Laika ziņas
Šodien
Skaidrs
Rīgā +12 °C
Skaidrs
Otrdiena, 24. septembris
Agris, Agrita

No Ziemeļu koridora posmiem vistuvāk īstenošanai ticis Brīvības ielas dublieris

Rīgas domes izsludinātais konkurss Ziemeļu transporta koridora pirmā posma - Brīvības ielas dubliera - tehniskā projekta izstrādei nerit gludi: kopš 11. februāra jau četras reizes publicēti grozījumi konkursa nolikumā. Saņemta arī viena sūdzība, kura pēc nolikuma grozīšanas tomēr atsaukta. Diezgan droši iespējams prognozēt, ka cīņa būs sīva, jo runa ir par pietiekami lielu naudas summu. Domes iepriekš izplatītajā paziņojumā minēts, ka tehniskā projekta izstrādei novirzīs Eiropas Komisijas apstiprināto TEN-T tīkla līdzfinansējumu, kas ir 1 528 000 eiro.

Uz jautājumu, kāpēc pāris mēnešos jau četras reizes veikti grozījumi, Rīgas domes Pilsētas attīstības departamenta (RDPAD) pārstāve Lineta Mikša rakstiski atbild: «Konkursa nolikumu labojām, lai precizētu nolikumā iekļautās prasības un veicinātu kopēju izpratni par Pasūtītāja izvirzītajiem nosacījumiem. Ierosinājumi precizēšanai bija gan no departamenta puses, gan no potenciālajiem pretendentiem.» Tehniskais projekts konkursa uzvarētājiem būs jāizstrādā līdz 2015. gada beigām.

Ziemeļu koridora pirmais posms sākas no autoceļa A2 Rīga-Sigulda pie Berģiem Garkalnes novada teritorijā un turpinās līdz Gustava Zemgala gatvei jeb Austrumu maģistrālei. Posma garums ir aptuveni 9,1 kilometrs, liecina Rīgas domes Pilsētas attīstības departamenta informācija. Pirmā posma trase nosacīti tiek sadalīta divās daļās - pirmā daļa ir transporta koridora posms starp Gustava Zemgala un Jaunciema gatvi 6,5 kilometru garumā, bet otrā daļa ir pārbūvējamais Jaunciema gatves posms līdz autoceļam A2 pie Berģiem 2,6 kilometru garumā.

Brīvības ielas dubliera skiču projekts ir gatavs, un būtu grēks laist garām iespēju, ka pusi no projektēšanas izmaksām var segt no ES fondiem, Dienai uzsvēra Rīgas domes priekšsēdētāja vietnieks Andris Ameriks (GKR): «Mērķis ir izstrādāt tehnisko projektu, lai nākamajā plānošanas periodā pēc sešiem gadiem varētu pretendēt uz ES fondu finansējumu un sākt būvēt.» Tiesa, līdz tam laikam jāatrisina vēl kāda problēma - īpašumu jautājumi, jo zemes gabalu atpirkšanai pēc provizoriskām tirgus cenām būtu vajadzīgi astoņi deviņi miljoni eiro.

Lai jaunbūvējamais Brīvības ielas dublieris iekļautos vienotā transporta sistēmā, Rīgas domei jāpaveic vēl divi mājasdarbi Austrumu maģistrāles būvniecībā. Vēl nav izbūvēts 2,5 kilometrus garš posms starp Vietalvas un Ieriķu ielu, kā arī, piesaistot ES fondu naudu, beidzot jāizbūvē Sarkandaugavas pārvads.

Spriežot pēc RDPAD pārstāves sniegtās informācijas, darbs pie pārējo trīs posmu projektu izstrādes notiek vienlaicīgi: «Šobrīd notiek darbs pie Rīgas Ziemeļu transporta koridora 2., 3 un 4. posma tehnisko projektu izstrādes, kuri provizoriski varētu būt izstrādāti 2020. gadā.» Tomēr A. Ameriks saka, ka vispirms izsludinās konkursu 3. un 4. kārtas projektēšanai, kas savienos Buļļu un Kleistu ielas krustojumu ar Jūrmalas apvedceļu. Vistālāk īstenošanas ziņā var atvirzīties otrais posms, kurš paredz Daugavas šķērsojumu. Lai gan daudzu gadu gaitā veiktas dažādas izpētes, Rīgas vadība joprojām norāda, ka vēl jāveic aprēķini iegremdētajam tunelim. Līdz šim aprēķinātas augstā tilta un urbtā tuneļa izmaksas, taču šajā laikā tehnoloģijas ir attīstījušās. Šo posmu sarežģītu dara tas, ka trase šķērso Meža kapus, zem kuriem, visticamāk, arī jābūvē tunelis.

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli









Hokejs 2019

Vairāk Hokejs 2019


Positivus

Vairāk Positivus














Melu tvertne

Vairāk Melu tvertne


Vēlēšanas2018

Vairāk Vēlēšanas2018






Hokejs2018

Vairāk Hokejs2018






Phjončhana 2018

Vairāk Phjončhana 2018


Publikāciju iegāde

Vairāk Publikāciju iegāde










Jaunumi

Vairāk Jaunumi


Dabas Diena

Vairāk Dabas Diena




Citi

Vairāk Citi


Latvijā

Vairāk Latvijā


Dienas Sēne

Vairāk Dienas Sēne


Pasaulē

Vairāk Pasaulē



Velo Diena

Vairāk Velo Diena



Dienas Starts

Vairāk Dienas Starts


Viedokļi

Vairāk Viedokļi


Sports

Vairāk Sports


Skolas Diena

Vairāk Skolas Diena



Valodas Policija

Vairāk Valodas Policija



Citi

Vairāk Citi



SestDiena

Vairāk SestDiena


KDi

Vairāk KDi





Sporta Avīze

Vairāk Sporta Avīze


Dienas Gada Balva kultūrā

Vairāk Dienas Gada Balva kultūrā



Uzņēmēja Diena

Vairāk Uzņēmēja Diena





Iedvesmas Diena

Vairāk Iedvesmas Diena







Latvijas Lepnums

Vairāk Latvijas Lepnums


Dzīvesstils

Vairāk Dzīvesstils







Šodien Laikrakstā

Vairāk Šodien Laikrakstā



Vide un tūrisms

Vairāk Vide un tūrisms




Izklaide

Vairāk Izklaide







Kas notiek?

Vairāk Kas notiek?