Aviokompānijas Malaysia Airlines reisa MH17 lidmašīna Boeing 777 bija ceļā no Amsterdamas uz Kualalumpuru, kad to 17. jūlijā notrieca virs separātistu kontrolētās teritorijas Ukrainā. Visi 298 pasažieri un apkalpes locekļi gāja bojā.
Ukrainas valdība paudusi versiju, ka lidmašīnu notriekuši separātisti, izmantojot no Krievijas ievestu raķešsistēmu Buk. Gan separātisti, gan Krievijas valdība savu saistību ar notiekošo kategoriski noliedz.
Nīderlandes Satiksmes drošības padome, kas veic notikušā izmeklēšanu, septembrī publiskotā starpziņojumā konstatēja, ka lidmašīnas fizelāžā no ārpuses lielā ātrumā ietriekušies daudzi objekti. Analizējot melnās kastes informāciju, izmeklētāji secinājuši, ka lidojums noritējis normāli līdz brīdim, kad lidmašīna pēkšņi sadalījusies. Padomes gala ziņojums par notikušo tiek solīts gada laikā pēc traģēdijas.
Eksperti tagad plāno lidmašīnas atlūzu fragmentus, kas vienpadsmit vagonos aizvesti uz Harkovu, nogādāt Nīderlandē, lai veiktu daļēju lidmašīnas fizelāžas rekonstrukciju. Līdzīgu rekonstrukciju savulaik veica Apvienotās Karalistes Gaisa satiksmes negadījumu izmeklēšanas nodaļa. Tā savāca atliekas no aviokompānijas Pan Am lidojuma 103 lidmašīnas, kas uzsprāga virs Lokerbijas 1988. gada decembrī.
Ukrainā traģēdijas vietā joprojām atrodas sīki lidmašīnas atlūzu fragmenti, kas nav būtiski izmeklēšanā. Tos savāks un iznīcinās vietējie separātistu pārvaldītās teritorijas dienesti.
Reisa MH17 traģēdija sekoja Malaysia Airlines lidmašīnas, kas bija ceļā no Kualalumpuras uz Pekinu, pazušanas ar 237 cilvēkiem martā.