Laika ziņas
Šodien
Skaidrs
Rīgā +5 °C
Skaidrs
Pirmdiena, 30. septembris
Menarda, Elma, Elna

Pieczvaigžņu līmeņa vilšanās

Pusotru stundu gara prezentācija ar stāstu par pasakaino Kanāriju salu Tenerifi, kur «vienmēr ir silts un viss ir lēts», īsa reklāmas videofilma, daži sen nodeldētie jociņi, vilinošie bukleti - un pensionāru pāris jau gatavs tūlīt pat samaksāt vairākus simtus latu. Par spīti tam, ka Rīgā jau labu laiku cirkulē stāsti par firmas Key Promotions agresīvo darbību, bet interneta portāli ir pilni ar vīlušos klientu atsauksmēm, šīs kompānijas lietotie mārketinga triki uz kūrortu atpūtas mīlētāju prātiem joprojām iedarbojas nevainojami.

Parasti viss sākas ar telefona zvanu. «Jūs esat laimējis pulksteni vai pat plazmas televizoru!», «nejauši ģenerētā» telefona numura īpašniekam paziņo laipnā balss. Taču vientuļām sirdīm balva iet secen, to varot saņemt, tikai ar savu otro pusīti noteiktā laikā ierodoties viesnīcā Radisson. Uz vienu no šiem pasākumiem devās pāris, kurā bija arī Dienas žurnāliste.

No racionālā uz emocionālo

Televizors būs beigās, sākumā prezentācija - par pasākumā gaidāmo stāsta mūsu asistente. Pieeja ir individuāla: katram pārim norīkota sava konsultante. Nelielā telpā ir sapulcējušies septiņi pāri. Atbildam uz anketas jautājumiem par kopīgiem ceļojumiem, to izmaksām, hobijiem. Jāatzīstas arī, cik ilgi esam kopā. Prezentāciju vada «Garijs no Jorkšīras», izskatīgs nosauļojies vīrs rozā kreklā. «Mēs Jorkšīrā ienīstam tērēt naudu»; «Tenerife ir beznodokļu zona, tur viss ir lēts»; «jūs varēsiet dzīvot pieczvaigžņu apartamentos, kas maksā kā divzvaigžņu» - pirmajam Garija vadītās izrādes cēlienam acīmredzot jāiedarbojas uz mūsu racionālo domāšanu. «Un man jums ir vēl viens jautājums - kas tā par pelēko masu, kas šorīt te nāca no debesīm?» gandrīz vai nicinoši zālei vaicā Garijs.

Ko tad viņš mums piedāvā? Pagaidām - iestāties tā sauktajā timeshare sistēmā, kas nozīmē vienreizēju investīciju vairāku tūkstošu eiro apmērā un gada biedra iemaksu 250 eiro gadā. Vienreiz samaksājot, katru gadu noteiktu laika periodu varēsim atpūsties kādā no četriem tūkstošiem kūrortu (lidojuma biļetes gan jāpērk pašiem, arī ēdināšana ir pašu ceļotāju ziņā). Tagad pienāk kārta videofilmai, kurā laimīgie pāri no visas pasaules peld ar kanoe, spēlē golfu, lido ar gaisa baloniem un helikopteriem, bauda šampanieti ar skatu uz okeānu. «Sapņi piepildās!» vēsta filmas moto. Kad asistente teic, ka zemākā iemaksa, lai pievienotos šim izredzēto klubiņam, ir seši tūkstoši eiro, mums it kā vajadzētu vilties savās finansiālās spējās un atvadīties no tikko pavīdējušā skaistā sapņa par paradīzi, bet Garijam mums ir kāds unikāls piedāvājums.

