Laika ziņas
Šodien
Apmācies

Nevēlas virszemes maģistrāli, bet dārgāko tuneli

Tā ir latviešu tēlniecība, tur guļ latviešu rakstnieki - pret ieceri būvēt automašīnu tuneli zem Meža kapiem protestēja kāds kungs, kurš tāpat kā daudzi rīdzinieki ceturtdienas vakarā Rātsnamā apsprieda plānoto ātrsatiksmes ceļu Rīgā. Tā sastāvā ietilps arī jauns Daugavas šķērsojums, kurš izmaksu un apjoma ziņā apsteigs Dienvidu tiltu.

Līdz 27.janvārim notiek sabiedriskā apspriešana par vienu no tā dēvētā Ziemeļu koridora (automaģistrāle no Berģiem līdz Babītei) posmiem, kas sākas pie Gustava Zemgala gatves un beidzas pie Daugavgrīvas ielas. Trases novietojums jāizvēlas starp trim variantiem, to izmaksas svārstās no 598 miljoniem līdz 1,3 miljardiem latu.

Dārgākais ir pirmais variants, jo visu trasi paredzēts ievietot tunelī. Tādēļ tam ir arī vispozitīvākā ietekme uz satiksmi, vidi un mājām. Apkārtnes iedzīvotājiem nelabvēlīgākais ir otrais variants, jo tā izbūvei nepieciešams nojaukt dzīvojamos namus, taču, pat ierēķinot nekustamā īpašuma atpirkšanas izdevumus, šis variants ir daudz lētāks par pārējiem. Kā kompromiss izveidots trešais variants.

Sanākušie nebija sajūsmā ne par vienu no alternatīvām, taču otrā izraisīja pamatīgas iebildes. Upes ielas māju iedzīvotāji bija izdalījuši lapas ar lūgumu to neatbalstīt. «Gaisa piesārņojums ir elpošanas jautājums. Es to otro variantu zem saviem logiem negribu,» paziņoja arī Gaujas ielas 19.nama iemītniece Ina Spridzāne, no kuras mājas sešu joslu ceļš atradīsies 20 metru attālumā. Pārstāvji no kompānijas Estonian, Latvian & Lithuanian Environment, kas vērtē projekta ietekmi uz vidi, viņu mierināja, ka gaisa piesārņojums nepārsniegs normatīvus. Arī trokšņus būšot iespējams slāpēt, kur to vajadzēs.

Savukārt Vides aizsardzības kluba vadītājs Arvīds Ulme ieceri nodēvēja par «klasisku gigantomānijas projektu», apšaubot tā lietderību. «Kas maksās par ceļa uzturēšanu? Tagad jau dome nevar sniegu no ielām notīrīt,» viņš piebilda. Pilsētas attīstības departamenta pārstāvis Andis Kublačovs sacīja, ka projekts nepieciešams, lai no transporta atslogotu Rīgas centru, taču piekrita, ka projekta tehniski ekonomiskais pamatojums būtu jāprecizē, jo arī sākotnēji plānotās izmaksas esot samazinājušās.

Lēmums par posma galavariantu būs jāpieņem domes deputātiem. Pēc tam sāks izstrādāt skiču projektu. Piesaistot privāto partneri, būvniecībai vajadzētu noslēgties 2018.gadā.

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli









Hokejs 2019

Vairāk Hokejs 2019


Positivus

Vairāk Positivus














Melu tvertne

Vairāk Melu tvertne


Vēlēšanas2018

Vairāk Vēlēšanas2018






Hokejs2018

Vairāk Hokejs2018






Phjončhana 2018

Vairāk Phjončhana 2018


Publikāciju iegāde

Vairāk Publikāciju iegāde










Jaunumi

Vairāk Jaunumi


Dabas Diena

Vairāk Dabas Diena




Citi

Vairāk Citi


Latvijā

Vairāk Latvijā


Dienas Sēne

Vairāk Dienas Sēne


Pasaulē

Vairāk Pasaulē



Velo Diena

Vairāk Velo Diena



Dienas Starts

Vairāk Dienas Starts


Viedokļi

Vairāk Viedokļi


Sports

Vairāk Sports


Skolas Diena

Vairāk Skolas Diena



Valodas Policija

Vairāk Valodas Policija



Citi

Vairāk Citi



SestDiena

Vairāk SestDiena


KDi

Vairāk KDi





Sporta Avīze

Vairāk Sporta Avīze


Dienas Gada Balva kultūrā

Vairāk Dienas Gada Balva kultūrā



Uzņēmēja Diena

Vairāk Uzņēmēja Diena





Iedvesmas Diena

Vairāk Iedvesmas Diena







Latvijas Lepnums

Vairāk Latvijas Lepnums


Dzīvesstils

Vairāk Dzīvesstils







Šodien Laikrakstā

Vairāk Šodien Laikrakstā



Vide un tūrisms

Vairāk Vide un tūrisms




Izklaide

Vairāk Izklaide







Kas notiek?

Vairāk Kas notiek?