Vispirms sausie fakti. Ikgadējā Ženēvas autoizstādē 2012. gada martā Ford cels priekšā pilnīgi jaunu krosovera Kuga modeļu paaudzi. Ar tās estētiskajiem parametriem var iepazīties jau tagad, aplūkojot ASV jau debitējušo Ford Escape jaunās paaudzes modeli, kurš savukārt atkārto Eiropā tapušo konceptauto Vertrek. Līdz šim Kuga tika pārdota tikai Eiropā, Āzijai un Amerikai atstājot ne tikai morāli, bet arī tehniski novecojušo Escape modeli uz pa pusei aizmirsta automobiļa Mazda Tribute bāzes. One Ford stratēģija paredz visai pasaulei braukt ar vienu un to pašu Fiestu, vienu un to pašu Focus un vienu un to pašu Kuga/Escape. Jaunais krosovers radīts uz aktuālā Focus bāzes, ko viegli var atskārst, ieraugot salonu. Auto ir par 8 cm garāks par pašreizējo Kuga, nedaudz augstāks, tajā atvēlēts vairāk vietas gan aizmugurējiem pasažieriem, gan bagāžai utt. Savā vietā palicis pat divdaļīgais bagāžnieka vāks, kuru pilnībā varēs atvērt arī pēc Volkswagen Passat modes, proti, pavēzējot kāju zem bampera.
Nav šaubu, ka jaunajai Kuga būs labāka skaņas izolācija, vairāk motoru un ātrumkārbu, ar kuru izvēli vecajai allaž bija nedienas, arī elektronisko buramvārdu vācelīte noteikti papildināsies ar kādu jaunu «iedabū mani šajā līkumā, kaut es braucu kā idiots» mantru. Bet vai tā būs tā Kuga, ko iemīlēja tās salīdzinoši nelielais fanu pulks? Pirmais modelis tika steigā uzčammāts uz tobrīd jau vecā Focus bāzes, ko bez ceremonijām uzrāda Kuga plakanais, falšā alumīnija panelis. Oranžsarkanie cipari tajā izskatās vecmodīgi, taču pārskatāmība un lietošanas ērtības ir nevainojamas, ko nevar teikt par jaunā Focus (un tātad arī jaunās Kuga) viduskonsoli, kas izdota sīkā drukā. Kuga patiešām nav liels bagāžnieks, toties bleķi, kas to apņem, pirms četriem gadiem padarīja greizsirdīgus BMW X5 īpašniekus, kad pirmais jēdzīgais krosovers Eiropas Ford dzīvē tika novietots «iksa» tiešā tuvumā. Powershift divsajūgu pārnesumkārba pieslēdzās Kuga dīzelim tik vēlu, ka Ford gandrīz jau varēja vairs necensties, taču no Focus atvasināto šasiju vēl arvien grūti pārspēt ikvienam kompaktklases krosoveram no Tiguan līdz Freelander (OK, Land Rover laikam ir ārpus šīs konkurences). Ar prātu saprotot, ka Kuga laiks iet, sirds vēl šaubās, vai steroīdiem piebarots Focus universālis ar pilnpiedziņu ir tas, ko karsti gaidām atnākam. It īpaši, kad blakus tirdzniecības zālē stāvēs Mazda CX-5. 5