Tomēr Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) priekšnieks Andris Lukstiņš sarunā ar Dienu norādīja, ka lielu jēgu no tā neredz, jo uzticams alkometrs maksā ap 300 eiro, savukārt vienreiz lietojamā uzrādītais promiļu daudzums var būt arī maldinošs.
Arī Valsts policijas Prevencijas pārvaldes priekšnieks Edmunds Zivtiņš noraidīja ideju par obligātajiem alkometriem Latvijā. Viņš skaidroja, ka Francijas jaunais likums saprotams franču vīna dzeršanas tradīciju dēļ: «Mums ir divas dažādas filozofijas. Proti, Francijā izsenis vīnu dzer pie pusdienām, un viņu doma ir tāda - vienu divas glāzes jau var, bet alkometrs ir vajadzīgs, lai vadītājs var pats pārliecināties, vai nav pārkāpis to kritisko robežu. Savukārt mūsu pozīcija ir - nelieto vispār un brauc droši, bet, ja lietoji, izsauc taksi. Un nav svarīgi, cik daudz tur izdzēri un cik uzrādīs tavs privātais alkometrs.» Viņš pajokoja, ka Latvijā prasība par obligātajiem alkometriem varētu kļūt aktuāla vienīgi, ja pēc pārsimt gadiem klimata pārmaiņu rezultātā no alus nācijas kļūsim par vīna dzērājiem.
Drošas braukšanas skolas apmācību direktors Andris Pļavenieks savukārt aizrādīja, ka vienreiz lietojamie alkometri diez vai būtu īpaši uzticami. «Protams, varbūt tīri informācijai tas var noderēt, bet principā sanāktu, ka mēs uzticamies kaut kādam štruntam. Var sanākt, ka tu tajā iepūt un tev rāda 0,3 promiles, bet policista alkometrā - pāri 0,5. Taisnība būtu policistam, jo viņa alkometrs ir precīzi kalibrēts,» viņš skaidroja.
A. Lukstiņš piebilda, ka vienreiz lietojamo alkometru zemās precizitātes dēļ katram šoferim likt tādus vadāt līdzi būtu vienkārši muļķīgi, turklāt daudzos jaunos auto ražotāji mūsdienās jau paši iebūvē tā sauktās alkoatslēgas, kas neļauj auto iedarbināt, ja vadītājs ir dzērumā.
Šādas alkoatslēgas jau ieviestas vairāku valstu, arī Francijas un Somijas, sabiedriskā transporta sistēmā. Savukārt Rīgas sabiedriskajā transportā tās plānots ieviest līdz 2014. vai 2015. gadam Rīgas acs sistēmas ietvaros, Dienai paskaidroja Rīgas satiksmes (RS) preses sekretārs Viktors Zaķis. RS šoferiem jau tagad nākas iziet alkohola testus gan pirms, gan pēc maiņas, gan maiņas laikā, un šoferis pie stūres tiek laists tikai tādā gadījumā, ja asinīs konstatētais promiļu daudzums ir nulle.