«Ir Eiropas Savienības nosacījumi, ka no 2017. gada stājas spēkā jauni kritēriji patērētāju tiesību aizsardzībai. Tajā sadaļā, kas regulē sabiedrisko transportu, autoostai izvirzītajām prasībām atbildīs Rīgas starptautiskā autoosta un varbūt vēl dažu lielo pilsētu autoostas, bet pārējās šādam statusam nekvalificēsies,» uzskata Latvijas Pašvaldību savienības padomnieks tehnisko problēmu jautājumos Aino Salmiņš un brīdinoši bilst, ka «patlaban Latvijā valsts mērogā domāšana nav virzīta ne uz to, lai aizstāvētu patērētāju tiesības, ne uz to, lai izvērtētu, kuras Latvijas autoostas vispār atbildīs šim statusam pēc 2017. gada».
Eiropas Parlamenta (EP) deputāta Roberta Zīles, kurš pārzina EP Transporta un tūrisma komitejas jautājumus, padomniece Guna Zaķe-Baltā skaidro, ka attiecībā uz prasībām autoostām Latvija jau izmatojusi Regulas par autobusu pasažieru tiesībām piemērošanas atbrīvojumu līdz 2017. gada 28. februārim un šo termiņu Latvija var pagarināt vēl uz četriem gadiem. «Regulas pielikumā ietvertas prasības, kas jānodrošina autoostām, lai personas ar invaliditāti un ierobežotām pārvietošanās spējām varētu, piemēram, paziņot par savu ierašanos autoostā un vērsties pēc palīdzības noteiktos punktos, kā arī iekāpt transportlīdzeklī, izmantojot liftu, ratiņkrēslu vai citu attiecīgajā gadījumā nepieciešamu palīdzību, varētu nodot un saņemt bagāžu un izkāpt no transportlīdzekļa,» izklāsta G. Zaķe-Baltā.