Tas pats, kurš pirms četriem gadiem sevi pieteica ar mūziklu _Klase,_ kurā radoši izpaudās kopā ar tuvākajiem domubiedriem - paša vadīto vokālo grupu _Framest._ Šoreiz viņiem piepulcēti solisti Intars Busulis, Andžella Goba, Zigfrīds Muktupāvels, Kaspars Zlidnis, Elīna Šmukste, galvenajās (mīlētāju - mūzika skolotājas un futbola trenera) lomās redzēsim Vinetu Elksni (no _Lady's Sweet_) un Daumantu Kalniņu, kurš no Rīgas Doma kora skolas lakstīgalas izaudzis staltā tenorā. Izrādes adresāts atkal ir skolu jaunatne, un tā tapusi _Latvijas koncertu_ izglītojošajam ciklam.
Visi pieaugušāki
Izstāstījis, ka arī jaunajā mūziklā uz skatuves ieraudzīsim daļu jauniešu, kuri pirms četriem gadiem darbojās mūziklā Klase, Jānis Ķirsis uzsver: «Mēs esam paaugušies, un līdz ar to stāsts ir par nedaudz vecākiem jauniešiem. Toreiz runājām par «riebīgo» sestās vai septītās klases vecumu, kad kādu klasē vienmēr apceļ. Par to, kā tas sāp. Šoreiz pievēršamies personības jautājumam un runājam par savas esības pasniegšanu plašākam kolektīvam.» Mūziklā darbojas koris, kuru vada skolotāja Laine (Vineta Elksne), un futbola komanda, kuru trenē Didzis (Daumants Kalniņš). Skolas jaunieši ir atbraukuši uz vasaras atpūtas nometni un nonāk interešu krustugunīs, jo skolas direktore grib popularizēt skolas vārdu un tāpēc pieteikusi klasi šovam Dziedošā klase. Skolotājas Laines vadībā top priekšnesums, speciāli sacerēta arī dziesma. Taču ne visiem gribas pašā vasaras plaukumā sēdēt kora mēģinājumos piesmakušā kultūras nama aktu zālē. Viņi labprātāk spēlētu futbolu. Tad ierodas direktore un, protams, paziņo: nekādu futbolu, un kopš šī brīža sākas ass konflikts. Futbolisti aiziet, bet ir skaidrs, ka bez viņiem nekāds kora priekšnesums vairs nesanāks... Paralēli notiek arī futbola turnīrs. Spēlē gan zēni, gan meitenes. Bet tieši pirms mača pietrūkst vienas meitenes.... Ko darīt? Kas glābj futbola maču un kas notiek tālāk, uzzināsim Lielajā ģildē, kur viss notiks Jurģa Tūbeļa režijā, jaunā mākslinieka Artūra Arņa scenogrāfijā, Roberta Rubīna videoprojekcijās un Daces Joneles horeogrāfijā, kurā risināts pat dinamisks kautiņš. Ne starp futbolistiem un koristiem, bet gan tad, kad futbola trenerim tieši mīlas randiņa brīdī uzbrūk agresīvi noskaņoti lauku puiši...
Vajadzīgs dinamiskums
Arī pašam mūzikla autoram Jānim Ķirsim ir sava skatuves loma. Tāda, kurā iespējams apvienot dziedāšanu ar taustiņinstrumentu spēlēšanu instrumentālajā grupā: viņš ir komponists, kurš sacerējis dziesmu, bet pats atrodas Rīgā. «Stāsts ir par to, kā tiek atrasts kompromiss, kas vienmēr ir būtiski. Ja grib visu izdarīt, agrāk jāceļas un mazāk laika jāveltī izklaidei,» smej Jānis, kurš pats vasarās spēlē futbolu, aizraujas arī ar basketbolu, bet ziemas rītos - ar skvošu. «Man dinamiskums ir nepieciešams,» viņš piebilst, ka arī mūziku veidojis pēc iespējas dinamisku, kustīgu.
Komponēt jauno mūziklu viņu uzaicinājusi Latvijas koncertu producente Karīna Bērziņa, kura jau daudzus gadus nodarbojas ar jaunatnes izglītošanu. «Ar vokālo džeza grupu Framest jau pirms vairākiem gadiem piedalījāmies viņas izglītojošajās programmās: dziedājām, stāstījām, kas ir džezs, kā radies, kā līdz tam nonāk un kāpēc mēs to dziedam. Karīna piedāvāja veidot kaut ko teatrālu.» Sākotnējais piedāvājums bija veidot stāstu par grāmatu Tims Tālers. Bet tad iesaistījās jaunais dramaturgs Jānis Balodis un uzrakstīja pilnīgi jaunu stāstu. «Atspērāmies tā, ka materiāls izauga līdz četriem cēlieniem. Protams, pārveidojām - izrāde ilgs nepilnu pusotru stundu. Citādi nevarētu parādīt trīs izrādes vienā dienā,» Jānis Ķirsis norāda uz šodien gaidāmo izrāžu maratonu. Bet jau 31. martā Dailes teātrī Jānis ar Framest koncertēs kopā ar pasaulslavenās džeza grupas New York Voices līderi Pīteru Eldridžu programmā New York Jazz.