Ieraudzīt zaļās krāsas automašīnu _Ferrari_ stendā ir tas pats, kas sagaidīt Haleja komētu savā mazdārziņā, taču _599 GTB Fiorano HY-KERS_ ir zaļš kā gurķis. No F1 aizgūtā enerģijas rekuperācijas sistēma sola samazināt itāļu superauto CO2 izmešus par 35%, un _Ferrari_ boss Luka di Montezemolo Ženēvā apsolīja četros gados ielikt HY-KERS sistēmu ikvienā _Ferrari_.
Zili, precīzāk, zaļi brīnumi aizsākās jau dienu pirms izstādes, kad īpašā Volkswagen grupas pirmizrāžu vakarā Porsche izripināja satriecošo 918 Spyder. Vienreizējo izskatu papildina neatkārtojams pildījums - 500 ZS V8 dzinējs un trīs (!) elektromotori ar kopējo jaudu vēl 160 kW. Plug-in hibrīds pagaidām ir tikai prototips, taču mēļo, ka Porsche esot gatavs uzbūvēt pa spaideram katram, kas tuvāko 14 dienu laikā iemaksās apaļu depozītu. Tā gan izklausās pēc kārtējās autoizstādes tenkas, taču Porsche šefa Mihaela Mahta vārdi - mēs reti rādām konceptus, kurus pēc tam neražojam, - norāda, ka Porsche kaut kas ir aiz ādas. Patiesībā gan Porsche, gan Ferrari nāksies steigšus kaut ko izdomāt, jo Baraka Obamas savilktā ekojosta pēc pāris gadiem draud izmest ekskluzīvo sporta auto ražotājus no ienesīgā ASV tirgus, jo to «izmešu nospiedums» būs pārāk liels.
Statistika un īstenība
Šveice ir tālu no Amerikas, taču no lielvaras automobiļu apetītes atkarīga daudzu Eiropas autoražotāju labklājība. Jaunā VW Touareg hibrīdversija faktiski paredzēta ASV tirgum, jo retais eiropietis gribēs iegādāties benzīna hibrīdu par 82 000 eiro, ja ierastais V6 dīzelis ir lētāks un ekonomiskāks. Taču VW arvien augošajā impērijā ir daudz citu modeļu - ikviens no deviņiem grupas zīmoliem izstādē prezentēja pa kādam jaunumam. Omu joprojām bojā ekspertu prognoze par miljons auto mīnusu Rietumeiropas automobiļu tirgū, taču vācu ražotājiem apņēmības netrūkst. Vakar General Motors paziņoja par 1,9 miljardu eiro ieguldīšanu Opel restrukturizācijā, bet Ford apstiprināja, ka līdz 2013. gadam Eiropas dīleri saņems piecus elektroautomobiļus un hibrīdauto. Iespējams, ka situācija patiešām sāk uzlaboties, taču, kā intervijā aizrādīja Ford of Europe prezidents Jans Flemings, statistika gan rāda uzlabošanos, taču automobiļu pārdošanas rezultātos to vēl nemana. Kā teica Austrumu viltnieks Hodža Nasredins: «Lai cik tu teiktu «halva, halva», mutē no tā saldāk nekļūst.»
Jaunais vilnis hybrid only
Ņemot vērā vēl arvien buksējošo ekonomiku eirozonā un tās iedzīvotāju panīkušo pirktspēju, autoražotāju uzdrīkstēšanās pelna cieņu. Lexus CT200h ir pirmais kompatklases auto pasaulē, kas tiks ražots tikai versijā ar hibrīdiekārtu uz 1,8 litru benzīna motora bāzes. Vai maksimālisms atmaksāsies, rādīs laiks, taču Palexpo halles gaismas rāda, ka Lexus ideja iemiesota glītā virsbūvē, ko nekādi nevar teikt pat citu hybrid-only japāni Honda CR-Z. Tik neveikla automobiļa nav pat indiešu Tata, kas, starp citu, arī grasās ielikt artavu Eiropas elektrizācijā, trijos gados sākot elektriska mikroauto Nano ražošanu. Japāņu pieeja tirgum ir tik atšķirīga kā nekad - insektam līdzīgais krosovers Nissan Juke kontrastē ar tikpat jaunu mazauto Micra modeli, kurš turpmāk taps nevis Anglijā, bet gan Indijā. Spēja saprātīgi izmantot resursus un saglabāt pašcieņu ir mūsdienu autoindustrijas smagākais uzdevums, un tā izpilde prasa neticamu radošo garu. Par to, kas no šī gara materializējies reāli braucamos auto, lasiet sestdienas Dienā!