Mainoties modeļu paaudzēm, apdares materiāli kļuvuši vēl kvalitatīvāki, tomēr Kia interjeri nespēj atbrīvoties no tāda kā raupjuma un atgādina grieķu salātus, kur viss sagriezts lielos gabalos. Acīmredzot prezidents - dizainers P. Šreijers - pieradis domāt lielos mērogos un, hm, lielos «gabalos».

Liek motoram dziedāt

Tomēr glīta automašīna vēl ir tikai daļēja panākumu ķīla. Cee'd ir pie mums tādēļ, lai demonstrētu ko nebijušu Kia automobilī - divsajūgu pārnesumkārbu. Lai gan atklājies, ka šis transmisijas veids nav panaceja, un daži ražotāji atteikušies no domas radīt paši savu Volkswagen DSG alternatīvu, divsajūgs joprojām tiek uzskatīts par piemērotāko un efektīvāko automātiskās pārnesumkārbas paveidu mazās līdz vidējās klases automašīnā. Tā kā Kia Cee'd dzinēju gamma joprojām ir īsāka par tēvreizi, vienīgā loģiskā kombinācija ir DCT (tā Kia sauc DSG) plus pagaidām jaudīgākais 1,6 litru benzīna dzinējs.

Ja atceramies, Ford sāka citādi un vispirms salaulāja Powershift ar 2 litru dīzeli, kas rezultātā radīja visai dārgu Focus versiju. Bet kas iznācis Kia? Par spīti uzrādītajai 135 zirgspēku jaudai un GDI tiešajai degvielas iesmidzināšanai, atmosfēriskais dzinējs paātrinoties drīz aizkūst.

Pie vainas ir salīdzinoši pieticīgais griezes moments 165 Nm pie augstiem 5000 apgriezieniem (VW 1.2 TSI ir 160 jau pie 1500). Lai panāktu vēlamo paātrinājumu, dzinējs ir «jāgriež», un tas ir tas, ko DCT kārba uzcītīgi dara. Ieskrienoties no vietas, Cee'd dzirdami dūc. Sasniedzot vēlamo ātrumu, transmisija kļūst nemanāma, kā pienākas labam divsajūgam. Taču, tiklīdz nākas apstāties un sākt kustību no jauna vai apdzīt kādu uz šosejas, rūciens iet vaļā ar pilnu jaudu.

Iesaistot ātrumu taustiņus zem stūres, nekas daudz nemainās. Šāds «dziedošs» algoritms ietekmē degvielas patēriņu, kas pilsētā reti nolaižas zem 10 l/100 km. Ārpus pilsētas un saudzīgi rīkojoties var iztikt ar 7 litriem. Lai gan 1500 eiro (~ Ls 1054) ieguldījums par DCT pārnesumkārbu ir liela nauda, sevišķu izvēles iespēju Kia nav - vai nu brauc ar rokas kārbu, vai iztērējies visdārgākajai dīzeļa versijai ar parastu sešpakāpju automātu. Es pagaidām paliktu pie pirmās versijas, tomēr ceru, ka Kia metīs pie malas niekošanos ar sporta režīmiem stūres pastiprinātājā un koncentrēs spēkus uz piekares ģeometriju, dzinējiem un pārnesumkārbām, kas tik tikko tiek līdzi P. Šreijera dizaina panākumiem.

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Cenas

Kia Cee'd SW 1.4 ~ Ls 10,5 tūkstoši
Kia Cee'd SW 1.6 GDI DCT ~ Ls 12,2 tūkstoši
Chevrolet Cruze SW 1.6 ~ Ls 11 tūkstošu
Chevrolet Cruze SW 1.4T ~ Ls 14 tūkstošu

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli

Vislabākā sistēma neglābs no tumsonības

Ikvienam normālam cilvēkam, noklausoties no difterijas mirušā četrgadnieka vecāku versiju par notikušo, bezpalīdzīgām skumjām pievienojas dusmas un vēlme, lai šis bezjēdzīgais pieaugušo pašie...








Hokejs 2019

Vairāk Hokejs 2019


Positivus

Vairāk Positivus














Melu tvertne

Vairāk Melu tvertne


Vēlēšanas2018

Vairāk Vēlēšanas2018






Hokejs2018

Vairāk Hokejs2018






Phjončhana 2018

Vairāk Phjončhana 2018


Publikāciju iegāde

Vairāk Publikāciju iegāde










Jaunumi

Vairāk Jaunumi


Dabas Diena

Vairāk Dabas Diena




Citi

Vairāk Citi


Latvijā

Vairāk Latvijā


Dienas Sēne

Vairāk Dienas Sēne


Pasaulē

Vairāk Pasaulē



Velo Diena

Vairāk Velo Diena



Dienas Starts

Vairāk Dienas Starts


Viedokļi

Vairāk Viedokļi


Sports

Vairāk Sports


Skolas Diena

Vairāk Skolas Diena



Valodas Policija

Vairāk Valodas Policija



Citi

Vairāk Citi



SestDiena

Vairāk SestDiena


KDi

Vairāk KDi





Sporta Avīze

Vairāk Sporta Avīze


Dienas Gada Balva kultūrā

Vairāk Dienas Gada Balva kultūrā



Uzņēmēja Diena

Vairāk Uzņēmēja Diena





Iedvesmas Diena

Vairāk Iedvesmas Diena







Latvijas Lepnums

Vairāk Latvijas Lepnums


Dzīvesstils

Vairāk Dzīvesstils







Šodien Laikrakstā

Vairāk Šodien Laikrakstā



Vide un tūrisms

Vairāk Vide un tūrisms




Izklaide

Vairāk Izklaide







Kas notiek?

Vairāk Kas notiek?