«Atstāt labu iespaidu»

Šī iespēja ir testa brauciens uz pieczvaigžņu viesnīcu Regency Country Club Tenerifē (tā pieder Key Promotions grieķu īpašniekam). Tā kā Garijs vēlas «atstāt uz mums patiešām labu iespaidu», septiņas naktis apartamentos, kuros var apmesties četri cilvēki, komplektā ar transfēru no lidostas un vienu bezmaksas ekskursiju mums izmaksās tikai 420 latu. Ceļojot ar aģentūru, šāda paša līmeņa viesnīca mums maksātu veselus 970 latus. Garijs gan nemin, ka šī cena attiecas uz visaugstāko sezonu, bet patlaban šī cena varētu būt tie paši 400 lati. Ar šo piedāvājumu viņa firma neko nepelnot - jo tas ir tikai promotion (reklāmas - red.) brauciens. Garijs gan nepaskaidro, kādā veidā tad pelna viņa kompānija, ja timeshare tiesības pagaidām ir izdevies pārdot tikai vienam pārim, bet par konsultantiem šeit strādā 50 meitenes, kas saņem cieto algu. Jāsedz arī iespaidīgi prezentāciju rīkošanas izdevumi.

Skaitļi paziņoti, bukleti sadalīti, un mums tūlīt pat atnes jau parakstīto un apzīmogoto līgumu - jāizlasa tūlīt, jāsamaksā arī. Uz mājām to ņemt mums kategoriski aizliedz. Kamēr izvaicājam mūsu konsultanti par līguma nosacījumiem, piemēram, par to, ka, līgumu laužot, firma paturēs 320 eiro, - pārējiem pāriem menedžeres jau izsit čekus par 420 latiem. Kādēļ tik milzīgs sods, neliekamies mierā. «Jo mums uzreiz, šajā paša vakarā, jāpārskaita šī nauda uz turieni,» seko atbilde. Mēs saņemam savu pulksteni un dodamies prom.

Dienā Key Promotions rīkojot pat trīs prezentācijas, taču pēdējā laikā darījumu skaits esot krietni sarucis.

«Never again!»

Gaļina ar vīru uz Tenerifi izlido pirmdien. Viņi gan ir nopirkuši numuru citā viesnīcā - Flamingo Club, bet arī «pieczvaigžņu līmeņa». Divas nedēļas maksāja 660 latu. «Visi, kas ar mums bija tajā pasākumā, samaksāja naudu,» atminas Gaļina. Dažas dienas pirms iecerētā ceļojuma konsultante viņai piezvanīja, lai informētu, ka Tenerifē Gaļinu ar dzīvesbiedru tomēr gaida četrzvaigžņu numurs. «Pēc tam pārzvanīja vēlreiz un paziņoja, ka tomēr būs trīs zvaigznes. Turklāt viņi nespēs nodrošināt arī transfēru no lidostas,» sašutusi ir kliente. Tikai tad, kad bija noteikta izlidošanas diena, Gaļina ieskatījās vietējo un ārvalstu portālu ceļotāju atsauksmēs par gaidāmo apmešanās vietu. «Never again!*» - par Key Promotions piedāvāto Flamingo Club nikni raksta kāds britu tūrists. Par mums piedāvāto Regency Country Club komentāri ir labvēlīgāki, taču arī šīs viesnīcas apmeklētāji izsaka neapmierinātību ar mazajām istabām, nelaipno servisu, «krāšņo» skatu uz būvniecības laukumu, kā arī to, ka ierašanās dienā viesnīca mēdz izrādīties pārpildīta.

Spriežot pēc atsauksmju skaita Latvijas portālos, Latvijā uz Key Promotions reklāmām uzķērušies vairāki simti cilvēku. «Prezentācijā tika solītas ekskursijas uz Loro parku, akvaparku, pēc tam izrādījās, ka šo ekskursiju NAV! Viesnīcas nav pieczvaigžņu, bet gan kaut kādas kojas!» raksta kāds no Tenerifes atgriezies tūrists. Forumos pat izskan ideja apkrāptajiem tūristiem kopīgi atnākt uz kārtējo firmas prezentāciju, jo «jāpaņem tas ārzemnieks aiz apkakles un jāvelk pie bankomāta, lai tepat un tūlīt atgriež atpakaļ izkrāpto naudu pilnā apmērā».

