Aizvien biežāk no klientiem saņemam uzdevumu atrast piemērotu kandidatūru steidzamai vakancei un tad pārbaudām savu datubāzi. (Raksturīgi, ka darba meklējumiem aizvien biežāk reģistrējas ne tikai bezdarbnieki, bet arī cilvēki, kuriem ir darbs - bieži vien pat ļoti labs un ar augstu atalgojumu -, tomēr viņi izlēmuši dzīvē ko mainīt, iespējams, nopelnīt vēl vairāk.) Iespējams, uzreiz atrodam vajadzīgo kandidātu, citreiz aktīvi sludinām vakanci Irdarbs.lv lapā internetā vai mums pieejamajos sociālajos tīklos. Twitter kontā Irdarbs.lv ieguvis jau gandrīz 6000 sekotāju, savukārt Facebook dažos mēnešos tas pietuvojies 1500. Metodes, lai atrastu speciālistu ar pieredzi, ir dažādas, bet līdz ar interneta un tajā veiksmīgi dzīvojošo sociālo tīklu straujo izaugsmi arī darba sludinājumi šajā vidē kļuvuši atraktīvāki. Reālā situācija ir tāda, ka tūkstošiem darba sludinājumu nekur citur arī neieraudzīsiet kā tikai un vienīgi interneta resursos.
Interneta vide ir ļoti mainīga, un ieguvējs ir tas, kurš šai videi mainās līdzi, elpo ar to vienā ritmā un bieži vien ir kādu soli pat priekšā. Darba sludinājumus internetā pavada kodolīgi, bieži vien atraktīvi teksti un mūsdienīgs vizuālais noformējums. Piemēram, bieži vien Irdarbs.lv sociālajos tīklos, meklējot IT programmētāju, sludinājuma tekstu ievietojam programmēšanas valodā. Tādējādi cilvēks, kurš neko no šīs jomas nesaprot, sludinājumam nepievērsīs uzmanību.
Protams, jābūt samēram starp darba meklētāja prasībām, reālo iespējamo pienesumu un to, ko darba devējs var nodrošināt atalgojumā un bonusu sistēmā. Raksturīgi, ka darba devēji noformulē neatbilstošas prasības, tāpēc pretī saņem neatbilstošu CV. Tas ir kā apburtais loks, kurā tikt pie meklētā speciālista ir gandrīz nereāli. Piemēram, tiek prasītas svešvalodu zināšanas darbiniekiem, kuri ikdienā tās, visticamāk, nelietos. Autovadītāja apliecība tiek prasīta darbiniekam pat tādā uzņēmumā, kurā nav nevienas automašīnas. Gadās, ka darba meklētājus nostāda upura lomā - visbiežāk tie potenciālie priekšnieki, kuri nav pārliecināti par sevi, trīc par savu vietu un saprot, ka amats var tikt daudz talantīgākam profesionālim. Darba ņēmējam ieteicams ignorēt viszinīgus vīpsnātājus un viņu piezīmes par centieniem atrast darbu, bet darba devējiem vēlams izvairīties no šādām uzņēmuma vai iestādes tēlu graujošām metodēm.
Jāņem vērā, ka šodien darba meklētājs ir aktīvs, interesējas par jaunākajiem darba piedāvājumiem un pasaulē notiekošo un attīsta sevi. Cītīgākie sagatavo tādu CV, kādu paši vēlētos saņemt, un mēs viņus arī mudinām šādam solim. Jāuzsver, ka CV ir darba instruments sava sapņu amata atrašanai. Lielākā daļa saprot, ka CV ir viņa vizītkarte un būtībā sevis piedāvāšanas pirmā prezentācija. Līdz pirmajai darba intervijai ir jātiek, tādēļ tiek meklēti visi iespējamie risinājumi, lai tas izdotos. Nobeigumā gribu uzsvērt, ka, aktīvi meklējot darbu - ja ne savā reģionā, tad, iespējams, Rīgā vai citviet -, ir iespējams to atrast. Līdzekļi un veidi, lai darba devējs satiktos ar nākamo darbinieku, šodien ir gana atraktīvi un daudzveidīgi.
* www.irdarbs.lv
projektu vadītāja