PTAC pārstāve Ilze Žunde Dienai atklāj - pērn sūdzības bijušas par to, ka pēc aviobiļešu iegādes un sākotnējās summas apmaksas uzņēmums pēcāk klientiem prasījis vēl piemaksāt, jo «aviokompānija esot paaugstinājusi cenu». Šogad biļetes pircējiem netiek atsūtītas vispār. Par šādu praksi liecina arī pircēju sūdzības interneta vietnē Sudzibas.lv. Jautāta, kādēļ PTAC nav vērsies policijā, lai vietni bloķētu, I. Žunde skaidro, ka pirms tam uzņēmums jābrīdina par negodīgu komercpraksi un jādzird tā skaidrojums par notikušo. Tādēļ pēc saņemtajām sūdzībām PTAC vairākkārt mēģinājis sazināties ar uzņēmumu, taču veltīgi. Tas neizdevās arī Dienai. Zvanot atkārtoti uz interneta mājslapā norādīto tālruni, tajā skan vienīgi mūzika. PTAC arī sūtījis oficiālu vēstuli Happy travel, taču atbilde nav saņemta. Līdz ar to PTAC ierosinājis administratīvo lietu par atbildes nesniegšanu, kura tiks skatīta aprīlī.
PTAC pārstāve arī norāda, ka līdz pagājušā gada vasarai Happy Fly bija Lietuvā reģistrēts uzņēmums, kas nebija padots Latvijas jurisdikcijai un līdz ar to mūsu institūcijām pret uzņēmumu vērsties neesot bijis iespējams. Taču 2013. gada 29. augustā Uzņēmumu reģistrā tika reģistrēts uzņēmums Happy travel, kas pārņēma Happy Fly. Tā vienīgā īpašniece ir kāda Lietuvas pilsone, un uzņēmums ir reģistrēts kādā dzīvoklī Baložos.
«Pašlaik likums par negodīgu komercpraksi liedz mums vērsties pie Valsts policijas ar lūgumu bloķēt interneta vietni. Taču Saeima jau ir apstiprinājusi šā likuma grozījumus, kuriem tuvākajā laikā jāstājas spēkā, kas mums ļaus vietni bloķēt,» stāsta I. Žunde. PTAC pārstāve arī aicina apkrāptos pircējus būt aktīviem un pašiem vērsties policijā ar iesniegumu.
Jāpiebilst, ka pagājušajā gadā Lietuvas Patērētāju tiesību aizsardzības pārvalde, ņemot vērā 33 patērētāju sūdzības par†HappyTravel LT darbībām, aizliegusi komersantam īstenot negodīgu komercpraksi un piemērojusi sodu 8000 litu (2322 eiro) apmērā. Taču uzņēmuma reģistrācija Latvijā vietnei vismaz pagaidām ļauj turpināt darboties.