com/danny_devito_). Heroiskā Rasela Krova čivinātava tik ļoti atbilst aktiera huligāniskajam profilam, ka nenopriecāties - _twitter.com/russellcrowe_ -, toties Deivida Linča tviterim _twitter.com/DAVID_LYNCH_ bez izbaiļu elpas aizturēšanas sekot nav iespējams… Šīs zvaigžņu vietnes tiešām ir «īstas», bet ne par to šoreiz stāsts.
Pirmizrāde - oktobrī
Viena no šā gada gaidītākajām Holivudas filmu pirmizrādēm ir slavenā režisora Deivida Finčera (Cīņas klubs, Bunkurs, Zodiaks, Benjāmiņa Pumpura neticamais stāsts) jaunākais darbs Sociālie tīkli/The Social Network, kas pie skatītājiem nonāks oktobrī. Bet neba tāpēc, ka tajā jaunu lielu lomu tēlos popelks Džastins Timberleiks, kurš izrādījies labs dramatiskais aktieris, vai tāpēc, ka galvenā varoņa kāda pilsoņa, vārdā Marks Cukerbergs, loma tikusi daudzsološajam jaunajam talantam Džesijam Aizenbergam.
Kas ir reālais Marks Cukerbergs, jaunākās paaudzes cilvēkiem, kuri kaut reizi ir ietupušies draugiem.lv vai «sejugrāmatā», nav jāpaskaidro. Tas ir puisis, kurš izgudroja un radīja patlaban populārāko sociālo vietni Facebook. Un vai kādam vēl jāpaskaidro, kas ir pats Facebook?
Taču ceļš, kādu šis miljardieris un «visas cilvēces labākais draugs», vienlaikus arī «cilvēces bieds, kas sēj individuālismu un hronisku vientulību», nogājis no noslēgta Hārvardas studenta līdz pasaules galvenā sociālā tīkla īpašnieka (gan ne vairs faktiskā) slavai, nav, kā smejies, ne tikai rozēm kaisīts, tas patiešām ir filmas stāsta vērts.
Desmitiem miljonu Facebook vergu (termins «facebook slaves» nozīmē «no feisbuka atkarīgie») ar trīsām uzņēma ziņu, ka filmas premjeras gaidās jūnija vidū tiek palaista Finčera, cerams, kārtējā šedevra mājaslapa www.thesocialnetwork-movie.com, taču režisors kopā ar producentu Skotu Radinu ir izspēlējuši nežēlīgu joku - jau otro nedēļu i-netā karājas tikai filmas plakāts. Un zīmīgs brīdinošs lozungs uz tā: «Nevar iegūt 500 miljonus draugu, neiemantojot arī dažus ienaidniekus.»
Interneta aizkulises
Filma, kuras scenārijs bija Holivudas «īpaši sargājams noslēpums», kura tapšanā nav ticis iesaistīts pats filmas varonis Marks Cukerbergs, bet tikai publiski pieejamā, visbiežāk paša Cukerberga Facebook tīklā izplatītā informācija, ir kārtējā lieliskā fikcija. Vai reklāmas triks.
Finčers grasās pavērt ne sevišķi pievilcīgas interneta biznesa un filozofijas «lappuses». Ne tajā nozīmē, ka režisors vēlētos atmaskot Cukerbergu - cilvēku, kurš biznesa interesēs nodeva savu labāko draugu (Facebook ir divu studijbiedru izdomas auglis, taču tas ir vispārzināms un jau aizmirsts/piedots fakts), kaut gan «noplūdušās» scenārija daļas liecina, ka Cukerbergs filmā tiešām netiks saudzēts. Par to liecina filmas varoņa draudzenes replika: «Jā, tu noteikti kļūsi bagāts un slavens, bet domāsi, ka meitenes tev nekaras kaklā tikai tāpēc, ka esi programmētājs. Tad zini - ne jau tas, ka tu krāmējies ar dzelžiem, ir svarīgi. Tu kā cilvēks esi garlaicīgs draņķis.»
Finčers savā darbā mēģinās rast atbildi uz esenciālo jautājumu - vai tīklam Facebook kā pasaules pilsoņu saziņas un cilvēciskās komunikācijas formai ir alternatīva? Varbūt Facebook ir monstrs, kas patiešām vairo vientulību un pastiprina citas sociālās fobijas? Vai Facebook ir cilvēka seja?
Moriartija seja
Gaidīsim, kāda vēl informācija parādīsies filmas The Social Network mājaslapā. Tikmēr mierinājumam - nudien jautra ziņa.
Gaja Ričija atraktīvās provokācijas un sezonas hita «uzlabotās» dēku filmas Šerloks Holmss turpinājumam (uz ekrāniem 2011. gadā) pats režisors atmaskojis profesora Moriartija seju - lomu tēlos ģeniāls aktieris Daniels Dejs-Lūiss. Tas nozīmē tikai vienu - Holmsa otrās sērijas izšķirošais cīkstiņš starp Robertu Dauniju junioru un Deju-Lūisu noteikti kļūs par globālu kinopiedzīvojumu. Savukārt baumām par Bredu Pitu kā iespējamo Moriartiju neesot nekāda pamata. «No kurienes jūs, preses žurkas, rāvāt, ka es šo lomu došu Bredam? Mēs ar viņu labāk aliņu iedzersim…» saka režisors.