Aptaujā piedalījās vairāk nekā 130 000 studentu pasaules 12 lielāko ekonomiku - ASV, Ķīnas, Japānas, Vācijas, Francijas, Lielbritānijas, Itālijas, Brazīlijas, Spānijas, Kanādas, Krievijas un Indijas - vadošajās augstskolās. Universum šādu aptauju veic jau otro gadu, un arī pērn studenti kā «ideālu» darbavietu visbiežāk minēja Google.
Biznesa studentiem kārdinošākās darbavietas uzreiz pēc Google ir auditoru, nodokļu un konsultāciju uzņēmumi: otro vietu topā ieņem KPMG International, trešo - Ernst&Young, ceturto - PricewaterhouseCoopers, bet pieko - Deloitte. Savukārt topošie inženieri par otru iekārojamāko darbavietu atzinuši Microsoft, trešajā vietā ierindojuši IBM, ceturtajā - elektronikas milzi Sony, bet piektajā - Vācijas autogigantu BMW.
Aptauja uzrāda arī dažas vispārējas tendences. Iekārojamāko darbavietu top 50 gan uzņēmējdarbības, gan inženierzinātņu studentu vidū dominē lielās amerikāņu kompānijas. Tās nereti tiek uztvertas kā patiesi starptautiskas, kur nacionalitātei karjeras izaugsmes ceļā nav nozīmes, komentē aptaujas veicēji. Tāpat aptauja rāda, ka daudz pievilcīgākas jaunajiem darba tirgus dalībniekiem šķiet tās kompānijas, kas palīdz izkopt viņu personīgā «es» zīmolu - piedāvā profesionālas apmācības un attīstību, solīdu fonu tālākajai karjerai un vadītājus, kas atbalsta darbinieku izaugsmi.
Noskaidrojies arī, ka attieksme pret konkrētiem uzņēmumiem lielā mērā sakrīt ar attieksmi pret attiecīgo nozari. Salīdzinot ar pagājušā gada aptauju, šogad topā zemāk noslīdējušas banku un investīciju, vadības konsultāciju un naftas un gāzes kompānijas. Tam iemesli meklējami gan tajā, ka bankas un arī vadības konsultāciju firmas tiek uzskatītas par galvenajām vaininiecēm pasaules ekonomiskajā krīzē, gan sabiedrībā virmojošajās zaļajās idejās, kuru dēļ darbs naftas un gāzes kompānijās vairs nešķiet tik vilinošs.