Laika ziņas
Šodien
Skaidrs
Rīgā +12 °C
Skaidrs
Otrdiena, 24. septembris
Agris, Agrita

Lielajam transportam pa kājām

Maisīšanās sabiedriskajam transportam pa kājām - šādi varētu apzīmēt Rīgas satiksmes un taksometru firmu viedokli par to, vai atļaut riteņbraucējiem pārvietoties pilsētā pa speciālajām sabiedriskā transporta joslām. Idejas aizstāvji gan uzskata, ka tieši šāda kārtība uzlabotu satiksmes drošību. Rezultāts būs atkarīgs no visu pušu spējas vienoties.

Papildus velojoslas jēdziena nostiprināšanai Ceļu satiksmes noteikumu grozījumos iestrādāts arī punkts, kas paredz, ka velosipēdisti līdztekus taksometriem un elektromobiļiem varēs braukt pa sabiedriskā transporta joslu. Šāda rīcība gan izraisījusi diskusijas, un arī paši idejas autori atzīst, ka nepieciešams šo punktu vēl izvērtēt. Lielākie iebildumi nāk tieši no sabiedriskā transporta puses. SIA Rīgas satiksme pārstāvis Viktors Zaķis Dienai norādīja, ka ilgtermiņā šāds lēmums varētu gan ietekmēt sabiedriskā transporta pārvietošanās ātrumu pilsētā, gan arī drošību uz ceļa. Ņemot vērā, ka Rīgā sabiedriskā transporta joslas ir šauras, autobusiem un trolejbusiem radīsies grūtības apdzīt riteņbraucējus, kuri pārvietojas lēnāk. Tādējādi arī sabiedriskais transports būs spiests braukt lēnāk, un tas varētu radīt neapmierinātību pasažieru vidū. Otrs arguments ir riteņbraucēju drošība. Kā paskaidroja V. Zaķis, trolejbusu un autobusu šoferi objektīvu iemeslu dēļ var nepamanīt velosipēdistu, un sekas var būt dramatiskas.

Tam, ka riteņbraucēju pārvietošanās pa sabiedriskā transporta joslām neuzlabos satiksmes drošību, piekrīt arī a/s Rīgas taksometru parks padomes priekšsēdētājs Leopolds Muižnieks. Pēc viņa domām, ar šo lēmumu zudīs arī pamatojums, kāpēc sabiedriskajam transportam tika ieviestas speciālas joslas. Respektīvi, ar sabiedrisko transportu, iespējams, vairs nevarēs ātrāk nokļūt galamērķī kā ar personīgo auto. Iemesls tāds pats, kā Dienai norādīja Rīgas satiksmē, - šīs joslas Rīgā ir par šauru, lai tās dalītu ar riteņbraucējiem. Rīgas domes Satiksmes departamenta pārstāve Ilze Dišlere sacīja, ka pēc starptautiskajiem pētījumiem kopīga sabiedriskā transporta un velosipēdu kustība ir pieļaujama vismaz četrarpus metru platā joslā, paredzot velosatiksmei atdalītu telpu. Savukārt vietās, kur ir nepietiekams brauktuves platums, sabiedriskā transporta un velosipēdu joslu var izmantot tikai īsām distancēm - līdz 200 metriem un kur ātrums nepārsniedz 30 km/h. Viņa gan nevarēja pateikt, kāda platuma joslas ir Rīgā.

Argumentu par joslu šaurību par muļķīgu uzskata taksometru kompānijas Lady Taxi direktors Normunds Nurks. Viņš Dienai sacīja, ka viss ir atkarīgs tikai no transportlīdzekļu vadītāju kultūras un šādas izmaiņas tikai uzlabotu apstākļus riteņbraucējiem, rezultātā aizvien vairāk autobraucēju kā pārvietošanās līdzekli izvēlētos velosipēdu, tādējādi atslogojot Rīgas ielas. Ceļu satiksmes drošības direkcijā Dienai paskaidroja, ka ideja atļaut velosipēdistiem pārvietoties pa sabiedriskā transporta joslām ir saistīta ar to, ka patlaban riteņbraucēji nereti atrodas starp divām braukšanas joslām, kas rada lielāku bīstamību nekā atrašanās vienā - sabiedriskā transporta - joslā. Tāds pats arguments ir arī Latvijas Riteņbraucēju apvienības valdes priekšsēdētājam Viesturam Sileniekam. Tīri psiholoģiski velobraucēji jūtas neomulīgi, ja abās pusēs viņiem brauc mašīnas. Tāpēc jau tagad tiek pārkāpti noteikumi, braucot pa sabiedriskā transporta joslu, jo tas ir drošāk. «Ja cilvēks brauc pa malu, jo tas ir drošāk, tad tā arī jāļauj darīt,» norāda V. Silenieks.

Ideja par sabiedriskā transporta joslu izmantošanu arī velosipēdistiem pagaidām tikai tiek apspriesta, un rezultāts būs atkarīgs no spējas rast kompromisu. Gala lēmums vēl nav pieņemts arī par speciālo velojoslu ieviešanu.

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli









Hokejs 2019

Vairāk Hokejs 2019


Positivus

Vairāk Positivus














Melu tvertne

Vairāk Melu tvertne


Vēlēšanas2018

Vairāk Vēlēšanas2018






Hokejs2018

Vairāk Hokejs2018






Phjončhana 2018

Vairāk Phjončhana 2018


Publikāciju iegāde

Vairāk Publikāciju iegāde










Jaunumi

Vairāk Jaunumi


Dabas Diena

Vairāk Dabas Diena




Citi

Vairāk Citi


Latvijā

Vairāk Latvijā


Dienas Sēne

Vairāk Dienas Sēne


Pasaulē

Vairāk Pasaulē



Velo Diena

Vairāk Velo Diena



Dienas Starts

Vairāk Dienas Starts


Viedokļi

Vairāk Viedokļi


Sports

Vairāk Sports


Skolas Diena

Vairāk Skolas Diena



Valodas Policija

Vairāk Valodas Policija



Citi

Vairāk Citi



SestDiena

Vairāk SestDiena


KDi

Vairāk KDi





Sporta Avīze

Vairāk Sporta Avīze


Dienas Gada Balva kultūrā

Vairāk Dienas Gada Balva kultūrā



Uzņēmēja Diena

Vairāk Uzņēmēja Diena





Iedvesmas Diena

Vairāk Iedvesmas Diena







Latvijas Lepnums

Vairāk Latvijas Lepnums


Dzīvesstils

Vairāk Dzīvesstils







Šodien Laikrakstā

Vairāk Šodien Laikrakstā



Vide un tūrisms

Vairāk Vide un tūrisms




Izklaide

Vairāk Izklaide







Kas notiek?

Vairāk Kas notiek?