«Ja salīdzina ar situāciju pirms nedēļas, pašlaik ir sajūta, ka mikriņi brauc pustukši. Ja kājās stāv kaut vai divi cilvēki, vadītājs tikai noplāta rokas un nākamajā pieturā nemaz nepietur,» pirmdien novērojusi Ieva, kura regulāri brauc ar mikroautobusu maršrutā Baloži-Rīga. Viņai esot nācies visai ilgi gaidīt pieturā, kamēr beidzot piebraucis kāds, kurš varējis atļauties uzņemt vēl vienu pasažieri. Pirms nedēļas esot bijis tā - ja salonā stāv kājās pat pieci vai seši pasažieri, vadītājs pieturējis visās pieturās un vēl uzņēmis braucējus. «No vienas puses, priecājos, ka varu transportā justies ērti, bet, no otras puses, tas rada bažas, cik ilgi nāksies stāvēt pieturā rīt,» prāto Ieva.
Viņa arī novērojusi, ka mikroautobusa šoferis pat aizrādījis kādai pasažierei, lai viņa nestāv kājās, jo tas viņam varot izmaksāt desmit latu lielu soda naudu. Savukārt aģentūra LETA ziņo, ka šoferiem par šo pārkāpumu tagad varot draudēt pat 300 latu liels sods.
Pēc negadījuma ar sievieti ir pastiprināta maršruta mikroautobusu kontrole, apstiprina Rīgas domes Satiksmes departamentā (RDSD). To pamanījuši arī mikroautobusu šoferi. Kompānija Centība N pārvadā pasažierus no Rīgas centra uz Ziepniekkalnu, tās valdes priekšsēdētāja Jeļena Cvetanoviča skaidroja, ka paralēli RDSD kontrolei visiem firmas šoferiem strikti atgādināts par aizliegumu uzņemt vairāk pasažieru, nekā atļauj noteikumi. Firma plānojot tuvāko divu nedēļu laikā ieviest speciālu sūdzību tālruni, pa kuru varēšot zvanīt cilvēki, kuri redzējuši pārpildītus šīs firmas mikroautobusus.
Savukārt Rīgas taksometru parka valdes priekšsēdētājs Leopolds Muižnieks norādīja, ka vadītājiem par pasažieru skaita pārsniegšanu tiekot piemēroti stingri sodi, piemēram, netiek piešķirtas prēmijas. Tomēr pastiprināt iekšējo kontroli firmā, viņaprāt, nozīmētu atraut cilvēkus no pamatdarba. Viņš uzsvēra, ka viņa firma nodrošina arī pārvadājumus no Rīgas uz Jūrmalu un uz tiem aizliegums salonā stāvēt kājās neattiecas.
RDSD Pasažieru pārvadājumu pārvaldes priekšnieks Vitālijs Reinbahs uzsver: «Darīsim visu, lai šis paliek tikai atsevišķs nelaimes gadījums, nevis jauna tendence.» Pašlaik pastiprināti tiek kontrolēti mikroautobusi, jo tuvojas 1. septembris, kad tajos sēdīsies arī skolēni.
Visu 2010. gadu jau tiekot izstrādāta jauna sadarbības stratēģija ar pasažieru pārvadātājiem, jo 2011. gadā izbeidzas visi pašreiz spēkā esošie līgumi ar šīm firmām. Jaunajos līgumos tiks ietvertas normas, kuru mērķis būs novērst līdzīgu negadījumu atkārtošanos, klāstīja V. Reinbahs.
Jau rakstīts, ka pēc traģiskā negadījuma 25. augusta rītā izskanēja apgalvojumi, ka mikroautobuss, no kura izkrita sieviete, esot bijis pārpildīts. SIA Kort, kas nodrošina satiksmi 206. maršrutā, gan to noliedza, bet policija šādu versiju ne apstiprināja, ne noliedza.