Labajā krastā - Austrumu maģistrāle
Nākotnē kravas transporta satiksme ostā nonāks pa Austrumu maģistrāli. Kravas mašīnu ceļš vedīs pa Dienvidu tiltu, Slāvu satiksmes mezglu, Piedrujas ielu, Gustava Zemgala gatvi un caur Sarkandaugavu nonāks ostā.
Austrumu maģistrāli sāka būvēt jau 90. gadu vidū, bet tā vēl nav pabeigta. Šobrīd ekspluatācijā nodots posms, kas savieno Čiekurkalnu ar Viestura prospektu, un sākta ēku nojaukšana, lai savienotu G. Zemgala gatvi ar Braslas ielu.
«Darbi ir mazliet iekavējušies, ir problēmas ar zemes gabalu iegādi maģistrāles celtniecībai,» stāsta RD Satiksmes departamenta direktors Edgars Strods. Viens no īpašniekiem - Rīgas Grebenščikova vecticībnieku draudze - nevēloties zemes gabalu iemainīt, bet gan Rīgas domei pārdot. Tas prasa papildu izdevumus. «Šā posma izbūves izmaksas sasniegs 20 miljonus latu,» atklāj E. Strods.
Lai maģistrāli pabeigtu pilnībā, vēl ir jāpārbūvē Braslas un Vestienas iela, kā arī jāizbūvē dzelzceļa pārvads Sarkandaugavā, lai atslogotu Tilta ielas pārbauktuvi. «Godīgi sakot, man ir bail solīt konkrētus galējos termiņus. Viss ir atkarīgs no finansējuma un domes politiskās gribas šo projektu pabeigt,» saka E. Strods.
Kreisajā krastā - tunelis zem mazdārziņiem
Lai nonāktu kuģu piestātnēs Daugavas kreisajā krastā, kravas transportam jāšķērso vairākas problemātiskas vietas. Satiksme ir apgrūtināta Mūkusalas ielā pie Akmens tilta, šobrīd tiek pārbūvētas arī Vanšu tilta rietumu puses piebrauktuves. Projekts paredz ne tikai atvieglot Valdemāra ielas šķērsošanu kravas transportam, braucot no Daugavgrīvas ielas puses, bet arī padarīs vienkāršāku nokļūšanu Imantā, braucot no centra.
Lai novērstu «pudeles kakla» problēmu Akmens tilta Pārdaugavas pusē, RD plāno zem dzelzceļa un bijušajiem mazdārziņiem izbūvēt 80 miljonus latu vērtu tuneli. Tiesa gan, lielo izmaksu dēļ būvniecības darbi tik drīz nesāksies.
Arī šeit ir notikusi saķeršanās ar iedzīvotājiem. «To, ka būs sabiedriskā apspriešana, uzzināju, noķerot dārzā mērnieku. Viņš teica, nu jā, tiek izstrādāts projekts, un manu māju plānots nojaukt,» stāsta Kārlis Dambrāns. Viņš dzīvo Jelgavas ielā, blakus ieplānotajam satiksmes mezglam, kas savienos Raņķa dambi ar Vienības gatvi un Mūkusalas ielu. Tunelis zem dzelzceļa plānots jau padomju laikos un aktualitāti nav zaudējis arī šodien. «Mēs gājām pa visām iestādēm, rakstījām iesniegumus, zvanījām, sūtījām e-pastus, un beigās mūsos ieklausījās,» atceras K. Dambrāns.
E. Strods stāsta, ka izmaiņas šai projektā palielinājušas objekta tāmi par vairāk nekā miljonu latu: «Jaunbūvējamā iela ies caur trolejbusu depo. Lai kompensētu parka teritorijas samazinājumu, Rīgas satiksmei tiks nopirkta tikpat liela strēmele uz ziemeļrietumiem no parka.»