Uģis Bratuškins
Ir daudz priekšnoteikumu, lai Tērbatas iela varētu būt gājēju iela. Tur ir īsā posmā pārstāvēti Rīgas vēsturisko centru reprezentējošie arhitektūras stili, tā veiksmīgi pozicionējas starp satiksmei nozīmīgo Brīvības un Kr. Barona ielu. Tās vienā galā ir Vērmanes dārzs, otrā - sabiedriski iedibināta intensīva vieta Matīsa tirgus. Ja iela pārvērstos par patiešām izvērstu gājēju promenādi, vismaz siltajā laikā tā varētu piesaistīt ne tikai tūristus, bet arī vienu otru rīdzinieku.
Elmārs Daniševskis
Satiksmes plānotājs
Tērbatas ielu stundā izmanto vidēji 300 automašīnu katrā braukšanas virzienā, Kr. Barona ielu - 600, Brīvības ielu - 1000. Tādējādi Tērbatas ielas slēgšana autotransportam nodarītu vismazāko kaitējumu. Lai arī blakus ielās satiksmes plūsma tad pieaugtu par aptuveni 15%, tas ir solis pareizajā virzienā, lai centrā dotu prioritāti sabiedriskajam transportam, gājējiem un velosipēdistiem. Jādomā gan par stāvvietām.
Evija Majevska
T/c attīstītāja Linstow pārstāve
Esošajiem tirdzniecības centriem gājēju iela nekādi nevarētu traucēt, jo tā ir pavisam cita tirdzniecības koncepcija. Ideja par Tērbatas ielu kā gājēju ielu ir apsveicama un pilsētas attīstībai ļoti noderīga. Tirgotājiem būtu skaidrs, kur koncentrēt savu uzmanību, jo šobrīd viņi pilsētas centrā ir diezgan izkliedēti, un tas nenāk par labu biznesam. Gājēju iela veicinātu jaunu tirdzniecības konceptu ienākšanu Rīgā.
Andris Kronbergs
Arhitekts
Katra pilsētas telpa, kas ir vairāk domāta cilvēkam nekā transportam, ir pozitīvi vērtējama. Tērbatas ielai ir tirdzniecības tradīcijas, tā ir arī arhitektoniski un telpiski ļoti patīkama. Ielā ir krāšņas un bagātīgas ēku fasādes, ap 20 kultūras pieminekļiem. Tur būtu jāiestāda koku rindas, uz ielas varētu parādīties restorānu terases, kas šobrīd nav iespējams, jo trotuāri ir pietiekami šauri. Būtu veikali, iespējams, atpūtas zonas. Berga bazārā var redzēt kā tas darbojas.
Ija Niedole
RTU profesore
Tērbatas iela ir viena no retajām centrā, kur autovadītāji var veikt kreisos pagriezienus, un to ļoti daudzi izmanto. Slēdzot ielu automašīnu satiksmei, šī iespēja zudīs. Ja mēs domājam, ka Tērbatas ielā kā gājēju ielā attīstīsies uzņēmējdarbība un tirdzniecība, man ir šaubas. Samazinoties automašīnu skaitam, var samazināties apmeklētāju plūsma, jo ir pircēji, kas brauc iepirkties, bet sabiedriskais transports šeit nav pietiekami attīstīts. Vajag īstenot pilotprojektu.
Henriks Danusēvičs
Latvijas Tirgotāju asociācijas prezidents
Šai idejai ir vismaz 12 gadu sena vēsture, un, ja pa šo laiku nav radusies nepieciešamība to īstenot, tad tagad tas nav jādara. Jau pašlaik līdz galam nav izmantotas citas tirdzniecības vietas pilsētā, piemēram, Vecrīga. Visā pilsētā nav sakārtota preču piegāde. Gājēju iela radīs vēl lielākas problēmas un izmaksas tirgotājiem. Cilvēki brauc iepirkties tur, kur var apturēt mašīnas, iekraut preces un aizbraukt.