Šī ir kārtējā aviokatastrofa, kas pēdējo mēnešu laikā notikusi Krievijā, un atkal liek uzdot jautājumu par aviodrošību valstī, kur joprojām gaisā ļauj pacelties lidaparātiem, kas ražoti vēl padomju laikā un ir novecojuši gan tehniski, gan morāli.
Nespēja pacelties
Krievijas aviācijas pārvalde Rosaviacija informē, ka trešdien ap pulksten 16.00 (15.00 pēc Latvijas laika) aviokompānijai Jak-Servis piederošā lidmašīna Jak-42, kurā atradās Krievijas hokeja kluba Lokomotiv spēlētāji, treneri, ārsti un apkalpojošais personāls, pēc pacelšanās no skrejceļa nav varējusi uzņemt vajadzīgo augstumu un ietriekusies radioantenas tornī, kas atrodas aiz skrejceļa. Sadursmes rezultātā lidaparāts esot sadalījies divās daļās. Priekšgals iegāzies Volgas upē, bet pakaļgals nokritis pļavā aptuveni divus kilometrus no lidostas.
Savukārt lidostas aviodispečers ziņu portālam Life News stāstījis, ka lidmašīna neparasti ilgi ieskrējusies, visticamāk, tāpēc, ka nespēja uzņemt nepieciešamo ātrumu, lai paceltos. Tomēr pilots esot nolēmis riskēt un pacelties.
Lidmašīna esot šķērsojusi skrejceļa galu, iebraukusi gruntī un pacēlusies aptuveni desmit metru augstumā. Pēc dažām sekundēm tā sasvērusies uz kreiso sānu un nogāzusies.
Lokomotiv komanda bija viena no spēcīgākajām līdzšinējās trijās KHL sezonās, un arī pirms jaunās sezonas tai bija izvirzīts mērķis iegūt turnīra galveno balvu - Gagarina kausu. Šīs sezonas komandas modelī spēlēja tādi slaveni hokejisti kā bijusī Nacionālās hokeja līgas zvaigzne slovāks Pāvols Demitra, Stenlija kausa ieguvējs čehs Jozefs Vasīčeks un 2006. gada olimpiskais un pasaules čempions Zviedrijas izlases sastāvā Stefans Livs.
Jau trešā katastrofa
Lidmašīna Jak-42, ar kuru lidoja Lokomotiv komanda, ekspluatācijā nodota 1993. gadā, bet bijusi labā tehniskajā stāvoklī. Ekspluatācijā paredzēto nolidoto stundu un pacelšanās un nosēšanās ciklu resursu lidmašīna iztērējusi tikai par 40%, raksta RIA Novosti. Pašlaik Krievijā tiek izmantotas ap sešdesmit šī modeļa lidmašīnas.
Krievijas Hokeja federācijas prezidents Vladislavs Tretjaks paziņojis, ka turpmāk Krievijas hokeja valstsvienība vairs nelidos ar lidmašīnām Jak-42.
Trešdienas aviokatastrofa Krievijā ir jau trešā, kas notikusi kopš jūnija. 21. jūnijā Karēlijas reģionā nosēšanās laikā avarēja pasažieru lidmašīna Tu-134, nogalinot 47 no 52 uz borta esošajiem cilvēkiem, bet 11. jūlijā pieci cilvēki gāja bojā, kad propellerlidmašīna An-24 pēc aizdegšanās veica avārijas nolaišanos Obas upē Sibīrijā.
Jūlija beigās Krievijas valdība paziņoja, ka drošības apsvērumu dēļ padomju gados ražotie populārie lidmašīnu modeļi Tu-134 un An-24 līdz gada beigām tiek izņemti no ekspluatācijas. Lēmums ir izraisījis daudzu aviācijas nozares pārstāvju kritiku.