Laika ziņas
Šodien
Smidzinošs lietus
Rīgā +16 °C
Smidzinošs lietus
Piektdiena, 27. septembris
Ilgonis, Ādolfs

Peugeot dīzeļhibrīdi der bagātajai Eiropai

Normunds Avotiņš

Peugeot modeļi ar dīzeļdzinēja un elektromotora kombināciju, turpmāk tekstā dīzeļhibrīdi, iznāca ar vismaz gada atstarpi, taču pie mums nonāca vienlaikus. Lai ko jums mēģinātu iestāstīt Peugeot dīleri, Peugeot 508 RHX un Peugeot 3008 Hybrid4 konstrukcija ir identiska. Abos automobiļos izmantota 2 litru dīzeļdzinēja jaudīgākā versija ar 163 zirgspēkiem, kas sapārota ar 27 kilovatu elektromotoru, kas sēž uz pakaļējās ass.

Zeva režīms

Izskatīgākais no hibrīddīzeļu dueta, bez šaubām, ir Peugeot 508 RXH. Trīs burtu kombinācija frančiem nozīmē to pašu, ko Allroad, Alltrack vai Outback, proti, paaugstinātu plaša pielietojuma universāli, tautā dēvētu arī par kūtiņu ar augsto apakšu. Ar gaismas diodēm un plastmasas bruņām krāšņi izdekorētā Peugeot klīrenss ir 18 centimetri, kas atbilst šai klasei. Automobilim ir arī bagātīgs standartaprīkojums, bet demomašīnai pievienotās ekstras ļauj justies kā zvaigžņu kuģa pilotam.

Nospiežot starta pogu, no paneļa izlien hologrāfiskā papildpaneļa stikliņš, un visapkārt stūrei atdzīvojas dažnedažādas lampiņas un rādītāji. Par to, ka sēžat citādā Peugeot, liecina aizdomīgais klusums (dzinējs nerūc), atšķirīgs tahometra dalījums un dīvainas formas pārnesumkārbas svira un grozāmsvira tai blakus. Ar otro vadītājs var izvēlēties braukšanas režīmus - Auto, Sport, ZEV un 4WD. Pēdējais noder, braucot pa irdeniem vai slideniem ceļiem, citādi gandrīz 1,8 tonnas smagais auto kļūst mazliet nepārliecinošs, savukārt ZEV režīmā universālis var nobraukt četrus kilometrus ar elektrību.

Ironiskā dinamika

Tiktāl Peugeot 508 RXH uzbur idilliskas ainas par dīzeļhibrīdu drīzu triumfu un konvenciālo pilnpiedziņas automašīnu sagrāvi. Tomēr darvas karoti medus mucā ielej robotizētā ātrumkārba, ar ko aprīkoti hibrīdi. Elektromotors mistiskā veidā mīkstina «robota» izraisītos rāvienus un vilces pārrāvumus, taču transmisijas uzvedība nesasniedz labāko «divsajūgu» iespējas un ir tāla no parasto «automātu» vienmērīgās darbības. Par spīti tam, ka spēka agregāta summārā jauda ir 200 ZS, apdzīšana ar Peugeot 508 RXH ir neomulīgs pasākums, turklāt akustiskais pavadījums liek atcerēties Prius vai Honda Insight, kam piepūle vai spējš paātrinājums izraisa skaļas dzinēja konvulsijas. Trakākais, ka Peugeot 508 ar dīzeli vien uzvedas krietni harmoniskāk - visticamāk, tāpēc, ka nav tik smags.

Peugeot 3008 Hybrid4 ir lētāka un ne tik prestiža automašīna, tāpēc varētu domāt, ka tā funkcionē vēl raupjāk. Patiesībā ir otrādi. Acīmredzot pusminivens puskrosovers ir tieši tik vieglāks, lai šosejas ātrumos būtu atsaucīgāks. Abiem auto ir visai cietas piekares, taču 508 RXH amortizācija ir katastrofāli nepiemērota mūsu ceļiem, sevišķi tiem, kas naudas trūkuma dēļ draud pārvērsties par bezceļiem. Laikam jau likteņa ironija izspēlējusi ar franču inženieriem ļaunu joku, jo hibrīddīzeļu amortizatori rezonē akurāt uz mūsu zemesceļu «trepes», no kā savukārt vibrē visa virsbūve. 3008ajam savukārt ir visai savdabīga ESP sistēmas darbība. Manevrējot uz vietas, elektronika pēkšņi izlemj, ka auto grasās iebuksēt, un pieslēdz otru asi ar tādu dedzību, ka izrauj caurumu mauriņā.

