Jau otrdien Saramotins izlidos uz Sevilju, kur viņa pārstāvētā komanda IAM Cycling sapulcēsies pirms prestižā Vuelta Espana velobrauciena, kas sāksies sestdien, 23. augustā, un ilgs līdz 14. septembrim. Tas ir viens no trijiem lielajiem velobraucieniem. Vēl ir Tour de France un Giro d'Italia.
Uzvara Vuelta a Burgos posmā varētu būt lielākais panākums riteņbraukšanas karjerā?
Man grūti pateikt, kura no uzvarām ir vērtīgākā. Jebkura pirmā vieta sniedz gandarījumu, jo nekad nav viegli uzvarēt.
Salīdzinoši augsto 18. vietu esi izcīnījis vienās no smagākajām viendienas sacensībām Paris-Roubaix. Toreiz bija lielāks gandarījums par paveikto vai tagad par uzvaru pār Kvintanu?
Kā jau teicu - pirmā vieta tomēr ir pirmā. Viegli nebija arī šoreiz. Lai gan distances garums bija tikai nepilni 15 kilometri, katrā kilometrā vajadzēja izlikt visus spēkus, turklāt distance bija pasmaga. Ja atklāti, tad šī īsti nebija mana trase, taču bija mana diena. Distances pirmajā pusē bija pakalni, pēc tam jau trase vairāk gāja uz leju.
IAM Cycling sporta direktors Marselo Albasīni esot tevi labi motivējis...
Viņš brauca mašīnā aiz manis un ik pa laikam kaut ko kliedza, bet es jau to īsti nedzirdēju. Pirms individuālā brauciena gan viņš, gan arī citi no komandas sacīja, ka man esot iespēja uzvarēt. Vajadzēja tikai noticēt viņu teiktajam. Tik švaks jau es arī neesmu. Piemēram, šogad Criterium du Dauphine velobrauciena individuālajā posmā es uzrādīju 15. rezultātu. Gandrīz vienmēr braucienā ar atsevišķo startu esmu vismaz otrajā desmitā. Arī citreiz man ir bijušas augstas vietas, bet līdz uzvarai ir pietrūkušas divas vai trīs sekundes. Šoreiz es biju priekšā otrajai vietai vienu sekundi.
Albasīni gan arī izteicies, ka tev nedaudz paveicies, jo pēc tam vēja ātrums bijis lielāks...
To es nezinu, jo pēc sacensībām sēdēju autobusā.
Šis panākums varētu būt nopietns arguments, kad notiks sarunas par jaunu līguma parakstīšanu?
Redzēsim, kā būs, jo pēc sezonas man līgums ar IAM Cycling beidzas. Tas gan vairs nav manā kompetencē. Mans uzdevums ir sasniegt labu rezultātu sacensībās, bet par līgumu vienojas menedžeris. Esmu komandai palīdzējis tikt pie papildu punktiem. Varbūt tagad vairāk arī mani respektēs.
Pastāv iespēja, ka kādā no velobraucieniem vari būt līderis komandā?
Es tomēr dodu priekšroku viendienas klasikām. Vuelta Espana vai Tour de France ir sacensības, kas izsūc gandrīz pēdējos spēkus. Vuelta šogad būs īpaši grūta, jo sacensības būs netālu no Āfrikas, kur gaisa temperatūra esot pat 40 un 45 grādi.
Ir jau zināms, kāds būs tavs uzdevums Vuelta Espana velobraucienā?
Gan jau būs jāpalīdz komandas sprinterim un jaunajiem braucējiem. Tādu mums komandā ir daudz. Viņiem tā būs pirmā lielā tūre.
Pats gan arī esi tikai vienreiz startējis kādā no trijām lielajām tūrēm - 2011. gadā brauci Vuelta Espana...
Bet vairāk jau arī nevajag. Pēc vienas reizes ir skaidrs, kādas grūtības pakāpes sacensības ir gaidāmas. Trīs nedēļas braukt sacensību režīmā un lielā karstumā - tas tiešām nav viegli. Galvenais būs labi nobraukt mums kā komandai. Vuelta a Burgos piecu dienu sacensības mums patiešām bija sekmīgas. Vēl vienā posmā uzvarēja mūsu sprinteris (Mateo Peluči - aut.), un vēl bija viena otrā vieta (Visentem Rejnesam - aut.).
Sešas nedēļas pirms Vuelta a Burgos velobrauciena nebiji startējis. Varbūt izsalkums pēc mačiem palīdzēja sasniegt labu rezultātu?
Mums bija piecpadsmit dienu smaga treniņnometne augstkalnē, tāpēc par svaigumu nevar būt runas. Būtībā Vuelta a Burgos velobraucienā mēs iesildījāmies lielajai Vuelta tūrei.
Šī gada pasaules čempionāta trasi Spānijā jau esi izpētījis?
Neesmu skatījies, bet pats galvenais jau būs - vai pēc Vuelta Espana vēl būs palikušas spēku rezerves. Kā riteņbraucēji mēdz teikt - ja būs kāja, tad arī varēs pacīnīties par augstu vietu.