Laika ziņas
Šodien
Skaidrs
Rīgā +19 °C
Skaidrs
Otrdiena, 24. septembris
Agris, Agrita

Pārvadātāji uzstāda termiņu

Vidzemes un Zemgales novados strādājošie pārvadātāji, kas pietiekamā apmērā nav saņēmuši valsts dotācijas par šā gada pirmajā pusē reģionālās nozīmes vietējos maršrutos veiktajiem reisiem, ar Latvijas Autoostu un reģionālo pārvadātāju asociācijas (LARPA) starpniecību Satiksmes ministrijai (SM) pieprasa norēķinus veikt mēneša laikā.

«Ja uzstādītajā termiņā situācija netiks atrisināta, mēs protestēsim pie Ministru kabineta, rīkosim akcijas, kā arī pieprasīsim atbildīgo amatpersonu demisiju,» norāda LARPA valdes loceklis Uldis Kolužs, kurš vada arī Bauskas reģionālo pārvadātāju SIA AIPS. Viņš skaidro, ka, nesaņemot pilnu samaksu par padarīto darbu, uzņēmumi nespēj samaksāt algas darbiniekiem, nodokļus valstij un norēķināties ar sadarbības partneriem. Tāpat pasažieru pārvadātāji lūdz izvērtēt SM pakļautībā esošās VSIA Autotransporta direkcija (ATD) ierēdņu atbildību par nepietiekama finansējuma pieprasījumu 2013.-2014. gadam.

Reģionālie vietējās nozīmes reisi ir tie, kas nodrošina iedzīvotāju pārvietošanos viena novada administratīvajā teritorijā. Taču ienākumi, ko pārvadātāji no tiem gūst, nespēj nosegt pakalpojuma sniegšanas izmaksas, tāpēc atbilstoši likumam šos zaudējumus kompensē valsts. SM šim mērķim iedalītie budžeta līdzekļi katru gadu izrādās nepietiekami, tāpēc daudzi pārvadātāji vietējās nozīmes maršrutos cilvēkus spiesti pārvadāt uz sava rēķina, tādējādi iedzīvojoties parādsaistībās.

«Nepaspējām ar visiem norēķināties par 2012. gadu, kā sakrājušies atkal jauni parādi, un tas ir tikai tāpēc, ka reisi nav optimizēti - dažos reģionos to ir par daudz, bet nav pieļaujama situācija, ka kādā maršrutā noteiktās stundās ik dienu brauc tikai pāris pasažieru,» skaidro ATD valdes loceklis Modris Jaunups. Pie tā, ka naudu nav saņēmuši galvenokārt Vidzemes un Zemgales pārvadātāji, viņš vaino šo novadu plānošanas reģionus, kas, viņaprāt, nespēj rast ilgtermiņa risinājumu. «Piemēram, Kurzemē problēmu nav, jo tur pārvadājumu sistēma ir sakārtota un uzņēmēji spēj iekļauties budžeta gada sākumā iedalītajos līdzekļos,» norāda M. Jaunups.

Zemgales plānošanas reģiona izpilddirektores pienākumu izpildītāja Santa Ozola skaidro, ka pārvadājumu tīkls optimizēts vairākkārt, kas kopējo nobraukumu teritorijā ļāvis samazināt par astoņiem procentiem. Viņa uzskata, ka pašlaik sasniegta maksimālā robeža pārvadājumu apjoma un finansējuma mazināšanā: «Turpmāko reisu slēgšana varētu novest pie nozares sabrukuma, kā arī attālāko ciemu un mazpilsētu iedzīvotāju izolēšanas. Jau tagad ir vietas, kur sabiedriskais transports kursē vien reizi nedēļā vai nekursē nemaz, piemēram, Neretas novada Mazzalves un Zalves pagastā. Taču arī lauku teritorijās jānodrošina iedzīvotāju brīva mobilitāte.»

SM ierēdņi kā risinājumu vairākkārt piedāvājuši vietējo pārvadājumu maršrutu organizēšanu pārņemt savā paspārnē. «Pareizi būtu, ja par plānošanu atbildētu naudas devējs - šajā gadījumā SM, bet pagaidām ir tā, ka vieni dod, otri izšķērdē,» uzskata M. Jaunups. Par lauku maršrutiem atbildīgā Vides un reģionālās attīstības ministrija šādu sistēmas maiņu pagaidām neatbalsta.

No vairāk nekā 20†miljoniem latu, ko šā gada pirmajā ceturksnī SM piešķīra visu sabiedriskā transporta pakalpojumu sniedzēju zaudējumu kompensēšanai, dotācijas par pārvadājumiem reģionālajos vietējās nozīmes maršrutos ir teju trīs miljoni latu. Ieņēmumi no šiem reisiem pirmajā pusgadā bija 2,7 miljoni, bet izdevumi - 6 miljoni latu, tāpēc šobrīd zaudējumi kopā ar valsts garantēto peļņu sasnieguši 3,4 miljonus latu.

SM informē, ka 2014. gada budžeta projektā dotācijām pasažieru pārvadājumu zaudējumu segšanai plāno atvēlēt 54,2 miljonus latu, kas būtu par 7,7 miljoniem latu mazāk, nekā piešķirts šogad.

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli









Hokejs 2019

Vairāk Hokejs 2019


Positivus

Vairāk Positivus














Melu tvertne

Vairāk Melu tvertne


Vēlēšanas2018

Vairāk Vēlēšanas2018






Hokejs2018

Vairāk Hokejs2018






Phjončhana 2018

Vairāk Phjončhana 2018


Publikāciju iegāde

Vairāk Publikāciju iegāde










Jaunumi

Vairāk Jaunumi


Dabas Diena

Vairāk Dabas Diena




Citi

Vairāk Citi


Latvijā

Vairāk Latvijā


Dienas Sēne

Vairāk Dienas Sēne


Pasaulē

Vairāk Pasaulē



Velo Diena

Vairāk Velo Diena



Dienas Starts

Vairāk Dienas Starts


Viedokļi

Vairāk Viedokļi


Sports

Vairāk Sports


Skolas Diena

Vairāk Skolas Diena



Valodas Policija

Vairāk Valodas Policija



Citi

Vairāk Citi



SestDiena

Vairāk SestDiena


KDi

Vairāk KDi





Sporta Avīze

Vairāk Sporta Avīze


Dienas Gada Balva kultūrā

Vairāk Dienas Gada Balva kultūrā



Uzņēmēja Diena

Vairāk Uzņēmēja Diena





Iedvesmas Diena

Vairāk Iedvesmas Diena







Latvijas Lepnums

Vairāk Latvijas Lepnums


Dzīvesstils

Vairāk Dzīvesstils







Šodien Laikrakstā

Vairāk Šodien Laikrakstā



Vide un tūrisms

Vairāk Vide un tūrisms




Izklaide

Vairāk Izklaide







Kas notiek?

Vairāk Kas notiek?