«Būsim atklāti: pēdējo gadu laikā Diena ir atdevusi pozīcijas un zaudējusi lasītāju. No neapstrīdama viedokļu līdera un lielākā laikraksta tā kļuvusi tikai par vienu no medijiem,» raksta A.Tralmaks. Viņaprāt, lai nodrošinātu turpmāku darbību, būs jāveic nepopulāri, bet nepieciešami soļi. Jautāts, ko tas nozīmē, jaunais īpašnieks Dienai stāstīja, ka vispirms ir jāsamazina izmaksu bāze, kas tiks darīts apvienojot Dienas un Dienas biznesa izdošanu, abiem joprojām iznākot kā atsevišķiem laikrakstiem. Viņš neizslēdza, ka tas var nozīmēt arī darbinieku atlaišanu un algu samazināšanu.
Tāpat Dienai esot jārunā par jaunām vērtībām un «nepietiek, ka vērtības tiek definētas redakcijā, svarīgi, kā tās uztver lasītājs». Tiesa, A.Tralmaks nevarēja pateikt, kādām jābūt jaunajām vērtībām. Tas esot jāizlemj pašai redakcijai. Taču esot skaidrs, ka līdz šim tās nav bijušas «pievilcīgas lasītājam». «Mēs nevaram ilgtermiņā kalpot sabiedrības un lasītāju interesēm, jo esošais biznesa modelis nes zaudējumus. Vienā brīdī Diena pārstās eksistēt, un kas tad notiks ar vērtībām par, ko tā iestājas?» raksta mediju īpašnieks. Viņš sīkāk nekomentēja vēstulē pausto uzskatu, ka jēdzienam «panākumi, iniciatīva un sekmīgums» jāpapildina Dienas vērtību paleti.
Jaunā īpašnieka izplatītā vēstule raisījusi vēl vairāk minējumu nekā atbilžu. Viņš arī ceturtdien nebija gatavs atbildēt uz jautājumu par to, kas ir patiesie darījuma finansētāji. «Man nebija iespējas pašā sākumā informēt par visām darījuma detaļām, un es saprotu, ka tas radījis aizdomas,» vēstulē raksta Dienas īpašnieks. Viņš solās, ka visi investori būs zināmi, kad Luksemburgā pilnībā tiks izveidots mediju ieguldījumu fonds. Nākmnedēļ viņš Luksemburgā Finanšu inspekcijā sola iesniegt visus nepieciešamos dokumentus un aptuveni mēneša laikā fonds varētu tikt nodibināts.
Jaunais mediju īpašnieks atkārtoti uzsver, ka respektē avīzes redakcionālo neatkarību, kas esot «higiēnas faktors».