Otrs kritērijs, pēc kura cilvēki iepērkas, ir atlaides. Jo lielāka atlaide, jo vairāk uz to kāds reaģē. Taču arī te ir savi zemūdens akmeņi. Tiklīdz atlaide beidzas, tā, lai cik labs arī būtu vīns, to vairs nepērk. Šādā veidā cilvēki pērk nevis vīnu, bet gan atlaidi, un tirgotājam tā nepārtraukti jāpiedāvā. Starp citu, ne viens vien ir dzirdējis vai pats redzējis, ka reizēm prece ar visu atlaidi maksā tikpat vai pat dārgāk nekā bez atlaides.
Šādos tirgus apstākļos, kad pircējus pārsvarā interesē tikai divi manis pieminētie iepirkšanās faktori, brīžam jābrīnās, ka veikalos tomēr dažkārt nopērkami dzērieni, kuri paredzēti vīna zinātājiem, kuri vīnu neizvēlas tikai pēc cenas vai atlaides procentu lieluma. Runa ir par vīniem, kuros orientējas tikai cilvēki, kas par šo pasauli interesējas. Pagājušā gada nogalē Latvijā parādījās Erath Pinot Noir 2006, kas nācis no Oregonas štata ASV. Lai arī šis reģions nav pārāk liels un arī ne tik slavens kā Kalifornija, pēc daudzu speciālistu domām, tieši šeit top vieni no labākajiem Pinot noir vīnogu vīniem pasaulē. Tomēr šo faktu zina tikai īsteni interesenti.
Pirms diviem gadiem izgaršoju kādu izcilu Jaunzēlandes Pinot noir vīnu. Diemžēl pirms gada tieši to pārstāja importēt, bet līdzīgi citu ražotāju vīnu mani neuzrunāja. Nesen pēc kāda Jūrmalas re-storāna vīnziņa ieteikuma pagaršoju Saint Clair Marlborough Pinot Noir 2007. Jāsaka, ka šis vīns man nelika vilties. Tas bija ļoti sulīgs, ar pietiekami lielu skābumu un lieliski sabalansētām garšas niansēm.
Pinot noir vīnogu vīni jau paši par sevi ir īpaši. Lai tos sāktu saprast, ir jāpaiet zināmam laika sprīdim un jāiegūst zināmam vīnu pieredze, tieši tāpēc ir jābūt lielai drosmei, lai šeit uzdrīkstētos ievest tik savdabīgus vīnus, ko, visticamāk, novērtēs tikai neliela daļa pircēju, starp kuriem, es ceru, ir arī Dienas lasītāji.