Vācijā tas bija _Toyota Prius_, bet pie mums - _Honda Insight_. Eiropas Gada auto jau izcīnījusī _Insignia_ patika daudziem, taču... «jūs, karalien, gan esat skaista, bet Sniegbaltīte ir simtreiz skaistāka». _Opel_ jāsamierinās ar otro vietu, jo negaidītu revanšu par zaudējumu Eiropas konkursā mazajā Latvijā paņēma _VW Golf_.
Golfs kombinezonā
Golfiņa mazā uzvara, visticamāk, paliks nepamanīta, īpaši ņemot vērā Volkswagen globālo triumfu, oficiāli kļūstot par autoražotāju Nr.1 visā Saules sistēmā. Taču fakts, ka daudzi žūrijas locekļi vieglu roku atdevuši «garlaicīgajam» Golf maksimālu punktu skaitu, pirmkārt, liecina, ka «klasika rullē», otrkārt, ka cilvēki nav muļķi un prot atšķirt draņķīgu plastmasu no labas, modernu ātrumkārbu no desmit gadu vecas, atbildīgu skaņas izolāciju no akmentiņu polkas riteņu arkās un vācu kvalitāti no citas kvalitātes. Šī iemesla dēļ Volkswagen funkcionāri, absolūti neliekuļojot, var apgalvot, ka jaunais Golf Variant, tāpat kā iepriekšējais, kļūs par bestselleru, lai gan no aizmugures izskatās pēc gumijas laivas, kurai nokritis motors. Viņu pārliecību stiprina uzticība Golf kā tādam un neapstrīdamais arguments, ka gumijas laivu ar visu motoru var brīvi ielikt 1550 litru lielajā Variant bagāžniekā.
Benzīna dilemma
Atkāpjoties no diskusijām par Golf Variant dizainu (tirgū patiešām ir glītāki universāļi), nevar noliegt, ka VW piedāvājums ir labs. Ar starta cenu nedaudz virs 16 000 eiro vispusīgais dienesta auto saņem 16" riteņus, ESP, sešus airbagus, jumta reliņus, elektriskos stikla pacēlājus, Climatic kondicionētāju un dienasgaitas lukturus, lai nav pa tukšo jādedzina pamatlukturu spuldzes. Comfortline komplektācija Variant piepilda ar noderīgiem sīkumiem, kas paaugstina praktiskumu, piemēram, bagāžnieka atdalošo sietu un slēpju lūku atzveltnē. Jaunākais papildinājums Variant «ekstru» sarakstā ir atpakaļskata kamera. Tā kā vislētākais 1,6 litru dīzelis pieejams par 20 tūkstošiem eiro, Variant pircējiem būs jāapsver izvēle no trim benzīna motoriem - 1,4, jaunā 1,2 TSI un 1,4 TSI. Pēdējais ar 122 ZS un DSG pārnesumkārbu maksā tieši tikpat, cik TDI ar piecātrumu rokas kārbu, un ir ērtāks pilsētā, taču dīzeļa degvielas patēriņu krustojumu vidē var pārsniegt pat divkārt (ražotāja doto vidējo patēriņu 6,3 l/100 km izdodas panākt reti). Lielākus benzīna motorus par 1,4 litriem Golf Variant nepazīst, taču Highline versijā TSI ir jau 160 zirgspēku jauda.
Polo arī ar trim durvīm
Ar vēl iespaidīgāku minimizāciju izceļas VW Polo, kam iznākusi arī lētāka triju durvju versija. Poliņa jaudīgākajam motoram ir tikai 1,2 litru tilpums, tiesa gan, ar turbopūtes palīdzību tas ģenerē 105 ZS jaudu. Latvijā šis motors pagaidām nav pieejams, un grūti pateikt, kāda aprēķina vadīts, pircējs izvēlētos TSI vienkāršāka un lētāka 1,4 litru motora vietā. 85 ZS motors, ar kuru normāli funkcionē pat Golf Variant, Polo ir nevis iztikas minimums, bet normāla diēta, jo tādos auto nekad brauc četri smagi veči ar atskaldāmo āmuru bagāžniekā. Tam tur arī nebūtu vietas, jo Polo bagāžas nodalījums ir vairāk vertikāls, īpaši, ja to palielina, izņemot dubultgrīdu. Latvijā Polo ir tikai divi aprīkojuma līmeņi - Trendline un Highline. Par spīti tam, ka Trendline sarakstā bieži vērojamas nullītes, galvenajos punktos Volkswagen nedara pāri pircējiem, tāpēc arī automašīnai par 11 000 eiro ir ABS, regulējams vadītāja sēdekļa augstums un abos veidos regulējama stūres kolonna. Nav slikti, un varbūt tāpēc Latvijas Gada auto pirmo trijnieku noslēdza tieši VW Polo.