Valsts bērnu tiesību aizsardzības inspekcija (VBTAI) no šīgada februāra līdz aprīļa beigām rīkoja konkursu Skolēns/pedagogs, kuram es gribu pateikt paldies. Tajā, atsūtot aprakstu, skolēni tika aicināti pieteikt skolotājus, bet pedagogi - skolēnus, kuri viņu dzīvē bijuši īpaši svarīgi, devuši īpašu dzīves mācību vai palīdzējuši ar savu piemēru vai rīcību. VBTAI arī uzsvēra, ka šis nav konkurss par labāko skolēnu vai pedagogu - varbūt tieši kāds «grūtais» skolēns vai skolotājs ārpus stundām licis paskatīties uz dzīvi citām acīm.
VBTAI vadītāja Laila Rieksta-Riekstiņa stāsta, ka ideja par šādu konkursu radusies, kustības Draudzīga skola pasākumos tiekoties ar skolēniem un pedagogiem. «Bieži izskanēja doma - mums ir tik daudz labu skolotāju un skolēnu, mēs esam tepat blakus viens otram, tomēr tāda īsta iespēja pateikties par visu labo nerodas,» saka L. Rieksta-Riekstiņa un norāda, ka konkurss ticis veidots kā šāda iespēja, kas turklāt ļautu padarīt skolas vidi draudzīgāku un patīkamāku visiem, kuri tajā atrodas. «Un kā iespēja parādīt, ka mums visapkārt ir tik daudz labu cilvēku un ideju - ir tikai jāsaņemas un tie jānosauc vārdā.»
Konkurss nu ir noslēdzies, un atsaucība bijusi lielāka, nekā gaidīts. Kopumā tika saņemti vairāk nekā 80 pieteikumu - tajā skaitā daži par vairākiem cilvēkiem un arī vairāki par vienu personu. Pieteikumu apkopošana vēl turpinās, bet konkurss noslēgsies ar īpašu pasākumu rudenī, uz kuru tiks aicināti gan pieteikumu autori, gan cilvēki, par kuriem viņi stāstījuši. «No vienas puses, tā būs kā šo cilvēku godināšana, no otras, - centīsimies viņiem radīt iespēju pateikt paldies arī klātienē, kā arī padiskutēt par draudzīgas un cieņpilnas vides veidošanu skolā un vardarbības mazināšanu,» saka L. Rieksta-Riekstiņa, taču uzsver, ka 1., 2., 3. vietas ieguvēju konkursā nebūs - uzvarētāji ir visi, kas piedalījās un pastāstīja par labo, kas piedzīvots skolā.
Skolas Diena ielūkojās dažos no konkursam iesūtītajiem darbiem. Pēc VBTAI lūguma to fragmentus gan publicējam, neatklājot ne autoru, ne aprakstītās personas un skolas.