Astoņvietīgā lidmašīna Piper PA-31 ar septiņiem pasažieriem avarēja pagājušā gada 16.augustā ceļā no Spilves lidlauka uz aviācijas šovu Tukumā. Tiesību lidot ar šo lidaparātu pieredzējušajam pilotam Guntim Vasiļevskim nebija. Viņš pats avārijā gāja bojā, bet pārējie guva smagus miesas bojājumus.
Traģiskais nelaimes gadījums, iespējams, nebūtu noticis, ja vēl pirms izlidošanas pilots būtu rēķinājies ar sliktajiem laika apstākļiem. Pirms lidmašīnas Piper PA-31 pacelšanās no lidojuma uz Tukumu atpakaļ Spilvē atgriezās cita mazās aviācijas lidmašīna, un tās pilots brīdinājis G.Vasiļevski par slikto laiku un ieteicis lidojumu uz laiku atcelt. «O.K.,» skanējusi atbilde, taču braucienu G.Vasiļevskis neatlika. Pilots nolēmis mainīt lidojuma plānu no «vizuālā lidojuma» pret «instrumentālo lidojumu», kura laikā lidošana notiek, paļaujoties uz instrumentu rādītājiem lidmašīnas panelī, un ko parasti izmanto, lidojot lietū, mākoņos un citos sliktas redzamības apstākļos. Izmeklēšanā noskaidrots, ka tas bija kļūdains lēmums, jo Tukuma lidlauks nav aprīkots ar instrumentālās nosēšanās sistēmām. Nākamo kļūdu pilots pieļāva, nepārliecinoties, vai gaisakuģa ieejas durvis ir noslēgtas. Pretēji noteikumiem tās aiztaisīja viens no pasažieriem un, iespējams, pareizi nenofiksēja.
Lidojums līdz Tukumam tika veikts mākoņos, aizlidojot garām lidlaukam. Tādēļ pilots veica vairākus nekoordinētus pagrieziena manevrus virs dzīvojamām mājām un mazdārziņiem, samazinot lidojuma augstumu un ātrumu. Pārslodzes dēļ atvērās gaisakuģa ieejas durvis, kas vēl vairāk pasliktināja vadības iespējas, kā arī varēja ietekmēt pilota psiholoģisko stāvokli un darbaspējas, ziņojumā uzsver birojs. Lidmašīna strauji samazināja augstumu un izkļuva no mākoņiem tieši virs šķēršļiem. Gaisakuģis sadūrās ar dārziņa metāla žogu un nokrita zemē. «Neatceros, ka kāds tik bezjēdzīgi ieskrien kapā,» saka izmeklēšanas biroja direktors Ivars Alfrēds Gaveika.
Noskaidrots, ka lidmašīna bijusi tehniskā kārtībā, arī pilots nav bijis iereibis. Pēc I.A.Gaveikas domām, galvenā vaina jāuzņemas tieši pilotam, taču atbildīgs ir arī aviācijas klubs Air Training, kurā nebija izstrādāta gaisakuģu pieņemšanas un nodošanas kārtība. Tas ļāva veikt nelikumīgu lidojumu.
Policija savu izmeklēšanu vēl nav beigusi. Kluba Air Training tehniskais direktors Dmitrijs Kušiničevs stāsta, ka pilots viņu piemānījis, apgalvojot, ka tiesības ir nokārtojis: «Parādīt apliecību es viņam neprasīju, jo viņš man kā lidotājs bija pazīstams.» Pēc viņa teiktā, vairāk klubs pilotiem no malas lidmašīnas neizsniedz.