Tomēr pēdējā laikā jūtama Eiropā valdošās baltās krāsas mēbeļu modes ietekme. «Latvijas mēbeļu ražotāji izvēlas atšķirīgus ceļus. Vieni veido pircēju gaumi, citi seko gaumei. To otro ir daudz vairāk, jo uzņēmējam ir drošāk piedāvāt pārbaudītas vērtības,» novērojis asociācijas Latvijas mēbeles izpilddirektors Andris Plezers.
Tā sauktajos treknajos gados dominējusi tendence, ka cilvēki, paņemot kredītu, nopirkuši mēbeļu aprīkojumu no virtuves līdz guļamistabai, bet, kā uzsver Daiļrade Koks valdes priekšsēdētājs Andris Jansons, «viegli pieejamās naudas laiki pagājuši! Tagad ļaudis nāk pirkt kādu mēbeli tad, kad naudiņu jau iekrājuši, un bieži pērk pa vienai mēbelei pusgadā, cenšoties tās vizuāli saskaņot». Patlaban pircējiem patīk, piemēram, grāmatu plaukti, ko var salikt no atsevišķiem elementiem, izvēlēties telpai atbilstošāko.
Mēbeles nevajadzētu pirkt steigā vai mirkļa emociju iespaidā, cilvēkam jāapsver, kāda dizaina un no kāda materiāla gatavotas mēbeles iederēsies viņa mājoklī, kādā vidē pats pircējs un viņa tuvinieki labi jutīsies, piemēram, masīvas priedes koka mēbeles lieliski piestāv lauku mājai, bet nebūs pareizā izvēle mazam pilsētas dzīvoklītim vai ekskluzīviem apartamentiem, saka Daiļrade Koks vadītājs.