Laika ziņas
Šodien
Apmācies

Nepilna gada laikā uz Juglu tikai zemās grīdas tramvajā

Reti kurš ar acīm nepavada saulē spīguļojošo čehu ražojumu, kad tas viegli un klusi slīd pa Krišjāņa Barona ielu savā pirmajā izrādīšanas braucienā. Pilsētnieku sejās apstulbums mijas ar smaidu, jo nekas tāds Rīgas ielās vēl nav redzēts. Tie, kam pie rokas fotokameras, steidz iemūžināt pirmā zemās grīdas tramvaja parādīšanos. Ar uzvalkos tērptiem kungiem pārpilno transportu bildē arī tūristi.

Nepilna gada laikā 6. tramvaja maršrutā Radio iela - Jugla kursēs tikai šādi tramvaji, pilnībā nomainot savu laiku jau nokalpojušos sastāvus. Pirmais pasažierus sāks uzņemt no jūnija.

Varēja pieticīgāk?

Ceturtdien pēc jaunieguvuma testēšanas lielākoties apmierinātas ar Rīgas satiksmes (RS) pirkumu bija pārvadātāja un pašvaldības amatpersonas. Tramvajam ir zemā grīda, kas atvieglo iekāpšanu un izkāpšanu vecākiem pasažieriem, cilvēkiem ar kustību traucējumiem un vecākiem ar bērnu ratiņiem. Sabiedriskajam transportam ir invalīdu paceļamā platforma, gaisa kondicionēšanas sistēma ar klimata kontroli, labākas apsildes iekārtas ziemai, salona videonovērošana un citas priekšrocības. Kopumā 20 iegādāto tramvaju ietilpība būs lielāka nekā 40 pašreizējiem tramvaja vagoniem. 5.tramvaju depo priekšniece Lūcija Kļaviņa atklāj, ka arī vadīt to ir patīkami.

Taču Rīgas mērs Nils Ušakovs (SC) īpaši vēlas akcentēt tramvaja dārdzību. «Ne tāpēc, ka par to ir pārmaksāts, bet ir izvēlēta dārga komplektācija. Mēs mierīgi varējām iztikt ar pieticīgāku variantu,» uzskata pilsētas galva un piebilst, ka piegādes līgumi saņemti mantojumā no iepriekšējā domes sasaukuma. RS valdes priekšsēdētājs Leons Bemhens cenas negrib salīdzināt, jo konkursā piedalījās viens ražotājs: «Ir izpildītas tās prasības, kas bija specifikācijā, un tā ir konkursa cena.»

Kopumā no Škodas rūpnīcas uz Rīgu atceļos 20 zemās grīdas tramvaji par kopējo summu 36,4 miljoni latu. Aptuveni tikpat lieli finanšu līdzekļi nepieciešami infrastruktūras pielāgošanai. Pirmais maksājums par tramvajiem būs jāveic tikai 2013. gadā, taču mērs jau tagad apgalvo, ka biļešu cena tādēļ nepalielināsies.

Plāni jākoriģē

Jaunie tramvaji kursēs 6. līnijā, jo tā ir visnoslogotākā - dienā to izmanto ap 30 tūkstošiem pasažieru. Gan pilsētas, gan uzņēmuma vadība pagaidām atturīgi izsakās par tramvaju parka atjaunošanu arī citos maršrutos, minot, ka to noteiks budžeta iespējas. Saskaņā ar plānu 2011. gadam zemās grīdas tramvajam būtu jāsāk kursēt uz Mežaparku, taču nākamgad tas nenotiks.

N. Ušakovs uzsver, ka turpmāk būs jādomā par lētākiem modeļiem. Iespējams, atsevišķas tramvaju daļas varētu ražot Latvijā. Tādiem piedāvājumiem mērs gatavs dot priekšroku. Par to jaunā tramvaja prezentācijā iestājās arī kāds kungs. Amatpersonu svinīgo uzrunu laikā viņš nostājās tām līdzās, turot sev priekšā plakātu ar uzrakstu «Rīgā - Latvijā ražotus tramvajus.»

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Jaunais tramvajs

Tam ir trīs savstarpēji savienotas sekcijas, sešas durvis, maksimālais braukšanas ātrums tāds pats kā esošajiem - 70 km/h.
Tas ir garāks un ietilpīgāks par vecajiem sastāviem - 60 sēdvietas, 258 stāvvietas. Tramvaja cena ir 1,82 miljoni latu.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli









Hokejs 2019

Vairāk Hokejs 2019


Positivus

Vairāk Positivus














Melu tvertne

Vairāk Melu tvertne


Vēlēšanas2018

Vairāk Vēlēšanas2018






Hokejs2018

Vairāk Hokejs2018






Phjončhana 2018

Vairāk Phjončhana 2018


Publikāciju iegāde

Vairāk Publikāciju iegāde










Jaunumi

Vairāk Jaunumi


Dabas Diena

Vairāk Dabas Diena




Citi

Vairāk Citi


Latvijā

Vairāk Latvijā


Dienas Sēne

Vairāk Dienas Sēne


Pasaulē

Vairāk Pasaulē



Velo Diena

Vairāk Velo Diena



Dienas Starts

Vairāk Dienas Starts


Viedokļi

Vairāk Viedokļi


Sports

Vairāk Sports


Skolas Diena

Vairāk Skolas Diena



Valodas Policija

Vairāk Valodas Policija



Citi

Vairāk Citi



SestDiena

Vairāk SestDiena


KDi

Vairāk KDi





Sporta Avīze

Vairāk Sporta Avīze


Dienas Gada Balva kultūrā

Vairāk Dienas Gada Balva kultūrā



Uzņēmēja Diena

Vairāk Uzņēmēja Diena





Iedvesmas Diena

Vairāk Iedvesmas Diena







Latvijas Lepnums

Vairāk Latvijas Lepnums


Dzīvesstils

Vairāk Dzīvesstils







Šodien Laikrakstā

Vairāk Šodien Laikrakstā



Vide un tūrisms

Vairāk Vide un tūrisms




Izklaide

Vairāk Izklaide







Kas notiek?

Vairāk Kas notiek?