Jādod laiks pārdomāt

Dienai stāsta Patērētāju tiesību aizsardzības centra (PTAC) direktore Baiba Vītoliņa, līdz šim centrs ir saņēmis ap 20 sūdzību no neapmierinātiem Key Promotions klientiem. Sūdzības pārsvarā ir par pārāk vispārīgi formulētiem līguma nosacījumiem, kā arī solītā atpūtas līmeņa neatbilstību piecu zvaigžņu kategorijai. Pēc B.Vītoliņas teiktā, PTAC skatījumā galvenā problēma kompānijas attiecībās ar klientiem ir steiga ar līguma parakstīšanu. «Ņemot vērā, ka tirdzniecība notiek ārpus tirdzniecības vietas, cilvēkiem ir jādod iespēja 14 dienu laikā pārdomāt un no līguma atteikties,» uzsver B.Vītoliņa.

Sūdzējušies neesot

Key Promotions direktors Gianns Tips iepriekš publiski visus apvainojumus negodprātīgā rīcībā noraidījis. Aģentūrai LETA viņš apgalvoja, ka prezentācijās klientiem tiek pastāstīts, kādi ir līguma nosacījumi un kādu pakalpojumu klients saņems. Neatbilstību viesnīcu zvaigžņu kategorijai grieķu uzņēmējs skaidroja ar to, ka katrā valstī pastāv dažādi zvaigžņu piešķiršanas standarti, tomēr tās visas esot luksusa viesnīcas. Līgumos arī neesot noteikts viesnīcu zvaigžņu standarts, bet gan ir teikts, ka viesnīca būs luksusa kategorijas. Pēc kompānijas direktora stāstītā, Key Promotions Latvijā darbojas kopš maija un līdz šim apkalpoti esot vairāk nekā 1000 klientu, no kuriem sūdzības uzņēmums neesot saņēmis.

*Nekad vairs! - angļu valodā

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli

LOK: Apdraudētas iespējas nodarboties ar sportu Rīgā

“Rimi” Olimpiskais sporta centrs saņēmis vēstuli no Rīgas domes ar paziņojumu, ka sakarā ar veiktajiem grozījumiem MK noteikumos nr. 350, no 1. oktobra vairāk nekā desmit reizes tiek paaugstināta ...








Hokejs 2019

Vairāk Hokejs 2019


Positivus

Vairāk Positivus














Melu tvertne

Vairāk Melu tvertne


Vēlēšanas2018

Vairāk Vēlēšanas2018






Hokejs2018

Vairāk Hokejs2018






Phjončhana 2018

Vairāk Phjončhana 2018


Publikāciju iegāde

Vairāk Publikāciju iegāde










Jaunumi

Vairāk Jaunumi


Dabas Diena

Vairāk Dabas Diena




Citi

Vairāk Citi


Latvijā

Vairāk Latvijā


Dienas Sēne

Vairāk Dienas Sēne


Pasaulē

Vairāk Pasaulē



Velo Diena

Vairāk Velo Diena



Dienas Starts

Vairāk Dienas Starts


Viedokļi

Vairāk Viedokļi


Sports

Vairāk Sports


Skolas Diena

Vairāk Skolas Diena



Valodas Policija

Vairāk Valodas Policija



Citi

Vairāk Citi



SestDiena

Vairāk SestDiena


KDi

Vairāk KDi





Sporta Avīze

Vairāk Sporta Avīze


Dienas Gada Balva kultūrā

Vairāk Dienas Gada Balva kultūrā



Uzņēmēja Diena

Vairāk Uzņēmēja Diena





Iedvesmas Diena

Vairāk Iedvesmas Diena







Latvijas Lepnums

Vairāk Latvijas Lepnums


Dzīvesstils

Vairāk Dzīvesstils







Šodien Laikrakstā

Vairāk Šodien Laikrakstā



Vide un tūrisms

Vairāk Vide un tūrisms




Izklaide

Vairāk Izklaide







Kas notiek?

Vairāk Kas notiek?