Latvijas Radio koris un tā vokālā grupa ar savu darbību ne tikai ceļ Latvijas reputāciju pasaulē, bet arī būtiski veicina komponistu radošās aktivitātes. Lielisks paraugs tam bija arī šis koncerts: pasaules klases priekšnesums, divu lielisku skaņdarbu pirmatskaņojums, kuru sacerēšanu pamudināja vokālā grupa. Koncerts apveltīja atnākušos (neskatoties uz stipro salu un sarežģīto programmu - pilna zāle!) ar piederības sajūtu eksistenciāli būtiskajam. Klātesamība kultūrā paliekošas mūzikas tapšanā. Notiekošā nopietnība raisīja sajūtu, ka iegrimsti patiesas un pilnvērtīgas dzīves straumē. Viss bija ļoti kvalitatīvi - gan teksti, gan priekšnesums, gan skaņdarbi. Vokālā grupa spīdēja tehniski nevainojamā izpildījumā un pašaizliedzīgā atdevē. Programma izveidota ļoti veiksmīgi - katrs skaņdarbs bija spilgts, interesants, savdabīgs. Ļoti iepriecēja mūsu abu komponistu jaundarbi. R.Kronlaka kompozīcija ar lieliski izskaitļotiem skanējumiem man šķita interesantāka pat par vienu no diviem programmā iekļautajiem Eiropas jaunās mūzikas zvaigznes Kaijas Sāriaho skaņdarbiem. Ē.Ešenvalda Saulriets, ļoti iespējams, kļūs par īstu jaunās mūzikas festivālu un raidstaciju hitu! Mūsdienu mūzikā reti var sastapt tādu mūzikas piepildītību, intensitāti un skaistumu.
Vērtējums: 5 no 5
Latvijas Radio kora grupas sniegums pārsteidza, kaut arī labi zinu, uz kādu (visaugstāko!) vokālo ansambļa muzicēšanas kvalitāti, interpretāciju dziļumu un māksliniecisko drosmi ir spējīgi mūsu profesionālie kori, kurus apbrīno visa pasaule. Programma, kurā līdzās pasaulslavenās franču IRCAM skaņu laboratorijas atklājumus izcili zinošās somu komponistes Kaijas Sāriaho un amerikāņa Viljama Bruksa virstoņu tehnikā dziedamam madrigālam bija divi jauni un patiesi spilgti latviešu mūzikas darbi. Šis koncerts rosināja gan just, gan domāt, bet vispirms - ieklausīties. Klausīšanās kults ir gluži loģisks rezultāts izsmalcinātajam vokālo izpausmju kultam, ko Kaspara Putniņa vadītā Latvijas Radio kora grupa izkopj visdažādākajās dziedātāju skaita variācijās (no kvarteta līdz 12 dziedātājiem), a cappella (ar vai bez elektronikas), kā arī R.Kronlaka pārraudzīto elektroakustisko partitūru ieraksta «pavadījumā» jeb līdzvērtīgā polifonijā. Īpašs prieks par latviešu jaunrades pienesumu. Par gudri uzbūvēto un tembrāli/telpiski neparasti bagāto Rolanda Kronlaka Sleep, kura skaņu asociācijas uzbur teju vai vizuālas halucinācijas. Par Ērika Ešenvalda skaņugleznu Saulriets, kas ļauj teksta autores Sāras Tīsdeilas acīm izbaudīt novakari, tuvojoties Sentluisas pilsētai pa veco Īdsa tiltu. Jā, pat to, kā kaut kur dūmakainā tālē aizdun vilciens. Skaisti!
Vērtējums: 5 no 5
Viens no pēdējā laika profesionālākajiem koncertiem ar konceptuāli saistošu un mākslinieciski pilnvērtīgu programmu, kur vienlīdz pārliecināja gan ārzemju, gan latviešu komponistu jaundarbi. Kaspara Putniņa vadītā Latvijas Radio kora grupa variācijās no četriem līdz divpadsmit dziedātājiem uzrunāja ar nevainojamam skanējumam tuvinātu interpretācijas mākslu, kam piemita intonācijas tīrība, precīzs stilistiskais lasījums un atpazīstams tembrālais veidols, kas dziedājumu glābj no sterilitātes. Rolanda Kronlaka veidotā elektroniskā partitūra tam piešķīra papildu krāšņumu un izsmalcinātību. Koncertā iekļauto mūziku varēja klausīties ar prieku un interesi - Kaijas Sāriaho daiļradi te raksturoja spoža mākslinieciska meistarība, individuāli radošie vaibsti un plašs, vienlaikus detalizēts noskaņu un sajūtu diapazons, Viljama Bruksa darbā sastopot saplūsmi starp laikmetīgiem vokāliem eksperimentiem un atskatu uz renesanses kultūru. Spilgta un izteiksmīga Rolanda Kronlaka debija kora mūzikā ar intelektuāla vēstījuma spēku un lielisks Ērika Ešenvalda skaņdarbs, kura būtiskākā vērtība turpretī ir emocionāli jūtīga un niansēta tēlainība, spēja atstāt paliekošus muzikālus pārdzīvojumus.