Mākslas zinātņu doktors, teātra vēsturnieks, dramaturgs Ričards Frānss, kurš ir viens no vadošajiem Orsona Velsa daiļrades pētniekiem ASV, savā lekcijā pievērsīsies mazāk zināmajam aktiera, režisora un rakstnieka O. Velsa (1915-1985) darbības posmam - viņa darbībai teātrī un radio, kas Velsam nodrošināja sensacionālus panākumus un arī īpašu kontraktu Holivudā.
O. Velsa kontā ir arī 1938. gada radio iestudējums Pasauļu kari (CBS kanālā), kura radītais efekts bija tik reālistisks un dokumentāls, ka radīja paniku miljoniem Amerikas iedzīvotāju vidū. Spēja manipulēt ar milzīgu auditoriju un īpašā apdāvinātība, kas izpaudās arī uz skatuves, nodrošināja jaunajam Velsam īpašus noteikumus viņa debijai Holivudā. Velsu sagaidīja ar atplestām rokām, viņam tika dāvāta neierobežota radošā brīvība, kuras rezultātā tapa viena no visu laiku novatoriskākajām filmām Pilsonis Keins (1941). Pats O. Velss tajā nospēlēja gan galveno preses magnāta un multimiljonāra Keina lomu, gan arī bija tās režisors. Par vienu no filmas galvenā varoņa prototipiem kļuva tā laika ASV avīžu magnāts Randolfs Hērsts.
Pēc filmas pirmzirādes ietekmīgā Hērsta mediju impērijai tika pavēlēts darīt visu, lai Velsa novatorisko filmu «iznīcinātu». R. Hērsts nespēja piedot Velsa uzdrošināšanos un atļaušanos ironizēt par mediju magnāta lielummāniju un arī nolemtību. Kopš filmas uzņemšanas Pilsonis Keins neskaitāmas reizes atzīta par izcilāko filmu, tās novatorisms ir ietekmējis kino medija attīstību XX gadsimta otrajā pusē.
Citu O. Velsa ievērojamāko kino šedevru vidū ir: Lēdija no Šanhajas (1947), Ļaunuma pieskāriens (1958), Pusnakts zvani (1966), Viltots sākas ar «V» (1974) un citas.
Lektors, vairāku grāmatu un lugu autors R. Frānss savā stāstījumā akcentēs O. Velsa unikālo talantu un spēju darboties dažādos žanros un medijos - teātrī, radio, kino. Ieeja uz lekciju un filmas skati - brīva.