Baletu Dons Kihots kritiķi raksturo kā «krāšņu un bagātīgu it visā» - teatrālajā karnevāliskumā, sulīgi svelmainajās Spānijas noskaņās, sižeta kaislībās un virtuozajās, ugunīgajās dejās ar neiztrūkstošo izturības un meistarības pārbaudi Kitrijas lomas izpildītājai - slavenajiem 32 fuetē! Ar to prīmas sacenšas populārajā, virtuozajā pas de deux, kas ir arī neiztrūkstošs galā koncertu numurs. Vai vēl jāteic, ka izcilā horeogrāfa klasiķa Mariusa Petipā 1869.gadā radītā baletversija par Donu Kihotu ar Maskavas Lielā teātra kapelmeistara izcilā vijolnieka un 16 baletu autora Ludviga Minkusa mūziku ir šī stāsta interpretācijas standarts baletā? 1902.gadā Aleksandrs Gorskis to atjaunoja ar pasaulslaveno Annu Pavlovu ielas dejotājas lomā. Tieši viņa 1924.gadā aizveda šo darbu uz Rietumiem. Balets kļuva par Maskavas un Pēterburgas baletu repertuāra pastāvīgu sastāvdaļu, arvien no jauna uzspodrinātu.
Latvijas Nacionālās operas baleta premjers Raimonds Martinovs, kurš atveido galvenā mīlētāja bārddziņa Bazila lomu Rīgas iestudējumā, atzīstas, ka par šo lomu agrāk pat neuzdrošinājies sapņot, jo «tā ir līdz pēdējai niansei tehniski piesātināta un to izpildīt visiem nav lemts. Te sastopama mīlestība, greizsirdība, draudzība un sapņi, bet, protams, pats galvenais ir - no dzirkstelītes radīt eksploziju. Parasti šo lomu dejo īsāka auguma solisti. Domāju, ka līdz šim esmu garākais Bazils, kādu mūsu publika redzējusi.» Tehniskā sarežģītība šeit ne mazāka kā Zigfrīdam Gulbju ezerā, Soloram Bajadērā, Krasam Spartakā, ko savulaik dejoja Māris Liepa, un Korsāra Vergam.
Šajā izrādē skatītājs ikreiz jāpārsteidz ar visu tehnikas arsenālu. Iestudējumā Sanktpēterburgas Marijas teātrī Bazilu atveido Leonīds Sarafanovs, kurš ar pāris slaidiem lēcieniem jau ir šķērsojis visu skatuvi, bet viņa mīļoto Kitriju - Oļesja Novikova. «L.Sarafanovs ir tehniski nepārspējams no sākuma līdz beigām. Viņš ir viens no virtuozākajiem dejotājiem pasaulē. Nevainojamās dubultgriezienu sērijas en l'air, kas mijās ar daudzveidīgām piruetēm, ir satriecošas, tāpat kā viņa īpašie, efektīvie milzu lēcieni,» mākslinieka sniegumu vērtē Ballet Magazine.