Kia jaunais boss būtu pārsteigts, uzzinot, kādas asociācijas latviešos izraisa automobiļa nosaukums Sorento. Kia dizaina ideāli ir «neierasts skats», «patīkama pieredze» un «spēcīga enerģija, kas piesaista uzmanību kā ideāli pašūts itāļu uzvalks». Kā tad! «Makaroni, špināti, karbonado, puspudeles Mozeles vīns...» kā dziesmā dzied. Lai gan kaut kas itālisks, ja ne ideāli pašūts uzvalks, tajā visā patiešām ir, jo zinām jau dziesmas vārdus «senjoras, ģitāras, skan serenādas tur tālajā Itālijā».
Pat ņemot talkā visdrosmīgāko iztēli, Kia Sorento no Itālijas var atrast tikai krāsu salikumu brūns auto + dzelteni ādas sēdekļi. Auto sākotnēji radīts ASV tirgum, un atšķirībā no Eiropas pierakstu guvušā un krietni atlētiskākā Sportage Sorento joprojām ražo tālajā Dienvidkorejā. Serenādes senjorām tur nedzied, toties zina, kā padarīt dzīvi labāku ar lādzīgiem un nesarežģītiem auto - tādiem kā Kia Sorento.
Eiropa krata pirkstu
Pietiek izlasīt pāris recenziju par Kia Sorento, lai nekad tam netuvotos. Palicis bez rāmja un pazeminātajiem pārnesumiem (tā tas bija līdz 2009. gadam), Sorento krita totālā Eiropas snobu nežēlastībā. Jāteic, ka pelnīti, jo, izņemot lielos izmērus un salīdzinoši nelielo cenu, ne ar ko citu tas nespēja lepoties. Uz ko tad cerēt jaunajam modelim, kas plātās ar smalkajiem LED lukturiem, bet uz sienas tik un tā met tādu pašu ēnu kā vecais? Tikai uz to, ka Vecajā pasaulē cilvēkiem vēl vajadzīgs liels krosovers bez sevišķām pazīmēm.
Lai neizskatītos pēc lauku lamzaka līdzās pilsētnieciskajiem Cee'd, Optima un Rio, lielais Sorento apdāvināts ar jaunākās paaudzes optiku un mūsdienīgiem aktīvās drošības verķiem - joslu maiņas kontroli, aklo zonu kontroli un citām «kontrolēm», kuras Latvijas autobraucēju dzīvi reti spēj padarīt drošāku, jo uz ceļa bieži nav līniju, pēc kurām gudrajiem radariem vadīties.
Pie diližansa stūres
Sorento pēc uzbūves ir ļoti vīrišķīgs auto. Sēdeklis atrodas tik augstu, ka apsēšanās pie stūres ir kā uzraušanās Mežonīgo rietumu diližansa bukā. Ja priekšā būtu aizjūgti seši zirgi, tos varētu vadīt bez šaubu ēnas, jo redzamība ir lieliska.
Stūre teorētiski regulējas dažādos veidos, taču kolonnas leņķis ir tāds, ka līdz galam ērtu sēdpozīciju atrast grūti. Pārnesumkārbas svira gan pēc izmēriem, gan pēc formas tik ļoti atgādina modernās lokomotīves, ka pēc ielikšanas «D» tā vien gribas pirms izkustēšanās iepūst svilpē: vilciens Rīga-Sorento atiet no trešā perona! Un tagad sākas patīkamie pārsteigumi.
Iepriekšējais Sorento braucot līgojās kā pārkrauts diližanss un stūrei klausīja ar mūļa apdomību. Jaunais Sorento, kaut apveidos un svarā līdzīgs, uzsēdināts uz jaunā Hyundai Santa Fe šasijas. Tāpēc tas nav kļuvis par Audi Q7 budžetklases alternatīvu, taču krietni labāk saista vadītāja izjūtas ar ceļa īpatnībām. Pārlieku ekstrēmas tās nedrīkst būt, jo Sorento klīrenss daudz neatšķiras no vieglajiem auto (18,5 cm), bet divtonnīgo masu no iestigšanas šķir tikai ziemas riepas un elementārs starpasu sajūgs.
Ātrums vai klusums
No automašīnas, kurā stāvbremzi joprojām darbina pedālis, velti gaidīt izsmalcinātu gaitu un progresīvu vadāmību. Salīdzinot ar BMW X5, korejiešu SUV atgādina zobenu, kas speciāli izgatavots neass. 2,2 dīzelim ir gandrīz 200 zirgspēku, kas sagādā pietiekami daudz vilkmes, taču sešpakāpju automāts uz gāzes pedāļa nospiešanu reaģē kā puskurls indiāņu virsaitis. Jūs izšaujat viņam pie pašas auss, bet viņš pieliek pie tās plaukstu un paprasa: «Ee?»
Bet, godīgi sakot, laba skaņas izolācija un 19" riteņiem pievienoto amortizatoru vīrišķība bedrēs arī ir vērtība. Tāpēc Kia tirgotāji vairāk veras Toyota Land Cruiser īpašnieku virzienā, jo japāņu 4x4 bestsellers arī soļo pa dzīvi gumijniekos un nelutina ar izcilu vadāmību.
Un tad viss piepeši nostājas savās vietās. Kia Sorento ir tikpat liels un izmēros iespaidīgs, tam ir ultramoderns instrumentu panelis ar uzzīmētu spidometru un rūpnīcas navigācija, kas zina ne tikai to, uz kuru pusi ir Sorento, bet arī, kur ir Kocēni un Zilaiskalns. Tāpat kā citi Kia, šis saprotas ar dažādiem mūzikas nesējiem, bet Bluetooth savienojums izplāj pa ekrānu tik parocīgu tālruņa lietotni, kas es trīs dienas gāju zvanīt no mašīnas. Visdārgākais Sorento, kas tuvojoties pat izgaismo durvju rokturus, maksā 29 500 latu, savukārt Toyota džents konkurento - gandrīz 31 400 latu. Un, ja tomēr izlemjat zvanīt draugiem no mājām (t. i., auto iztikt ar parastu radio) un papildus nodrošināties pret Latvijas ceļu apokalipsi ar gruntīgākām 18" riepām, Kia Sorento nonāks jūsu durvju priekšā par 25 200 latiem. Paliks pāri nauda arī itāļu uzvalkam un kastei Mozeles vīna.