Latvija nav Beļģija

Visu iepriekš minēto varētu pieciest, ja vien dīzeļhibrīdi attaisnotu fenomenālo degvielas ekonomiju, kas RXH solīta vidēji 4,2, bet 3008 pat 3,7 litri uz 100 km. Reālais patēriņš svārstās starp 5 un 6,5 litriem, kas, piekritīsiet, arī nav slikti. Taču tikpat ekonomiski ir parastie 508 un 3008 dīzeļi! Turklāt pat visdārgākais Peugeot 508 GT 2.2 ar 204 zirgspēkiem, normālu 6 pakāpju «automātu» un izveicīgu piekari maksā 36 000 eiro, kamēr inertais RHX -vismaz 40 000. Līdzvērtīgs Peugeot 3008 bez elektromotora aizmugurē sasniedz jau tā stipri apspriežamu 27 000 eiro latiņu, kamēr hibrīds vēsi var maksāt 35 000 eiro.

Izlaižot jautājumu par to, kurš vispār gribētu pirkt Peugeot par 40 tūkstošiem, uzreiz gribas pajautāt: kurš gan gribētu dīzeļhibrīdu? Atbilde ir: francūzis, kuram valdība iedos 8000 eiro par to, ka viņš izvēlējies videi draudzīgu auto, vai beļģis, kuram pie laba vēja izdosies izmangot pat divas reizes lielāku summu. Latvijas iedzīvotājam nopirkt Peugeot 508 RXH būtu tas pats, kas Latvijas armijai iegādāties aviācijas bāzes kuģi. Pat pieņemot, ka nākamajos simt gados izdotos to izmaksāt, mums tas gluži vienkārši nav vajadzīgs. Tiesa, ar piebildi - RXH bižutēriju gan varētu piedāvāt parastajiem Peugeot 508 SW «vagoniem».

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Cenas, eiro

Peugeot 508 RXH
41 000
3008 Peugeot Hybrid4
35 000

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli









Hokejs 2019

Vairāk Hokejs 2019


Positivus

Vairāk Positivus














Melu tvertne

Vairāk Melu tvertne


Vēlēšanas2018

Vairāk Vēlēšanas2018






Hokejs2018

Vairāk Hokejs2018






Phjončhana 2018

Vairāk Phjončhana 2018


Publikāciju iegāde

Vairāk Publikāciju iegāde










Jaunumi

Vairāk Jaunumi


Dabas Diena

Vairāk Dabas Diena




Citi

Vairāk Citi


Latvijā

Vairāk Latvijā


Dienas Sēne

Vairāk Dienas Sēne


Pasaulē

Vairāk Pasaulē



Velo Diena

Vairāk Velo Diena



Dienas Starts

Vairāk Dienas Starts


Viedokļi

Vairāk Viedokļi


Sports

Vairāk Sports


Skolas Diena

Vairāk Skolas Diena



Valodas Policija

Vairāk Valodas Policija



Citi

Vairāk Citi



SestDiena

Vairāk SestDiena


KDi

Vairāk KDi





Sporta Avīze

Vairāk Sporta Avīze


Dienas Gada Balva kultūrā

Vairāk Dienas Gada Balva kultūrā



Uzņēmēja Diena

Vairāk Uzņēmēja Diena





Iedvesmas Diena

Vairāk Iedvesmas Diena







Latvijas Lepnums

Vairāk Latvijas Lepnums


Dzīvesstils

Vairāk Dzīvesstils







Šodien Laikrakstā

Vairāk Šodien Laikrakstā



Vide un tūrisms

Vairāk Vide un tūrisms




Izklaide

Vairāk Izklaide







Kas notiek?

Vairāk Kas notiek?