Līdz šim kosmosa kuģu pacelšanās tradicionāli notikusi no sauszemes platformām. Spacelaunch Systems vēlas piedāvāt citādu kravu piegādes sistēmu, kas būtu lētāka, drošāka un vieglāk manevrējama: raķeti palaist no tūkstošiem kilometru augstuma, kur to nogādājis bāzes kuģis, kas kalpo kā starta platforma. Tas ļaus uzlabot raķešu darbības efektivitāti par pieciem līdz desmit procentiem. «Tās, dodoties orbītā, ir nelielas priekšrocības, taču tā ir pasaule, kurā šīs nelielās priekšrocības patiesībā ir ļoti lielas,» uzsvēruši projekta pārstāvji.
Raķete tiks piestiprināta vārdā vēl nenosauktā lidaparāta pamatnē, un tā spēs pārvest līdz pat 222 260 kilogramiem smagas kravas. Lielo bāzes kuģi darbinās seši Boeing 747 klases lidmašīnu dzinēji, un tā spārnu plētums sasniegs 117 metru. Pirmie izmēģinājuma lidojumi sagaidāmi jau 2016. gadā, taču par projekta izmaksām autori klusē.
«Es jau sen sapņoju spert šo lielo soli privāto kosmosa lidojumu virzienā,» P. Allena teikto citējis Financial Mirror. «Piedāvāt viegli manevrējamu piegādes sistēmu kosmosā.» Amerikāņi vairs nespēj pašu spēkiem nogādāt kosmosā astronautus, atsaucoties uz šatlu programmas norietu, uzvēra P. Allens, kurš projekta veiksmes gadījumā nākotnē plāno šādā veidā kosmosā nogādāt arī cilvēkus. «Līdz ar valsts finansētās kosmosā palaišanas programmas samazināšanos paveras iespējas privātajam sektoram.»
57 gadus vecais P. Allens, pēc ietekmīgā biznesa izdevuma Forbes datiem, ierindojams kā 57. pasaulē turīgākais cilvēks, un viņa bagātība lēšama 13,2 miljardu dolāru (7 miljardi latu) apmērā. Projekta realizācijā miljardieris vienojies ar amerikāņu kosmosa kuģu projektētāju Bērtu Ratanu. Abi kopīgiem spēkiem veidojuši arī SpaceShipOne, kas 2004. gadā kļuva par pirmo privāto lidaparātu, kas devies kosmosā.