Tikai sagadīšanās dēļ modernizētā Opel Insignia modeļa prezentācijai Vācijā gadījās mazliet nelāgs fons. Nesen iznākušajā Auto Bild numurā publicētajā vācu autotirgus statistikā lielais Opel atzīmēts ar vislielāko pārdošanas kritumu augustā un noslīdēšanu līdz 65. vietai modeļu topā. Opel arī bez žurnāla zina, ka ir pēdējais laiks kaut ko darīt, lai Insignia atgrieztos vismaz iepriekšējās tirgus pozīcijās. Flagmaņa restarts izplānots ar sen neredzētu vērienu. Bez neizbēgamā «feislifta» jeb kosmētiskajiem uzlabojumiem Insignia tikusi pie pilnīgi jauniem dzinējiem, jauna priekšējā paneļa un jaunas virsbūves versijas Country Tourer.
E-klase no Opel
Automašīnu ārējā dizaina retuša dažkārt paslīd garām nemanīta, ja vien automobilis nepiedzīvo radikālas izskata izmaiņas. Jaunā Insignia tika pamanīta līdz ar pirmo fotoattēlu iznākšanu - it kā tas pats auto, tomēr citāds.
Jaunie lukturi ar modernākas tehnoloģijas LED dienasgaitas svītrām liek izskatīties Insignia dārgākai un augstvērtīgākai. Citas izmaiņas jau skar sīkākās nianses, tāpēc ir vērts apskatīt automašīnas aizmuguri. Tur savukārt iedzīvojusies optika, kuras stilu iedibināja kabriolets Cascada. Uz bagāžnieka savienojusies hromēta līnija un horizontāli izstiepti lukturi, kas kopā ļauj Insignia izskatīties maķenīt jaguāriski.
Opel izbauda jebkurus salīdzinājumus ar britu premium, daļēji arī tāpēc, ka Vauxhall Insignia Apvienotajā Karalistē ir ievērojami pieprasītāks auto nekā modeļi ar stūri kreisajā pusē kontinentālajā Eiropā. Kā dažkārt gadās, dedzībā izpatikt Deivida Kamerūna valsts iemītniekiem Opel mazliet pāršāvis pār strīpu. Jaunais zilzaļais tonis, ko Opel izrādīja slaidajā Notchback virsbūvē, nu nemaz nelīdzinās jaguāra klasikai British Racing Green. Grūti aprakstāmā un vēl grūtāk nofotografējamā krāsa drīzāk atgādina 1993. gada modeļa Ford Mondeo.
Interjera nianses
Taču liksim mierā Insignia virsbūves dizainu. Tam galu galā nebija ne vainas arī iepriekš, ko nevar teikt par vecišķo, sīkām pogām pārsātināto viduskonsoli. Jaunā izlaiduma priekšējā panelī nav palicis akmens uz akmens, par ko eiropieši var pateikties tādam modelim kā Buick Regal - tā Insignia sauca Ķīnā, kur tiek uzskatīts par varen smalku auto ar atbilstošu komplektāciju. Klimata sistēmas vadība ir piecreiz lakoniskāka par iepriekšējo, turklāt neganti atgādina Cadillac CTS iekšpusi. Un kāds tur brīnums, ja Opel, Cadillac un Buikc visas ir General Motors markas?
Taču, kad pienāk laiks beigt jūsmot par progresīvo interjeru un sākt to visu lietot, pierē ievelkas pirmā rieva. Temperatūras maiņa notiek ar sarkanu un zilu bultiņu ekrāniņā, kura virsma nekādi nerada aizdomas par to, ka varētu būt skārienjutīga. Līdz ar to temperatūras regulēšana prasa pārlieku ilgu novēršanos no ceļa. Opel lepnums ir jaunā infotainmenta sistēma, kurai ir liels, krāsains ekrāns, kura ikonas arī paredzēts komandēt ar pirkstu. Iespējams, testos mums bija darīšana ar pirmsprodukcijas automašīnām, jo navigācija neciešami «bremzēja» un dators nebija necik izdarīgs arī radio un mobilā interneta sadaļā.
Gribu benzīnu
Opel Insignia atjaunotni pavada vesela modernu dzinēju plejāde. 1,6 litru benzīna turbodzinējs ar 170 zirgspēkiem patiešām ir kluss, ekonomisks un spēcīgs, lai gan, kā daudzi mūsdienu benzīna dzinēji, «bez īpašām pazīmēm». Sen aizmirstas izjūtas Opel automašīnā var baudīt ar SIDI motoru sērijas divu litru variantu.
250 zirgspēku savienojumā ar visu riteņu piedziņu un Country Tourer masīvo mūli padara Insignia par īstu kreisās joslas biedu, turklāt ar visai samērīgu degvielas patēriņu. Opel atbildi Volvo XC70 gan neizdevās pārbaudīt lauka apstākļos, jo Vācijā dubļus it visur sargā ceļazīme. Taču allroad tipa automobiļiem svarīgākais ir izskats, jo melna plastmasa tos tāpat nepadara par džipiem. Divu litru dīzelis saglabājis pazīstamo CDTI apzīmējumu, taču svarīgākās 120 un 140 zirgspēku versijas arī pieder jaunajai motoru paaudzei. Galvenais ieguvums ir klusāka darbība un fantastiska ekonomija (3,7l/100 km), kas reālos apstākļos gan izskatījās krietni pārspīlēta. Ierodoties Frankfurtē, ne pa jokam samulsināja citādi izšķērdīgi aprīkoto demoauto vienveidīgās transmisijas - tikai manuālās kārbas. Citu valstu pārstāvji no mulšanas laikam bija pārgājuši uzbrūkošākā noskaņojumā, tāpēc pusceļā Opel stāvvietā bija sarindojis pāris Insignia ar automātiem. Lai gan sešpakāpju kārba nav pēdējais vārds tehnikā, šāda izmēra un klases automašīnai tā ir visai ieteicama, bet jau tā dārgajam Country Tourer pat obligāta. Acīmredzot Opel funkcionāri to palaiduši garām, taču cenu lapa liecina, ka automāts pieejams teju visiem dzinējiem, izņemot vislētāko 1,4 litru turbo, bet 4x4 piedziņa dažiem dzinējiem joprojām iespējama arī ārpus Country Tourer piedāvājuma.