Pašlaik ir noteikts, ka centralizētajos eksāmenos vērtējumu liek gan burtu veidā - no A (augstākais) līdz F līmenim -, gan arī procentuāli. Sākotnēji bija iecerēts, ka izmaiņas varētu attiekties jau uz šo mācību gadu, taču līdz ar valdības lēmumu par izmaiņām centralizētajos eksāmenos vērtējumu tikai procentos izteiks no nākamā - 2012./2013. - mācību gada.
IZM atzinusi, ka pašreizējā metodika, ka ik gadu centralizēto eksāmenu rezultātus izsaka līmeņos, nav konsekventa un no mācību sasniegumu pētniecības viedokļa apgrūtina rezultātu salīdzināšanu starp dažādiem mācību priekšmetiem dažādos gados. Secināts, ka augstskolās ir ļoti atšķirīga prakse, kā tiek izmantoti centralizēto eksāmenu rezultāti, uzņemot jaunos studentus. Tādēļ, pēc IZM uzskata, izsakot eksāmenu rezultātus tikai procentos un atsakoties no burtiem, būs caurredzamāka un saprotamāka jauno studentu atlase Latvijas augstākajās izglītības iestādēs. Rezultātus būs arī vieglāk analizēt.
Izmaiņas paredz, ka vidējās izglītības iegūšanai centralizētajos eksāmenos izglītojamo mācību sasniegumus izsaka procentuālajā novērtējumā. Iegūto novērtējumu ieraksta vispārējās vidējās izglītības sertifikātā, norādot kopējo procentuālo novērtējumu un procentuālo novērtējumu katrai eksāmena daļai.
Savukārt svešvalodu centralizēto eksāmenu vērtējumu izteiks B1, B2 vai C1 valodas prasmes līmenī. Pārējo valodas prasmju līmeņu piešķiršana nav iespējama saistībā ar to, ka A1 un A2 valodas prasmes līmeņus apgūst pamatizglītības pakāpē, bet C2 līmeni saskaņā ar Eiropas kopīgajām pamatnostādnēm valodu apguvei vidējās izglītības posmā neapgūst. Skolēniem, kas nesasniegs B1, B2 vai C1 valodas prasmes līmeni, vērtējumu izteiks procentuālā novērtējumā.
Beidzot 9. klasi, ir jākārto tikai viens centralizētais eksāmens - latviešu valodā mazākumtautību izglītības programmās. Arī šajā eksāmenā vērtējumu no nākamā mācību gada izteiks tikai procentos. Papildu tam pamatizglītības sertifikātā norādīs arī valsts valodas prasmes līmeni un pakāpi atbilstoši normatīvajiem aktiem par valsts valodas prasmes apmēru.