Aptaujāto taksometru kompāniju pārstāvji apgalvo, ka taksometru vadītāji pirms darba uzsākšanas tiek apmācīti, taču ne vienmēr šī apmācība saistās ar orientēšanos Rīgā. «Jāmāca ir daudz kas vairāk - lietas, kas saistītas ar satiksmes drošību, visu, kas saistās ar attieksmi pret klientu, arī lojalitātes jautājumi pret uzņēmumu. Tas nav vienas dienas darbs. Visiem vadītājiem ir navigācija un saikne ar dispečerdienestu,» apgalvo a/s Rīgas taksometru parks padomes priekšsēdētājs Leopolds Muižnieks. Vaicāts, vai viņa darbinieki zina, kur atrodas objekti Rīgas centrā, L. Muižnieks izsakās skarbi: «Ja cilvēks nezina, kur atrodas Saeima vai Rīgas pils, viņš ir idiots, un idiotus mēs darbā neņemam.»
«Visu nevar ne iemācīt, ne parādīt,» atzīst kompānijas Lady Taxi direktors Normunds Nurks, taču uzskaita vairākus apmācības posmus, kam cauri iziet visas Lady Taxi taksometru vadītājas, - pārbaude braukšanas prasmēs, apmācība, kā rīkoties ar rāciju, tiek pārbaudīta arī spēja orientēties kartē. «Ir galvenās vietas, kuras mēģinām, cik varam, parādīt. Arī ielas, kur atrodas korporatīvie klienti. Taču galvenā ir prasme atrast jebkuru adresi kartē,» uzskata N. Nurks.
Līdzīgu atbildi rakstveidā Diena saņēma arī no Baltic Taxi valdes locekļa Jāņa Nagļa: «Visi topošie Baltic Taxi taksometru vadītāji piedalās nedēļu ilgās apmācībās, kurās iepazīst uzņēmuma klientu apkalpošanas vērtības un līmeni, darba kultūru, pozitīvu konfliktsituāciju risināšanu un citas zināšanas, kas svarīgas darbā ar klientiem. Lai kvalificētos darbam Baltic Taxi, topošajiem taksometru vadītājiem sekmīgi jānokārto eksāmens.» Pēc J. Nagļa rakstītā, Baltic Taxi taksometru vadītāji ikdienas darbā izmanto planšetdatorus, kuros pieejama navigācijas programma. Tā ļauj veikt gan precīzāku piebraukšanu klienta norādītajā adresē, gan precīzu klienta nogādāšanu galamērķī, nejautājot ceļu klientam.
Gan L. Muižnieks, gan Rīgas tūrisma attīstības biroja valdes locekle Vita Jermoloviča nosauc problēmu, kas kavē iespējas taksistus apmācīt, - liela daļa no viņiem ir individuālie komersanti, un par viņu informētību nekādu ziņu nav. V. Jermoloviča neizslēdz iespēju rīkot apmācības ieinteresētu taksometru kompāniju darbiniekiem, lai viņi būtu informēti par apskates objektiem, bet iniciatīvai jānāk no pašām kompānijām. No viesiem nav bijis sūdzību, ka taksometru vadītājs nevarētu kaut ko atrast, bet ir bijis gadījums, kad klientei licies, ka no autoostas līdz viesnīcai Rīga viņu ved ar līkumu. Pārbaudot situāciju, konstatēts, ka pie vainas ir nevis šoferis, bet Rīgas ielu tīkls, kas liedz aizbraukt pa taisnāku ceļu.