Nepilna gada laikā 6. tramvaja maršrutā Radio iela - Jugla kursēs tikai šādi tramvaji, pilnībā nomainot savu laiku jau nokalpojušos sastāvus. Pirmais pasažierus sāks uzņemt no jūnija.
Varēja pieticīgāk?
Ceturtdien pēc jaunieguvuma testēšanas lielākoties apmierinātas ar Rīgas satiksmes (RS) pirkumu bija pārvadātāja un pašvaldības amatpersonas. Tramvajam ir zemā grīda, kas atvieglo iekāpšanu un izkāpšanu vecākiem pasažieriem, cilvēkiem ar kustību traucējumiem un vecākiem ar bērnu ratiņiem. Sabiedriskajam transportam ir invalīdu paceļamā platforma, gaisa kondicionēšanas sistēma ar klimata kontroli, labākas apsildes iekārtas ziemai, salona videonovērošana un citas priekšrocības. Kopumā 20 iegādāto tramvaju ietilpība būs lielāka nekā 40 pašreizējiem tramvaja vagoniem. 5.tramvaju depo priekšniece Lūcija Kļaviņa atklāj, ka arī vadīt to ir patīkami.
Taču Rīgas mērs Nils Ušakovs (SC) īpaši vēlas akcentēt tramvaja dārdzību. «Ne tāpēc, ka par to ir pārmaksāts, bet ir izvēlēta dārga komplektācija. Mēs mierīgi varējām iztikt ar pieticīgāku variantu,» uzskata pilsētas galva un piebilst, ka piegādes līgumi saņemti mantojumā no iepriekšējā domes sasaukuma. RS valdes priekšsēdētājs Leons Bemhens cenas negrib salīdzināt, jo konkursā piedalījās viens ražotājs: «Ir izpildītas tās prasības, kas bija specifikācijā, un tā ir konkursa cena.»
Kopumā no Škodas rūpnīcas uz Rīgu atceļos 20 zemās grīdas tramvaji par kopējo summu 36,4 miljoni latu. Aptuveni tikpat lieli finanšu līdzekļi nepieciešami infrastruktūras pielāgošanai. Pirmais maksājums par tramvajiem būs jāveic tikai 2013. gadā, taču mērs jau tagad apgalvo, ka biļešu cena tādēļ nepalielināsies.
Plāni jākoriģē
Jaunie tramvaji kursēs 6. līnijā, jo tā ir visnoslogotākā - dienā to izmanto ap 30 tūkstošiem pasažieru. Gan pilsētas, gan uzņēmuma vadība pagaidām atturīgi izsakās par tramvaju parka atjaunošanu arī citos maršrutos, minot, ka to noteiks budžeta iespējas. Saskaņā ar plānu 2011. gadam zemās grīdas tramvajam būtu jāsāk kursēt uz Mežaparku, taču nākamgad tas nenotiks.
N. Ušakovs uzsver, ka turpmāk būs jādomā par lētākiem modeļiem. Iespējams, atsevišķas tramvaju daļas varētu ražot Latvijā. Tādiem piedāvājumiem mērs gatavs dot priekšroku. Par to jaunā tramvaja prezentācijā iestājās arī kāds kungs. Amatpersonu svinīgo uzrunu laikā viņš nostājās tām līdzās, turot sev priekšā plakātu ar uzrakstu «Rīgā - Latvijā ražotus tramvajus.»