Kā Dienai stāstīja veselības ministre Baiba Rozentāle (TP), ministrijas ierēdņi un Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienests veikuši izpēti, kurā secināts, ka «pareizi ir pirkt pakalpojumu,» kas nozīmētu, ka ātrās palīdzības mašīnas tiktu nomātas, nevis pirktas jaunas. Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienests sarēķinājis, ka jānomaina 80 vecās ātrās palīdzības mašīnas, cik tas izmaksās - pagaidām nav zināms.
Premjers iepriekš izteicies, ka viņa rīcībā esošie provizoriskie aprēķini liecina: esošā autoparka uzturēšanas un papildus nepieciešamā aprīkojuma iegādes izmaksas ir vairākkārt mazākas nekā jaunu automašīnu iegāde. Tādēļ prasīja sniegt plašāku skaidrojumu par iepirkuma ekonomisko pamatojumu un fiskālo ietekmi. To VM pašlaik gatavo.
«Runa ir par mašīnu nomaiņu, nevis papildu mašīnu nepieciešamību. Citādi ir bažas, ka līdz pacientiem ātrās palīdzības automašīnas var arī nenonākt, jo tās jau ir ļoti nolietojušās,» Dienai stāstīja Ilze Bukša, Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienesta pārstāve. Gandrīz katra otrā ātrās palīdzības mašīna esot vecāka par astoņiem gadiem ar nobraukumu no 500 000 līdz pat 800 000 kilometru.
VM Diena uzzināja, ka pagājušajā nedēļā Neatliekamās palīdzības dienests iesniedzis arī konkursa nolikuma projektu, tagad pie tā strādājot VM ierēdņi, kuri arī veikšot vēl detalizētākus aprēķinus par šā pakalpojuma izmaksām. Tāpat zināms, ka lēmums jāpieņem diezgan īsā laika posmā, jo decembra beigās beidzas Rīgas ātrās medicīniskās palīdzības stacijas noslēgtais līgums ar Rīgas sanitārā transporta autobāzi par automašīnu nomu.
Lai arī B.Rozentāle uzskata, ka ekonomiski lietderīgāk būtu pirkt automašīnu nomas pakalpojumus, viņa tomēr VM ierēdņiem likusi veikt vēl detalizētākus aprēķinus - salīdzināt, cik izmaksātu mašīnu iegāde, autovadītāju algošana, mašīnu tehniskā apkopšana, un cik - pakalpojuma noma. «Katra mašīna taču ir jākopj. Pēc Rīgas pieredzes es secināju, ka pakalpojumu pirkt ir izdevīgāk,» skaidro ministre.