Cilvēka atmiņa ir dīvaina un sarežģīta, tādēļ nebrīnīšos, ka jau 2018. gadā, kad izbūvēs Austrumu maģistrāles posmu no Piedrujas līdz Dzelzavas ielai, par šobrīd nervus kaitinošo krustojumu visi aizmirsīs! Līdz tam laikam tur notiks ne viena vien avārija. Pat Rīgas domes Satiksmes departamentā atzina, ka Vestienas-Vietalvas ielu krustojums ir paaugstinātas bīstamības ielu šķērsojums, jo 63 avārijas (pēc citiem datiem - pat 103) trīs gadu laikā ir neapmierinoša statistika.
Novērtējam ielas
Abas transporta artērijas - Vietalvas un Vestienas iela - šobrīd ir ar absolūti dažādu izmantojumu un nozīmi. Ja nozīmīgā kravas auto transporta kustības artērija - Vestienas iela - kā Braslas ielas turpinājums sākas caurbrauktuvē zem (tieši tā) Deglava ielas pārvada, tad Vietalvas iela ir daudz nenoslogotāka ar transporta plūsmu.
Pateicoties tiešajai izbrauktuvei uz Piedrujas ielu (veikals Cenu klubs) un Dienvidu tiltu, Vestienas iela kļuvusi ļoti nozīmīga satiksmes artērija, kas pēc Dienvidu tilta otrās kārtas pabeigšanas ieguvusi vēl blīvāku satiksmi. Rodas jautājums - kādēļ gan ceļa zīmes rāda pretējo un pirms Vestienas ielas krustojuma ar Vietalvas ielu uzstādīta zīme Dodiet ceļu? Atbilde slēpjas faktā, ka Vietalvas ielas posmā tieši pie Matīsa kapiem novietojušās divas dzelzceļa pārbrauktuves. Pieaugot kravu transporta plūsmai, pie šīm pārbrauktuvēm jau tagad izveidojas garas jo garas auto rindas.
Kaut kad nākotnē Vestienas iela iekļausies Austrumu maģistrālē - satiksmes artērijā, kas savienos Dienvidu tiltu ar Viestura prospektu. Tad, uzbūvējot Austrumu maģistrāles (Rīgas centra apbraucamais ceļš) posmu no Piedrujas ielas līdz Dzelzavas ielai, šajā krustojumā vairs nebūs plūsmu krustošanās un pa Vietalvas ielu Piedrujas ielu šķērsot nevarēs. Šajā krustojumā būs tikai regulējama gājēju pāreja.
Vestienas iela
Aizsteidzoties notikumiem priekšā, uzreiz jāsaka, ka izraisītās avārijas noteikti ir neuzmanības sekas. Braucienu sākam ar Vestienas ielu. Šķērsojuši Zemitāna pārvadu Purvciema pusē, pagriežamies pa Braslas ielu, kas, braucējiem nemanot, pāriet Vestienas ielā. Blīvā satiksme, brauktuves malās stāvošais vieglais un kravas transports, kā arī sliktā asfalta kvalitāte neļauj attīstīt ātrumu, kas lielāks par satiksmes noteikumos atļauto. Uzmanīgu katru braucēju dara arī fakts, ka tieši pie krustojuma ar Vietalvas ielu novietojas Valsts policijas autobāze. Lielais trafarēto auto sablīvējums brauktuves malās atdzesē asinis karstgalvjiem. Uzmanīgākie braucēji noteikti pamana gan to, ka Vestienas iela tieši pirms krustojuma dalās divās atsevišķās pretēja virziena brauktuvēs, gan to, ka no pirmās (labās) joslas var pagriezties tikai pa labi uz pārbrauktuvi, vai turpināt pa Vestienas ielu. Tiem, kas vēlas pēc krustojuma virzīties pa Vietalvas ielu, jāizmanto tikai un vienīgi otrā josla. Protams, vispirms dodot ceļu transportam, kas brauc pa Vietalvas ielu no Matīsa kapu puses. Iepriekš, kad taisni varēja braukt no abām Vestienas ielas brauktuves joslām, pārgalvji līdzās braucošo auto izmantoja kā aizsegu, lai gluži kā indiāņi zirgu barā kustību turpinātu bez bremzēšanas. Pēc Rīgas domes Satiksmes departamenta veiktajām izmaiņām satiksmes organizācijā šajā krustojumā ir kļuvis drošāk.
Vietalvas iela
Kustību sākam no Nīcgales ielas pagriežoties pa labi uz Vietalvas ielu - klusu mikrorajona brauktuvi ar līdz 30 km/h ierobežotu ātrumu un guļošo policistu pie S. Žoltoka vidusskolas. Sagaidījuši kārtu blīvā, labi organizētā satiksmē, uzgriežamies uz Vestienas ielas, ieņemam kreiso joslu un braucam pāri krustojumam. Spriežot pēc krustceļu vidum nobremzētajiem auto, arī steidzīgākie ļaudis Vestienas ielas sablīvējumā gaida jau vairākas minūtes. Pārbraucot nervozo krustojumu, nokļūstam lēnā transporta plūsmā. Drošībā starp 20. maršruta autobusu un 263. mikroautobusu virzāmies Matīsa ielas virzienā. Ripojam garām SIA KONO, šķērsojam pārbrauktuvi, tad garām L&T administratīvajai ēkai, vēl vairākiem uzņēmumiem, līdz ieraugām Latvijas gāzes rezervuāru torņus un 21. gadsimta urbanizētās vides vēl neizcūkotos Matīsa ielas apaļos bruģakmeņus. Esiet sveicināti Grīziņkalnā!