Blakus dziedātāju balsīm līdzvērtīga būs elektronika, ar mūsdienu tehnoloģijām tā papildinās un bagātinās cilvēka balss iespējas un radīs dažādas telpiskas ilūzijas. Citiem vārdiem - šis būs tas gadījums, kad dziedātāji paši nepazīs savas balsis. Par to pie skaņu režijas pults un datora gādās Andris Ūze un viens no programmā pārstāvētajiem autoriem komponists Rolands Kronlaks.
«Ar jaunajām tehnoloģijām strādājam regulāri, tomēr koncertprogramma tikai balsīm un elektronikai mums nav bijusi. Šī ir ietilpīga un ļoti interesanta joma. Katra darba autors ir izveidojis citu, unikālu skaņu telpu - sapņu realitāti. Ideja par virtualitāti un par sapņa estētiku un loģiku, kas diktē mūzikas attīstību, noteica skaņdarbu izvēli. Kaut kas tāds, kur var pēkšņi mainīties telpas, laika un citi parametri, kur darbojas citi loģikas un attīstības principi - bieži iepriekš neparedzami un sirreāli. Taču mēs arī nevaram aizbēgt no saviem priekšstatiem, kaislībām, skaistuma izjūtas, no savām vēlmēm un slēptajām domām,» stāsta programmas iniciators un diriģents Kaspars Putniņš.
Koncertā skanēs Parīzē dzīvojošās pasaulslavenās somu komponistes Kaijas Sāriaho Nuits, adieux (Naktis. Ardievas, 1996) un komponistes mātei veltītais cikls Tag des Jahres (Gada diena, 2002) ar vācu dzejnieka Frīdriha Helderlīna tekstu. Pirmatskaņojumus piedzīvos Ērikam Ešenvaldam un Rolandam Kronlakam pasūtītie jaundarbi. R.Kronlaks debitēs vokālajā mūzikā ar filigrānu un grafiski precīzu skaņu vīziju Sleep, savukārt Ē.Ešenvalda jaunā partitūra Sunset: St.Louis uzburs saulainu Sentluisas pilsētas panorāmu, kas aprakstīta Sāras Tīsdeilas dzejā. Virstoņu dziedāšanas tehnikas dēļ neparasti skanēs arī Jorkas Universitātes profesora amerikāņa Viljama Brūksa madrigāls Silver Swan četrām balsīm. «Brūksa madrigāls ir kā stāsts, ko atklāj būtne no tālām dimensijām, tur valda saspringta, ātra kustība un dedzinoši auksta gaisa pretestība,» stāsta K.Putniņš. Kā vienmēr viņš gan diriģēs, gan dziedās, tomēr sevi kautrīgi sauc par taktētāju. «Muzicēšanas procesā es neuzskatu sevi par absolūtu, vienpersonisku vadoni. Vienkārši vadu procesu, kura muzikālā kvalitāte nāk no katra dziedātāja. Viņiem ir iespējas manas domas mainīt, un pie gala rezultāta mēs nonākam kopā!»