Visplašāk pārstāvēta Dakaras rallijā Latvija bija 2004. gadā, kad automobiļu klasē vien startēja četras Latvijas ekipāžas, bet 2011. gadā Dienvidamerikā nepiedalījās neviens latvietis. Šogad rallijreida komanda Team Latvia Dakaras rallijā tiks reprezentēta ar trīs ekipāžām. Ar pasaulē pirmo elektriskās piedziņas automobili OSCar eO automašīnu klasē startēs Andris Dambis un Māris Saukāns. OSCar O3 stūrēs Krievijas autosportists Antons Grigorovs un Ainārs Princis, bet smago mašīnu klasē ar DAF brauks francūzis Žans Šarls Morī, beļģis Žans Klods Kakets un Latvijas pārstāvis Kaspars Dambis. Mērķis ir ne tikai sasniegt finišu, bet arī rosināt citu valstu pārstāvju interesi par eO un tās tehnoloģijām. Dambja un Saukāna ekipāžas komandas biedru uzdevumu sarakstā ietilpst arī nepieciešamības gadījumā palīdzēt Dakaras rallijā revolucionārajam elektromobilim.
Viena no galvenajām intrigām Dakaras rallijā šogad būs motociklu klasē, kurā jau desmit gadu pēc kārtas nepārspēti palika KTM pārstāvji. Pēdējos septiņos gados kopvērtējumā uzvarēt izdevies tikai spānim Markam Komā un francūzim Sirilam Diprē. Abi arī šogad brauks ar KTM motocikliem, taču konkurenti nav snauduši un šoreiz esot spēcīgāki nekā iepriekš.
Rallijreida organizētāji parūpējušies, lai trase būtu vēl interesantāka. Pērn braucēji apceļoja Argentīnu un Čīli, bet šogad tiks apgūta arī Peru teritorija, kuras galvaspilsētā Limā tiks sasniegts finišs. Kopējais veicamās distances garums gan palicis iepriekšējo 9000 kilometru robežās, taču šoreiz paredzēti daudzveidīgāki ātrumposmi un segumi.
Māra Saukāna kādreizējais cīņubiedrs Dakaras rallijā Didzis Zariņš Dienai atstāstīja Saukāna pirmos iespaidus par jauno Dakaru Dienvidamerikā. Rallijreida organizēšana gadu no gada kļūstot aizvien labāka. Dakaras rallijiem notiekot Āfrikā, sportistu ēdināšana bijusi ne tik ērta kā tagad. «Āfrikā ēdināšana un tā saucamās ēdnīcas apstākļi bija ļoti vienkārši, bet tagad viss jau ir pa glauno - uzslieta liela stabilas konstrukcijas telts, kurā ir ne tikai plašāk, bet arī ērtāk.»