Gāze un automašīnas
Francijas uzņēmums EDF nolēmis iegūt 10% daļu South Stream projektā, kas paredz uzbūvēt gāzes cauruļvadu Melnajā jūrā, lai sūtītu Krievijas gāzi uz Eiropas dienvidiem. Iesaistoties šajā projektā, Francija nonākusi divdomīgā stāvoklī, jo South Stream tieši konkurē ar Eiropas Savienības atbalstīto projektu Nabucco, kas paredz eksportēt Kaspijas reģiona gāzi uz ES dalībvalstīm. Francija izrāda interesi arī par Krievijas un Vācijas iecerēto Nord Stream gāzes cauruļvadu, ko paredzēts uzbūvēt Baltijas jūrā. Francijas uzņēmums GDF Suez plāno iegādāties 9% daļu Nord Stream projektā, ziņo AP.
V.Putins ir gandarīts arī par Francijas un Krievijas sadarbību autobūves jomā. Francijas autobūves milzim Renault pašlaik pieder 25% no Krievijas uzņēmuma AvtoVAZ, kas pazīstams ar automašīnu Lada ražošanu. V.Putins izteicies, ka Renault varētu palielināt savu daļu Krievijas uzņēmumā. Paredzams, ka Renault ar savu partneri Japānas autobūves uzņēmumu Nissan varētu ieguldīt AvtoVAZ modernizācijā 300 miljonu eiro (210 miljonu latu), kas veicinātu Krievijas autobūves attīstību. V.Putins vēsta, ka Nissan kopā ar AvtoVAZ varētu sākt automašīnu ražošanu Krievijas Tālajos Austrumos.
V.Putina un Francijas premjera Fransuā Fijona sarunās tika apspriests jautājums par Francijas karakuģa Mistral pārdošanu Krievijai. F.Fijons apstiprināja, ka Francija varētu pārdot Krievijai moderno karakuģi, kas domāts galvenokārt desanta operācijām. «Francija ir atvērta sadarbībai ar Krieviju - arī aizsardzības jautājumos,» teica F.Fijons.
Vērienīgs pirkums
Pēdējā laikā vairākas Krievijas kaimiņvalstis izteikušas satraukumu par iespējamo Mistral pārdošanu Krievijai, jo raizējas, ka tas palielinātu draudus šo valstu drošībai. Lielākās bažas paudusi Gruzija, kas pagājušogad bija iesaistīta konfliktā ar Krieviju.
V.Putins pēc sarunām ar F.Fijonu uzsvēra, ka Krievija drīkst izmantot savus ieročus, kā vien uzskata par nepieciešamu. Viņš gan atzina, ka Krievija vēl nav pieņēmusi galīgo lēmumu par Mistral iegādi.