Taču kulminācija nelika vilties, jo pirmo uzvaru pretēji prognozēm izcīnīja arī Latvijā ļoti labi ieredzētais somu pilots Kimi Reikenens. Kamēr Red Bull komanda un Sebastiāns Fetels jau treniņos un vēlāk arī kvalifikācijā visus nobiedēja ar iespaidīgu ātrumu trasē, rosinot baisu priekšnojautu par kārtējo garlaicīgo sezonu, sacīkstē visu izšķīra riepu faktors, kur Red Bull komandai nebija spēcīgāko kāršu. Ar vidējā sastāva riepām Fetels nespēja būt pats ātrākais, turklāt deldēja savu gumiju pietiekami ātri, lai dotu iespēju Fernando Alonso pasteigties garām, kaut gan abi izmantoja triju boksu apmeklējumu stratēģiju. Kimi Reikenens savai «vieglākajai uzvarai karjerā», kā pats pilots izteicās pēc sacensībām, var pateikties divu boksu apmeklējumu stratēģijai - Lotus jaunais modelis E31 spēja ilgāk uzturēt pie dzīvības Pirelli riepas, turklāt nezaudējot tempu.
Tādas īpašības piemīt arī Force India jaunajam modelim, kurš pazudušā dēla Adriana Zutila rokās ar līdzīgu stratēģiju divreiz izvirzījās sacīkšu vadībā, lai gan startēja no divpadsmitās pozīcijas. Netipiska iekšējā cīņa ir sākusies Ferrari komandā - Felipe Masa visas nedēļas nogales garumā bija nedaudz ātrāks par Fernando Alonso un arī pēc starta spēja izvirzīties otrajā vietā - priekšā komandas biedram. Tāpēc Alonso sacīkšu inženierim Andrea Stellam nācās likt lietā visu stratēģisko gudrību - ātrāk iesaukt boksos spāni, kuram ar vienu apli uz svaigām riepām pietika, lai viņš apsteigtu komandas biedru. Šoreiz iztika bez Ferrari komandas pavēlēm. Piloti kopā ar saviem adjutantiem jeb sacīkšu inženieriem paši noskaidroja attiecības.